GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνει το φαινόμενο bullying...

Ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνει το φαινόμενο του εκφοβισμού (bullying) στα ελληνικά σχολεία, όπως καταδεικνύει πανελλήνια έρευνα του Ερευνη...

Ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνει το φαινόμενο του εκφοβισμού (bullying) στα ελληνικά σχολεία, όπως καταδεικνύει πανελλήνια έρευνα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής (ΕΠΙΨΥ). Σύμφωνα με την έρευνα, ποσοστό 8,5% των εφήβων αναφέρουν ότι υφίστανται σχολικό εκφοβισμό τουλάχιστον δυο με τρεις φορές το μήνα, ενώ ένας στους έξι, δηλαδή το 15,8%, «ομολογούν» ότι εκφοβίζουν οι ίδιοι άλλους.
Χαρακτηριστικό των διαστάσεων που...
έχει λάβει το φαινόμενο, είναι το γεγονός ότι σε διάστημα οκτώ χρόνων έχει σχεδόν διπλασιαστεί ο αριθμός των θυτών. Σε αντίστοιχη έρευνα, που είχε πραγματοποιηθεί το 2002, θύτης εκφοβισμού δήλωνε το 9,1% των μαθητών ενώ το 2010 το ποσοστό αυτό είχε φτάσει στο 15,8%.Οι θύτες είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία αγόρια, ενώ τα θύματα προέρχονται και από τα δύο φύλλα. Ο πιο δημοφιλής τρόπος εκφοβισμού είναι τα λεκτικά πειράγματα και ακολουθούν τα πειράγματα - χειρονομίες σεξουαλικού περιεχομένου, η διάδοση φημών και συκοφαντιών και τα πειράγματα - ενοχλήσεις μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και κινητού τηλεφώνου.
Ένα στα τέσσερα αγόρια
, δηλαδή το 23,9%, αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου ήρθε στα χέρια με κάποιον ή κάποιους άλλους, τουλάχιστον τρεις φορές. Το αντίστοιχο ποσοστό στα κορίτσια είναι 8,3%.
Από την έρευνα του ΕΠΙΨΥ προκύπτει επίσης ότι ο εκφοβισμός έχει ταξικά χαρακτηριστικά: οι έφηβοι που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα πέφτουν θύματα εκφοβισμού σε υψηλότερο ποσοστό σε σχέση με εκείνους που προέρχονται από τα μεσαία ή ανώτερα οικονομικά στρώματα.
Σημαντικές είναι και οι επιπτώσεις που έχει στην ψυχολογία το bullying. Τα θύματα αναφέρουν, σε υψηλότερα ποσοστά από τους υπόλοιπους μαθητές, ότι έχουν κακή υγεία ή ότι είναι δυσαρεστημένοι από την εξωτερική τους εμφάνιση.
Ψυχολογικές διαταραχές δεν εμφανίζουν πάντως μόνο τα θύματα αλλά και οι θύτες. Οι πρώτοι αναφέρουν σε υψηλότερο ποσοστό ότι έχουν δύσκολη επικοινωνία με τους γονείς τους ή ότι δεν έχουν καλή σχέση με τους συμμαθητές τους και οι δεύτεροι ότι δεν τους αρέσει το σχολείο, ότι απουσιάζουν συχνά από αυτό και ότι έχουν αυστηρούς ή αυταρχικούς γονείς.
Σύμφωνα με πολλές μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί για το φαινόμενο του bullying, η θετική αντίληψη των μαθητών για το σχολικό κλίμα, καθώς και το «δέσιμο» που νιώθουν με το σχολείο τους δρουν ως προστατευτικοί παράγοντες στα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού τόσο για τους θύτες όσο και για τα θύματα. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν επίσης οι καλές σχέσεις μέσα στην οικογένεια, ο χρόνος που περνούν οι έφηβοι με τους γονείς τους και η ευκολία στην επικοινωνία μεταξύ γονιών και παιδιών.
Στην έρευνα του ΕΠΙΨΥ συμμετείχαν 4.944 μαθητές εφηβικής ηλικίας (ΣΤ' Δημοτικού, Β' Γυμνασίου και Α' Λυκείου) από 306 σχολικές μονάδες όλων των περιοχών της χώρας.

4 σχόλια

  1. εισαστε αθεραπευτα πουστακια..
    το ξυλο και η κοροιδια
    φτιαχνουν τις φυσικες ιεραρχιες..
    ο μαλακας πρεπει να το αισθανεται
    καθε στιγμη οτι ειναι μαλακας..

    προοδευτικοι λουκουμαδες..
    θαρθει συντομα και η σειρα σας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΙ ΜΠΟΥΛΙΔΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΟΥΜΑΝΤΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στην κατοχή πήγαινα σε ένα Επαρχιακό Γυμνάσιο. Τα περισσότερα παιδιά ήταν από χωριά. Συνέβαινε όμως οι καλύτεροι μαθητές να είναι από χωριά. Τα παιδιά της πρωτεύουσας της Επαρχίας που ήταν και το σχολείο ήταν στη συντριπτική τους πλειοψηφία και σκράπες και παλικαράδες μαντράχαλοι. Έτσι με τις κόντρες που γίνονταν εμείς τα χωριατόπουλα είχαμε αρχίσει να φοβόμαστε να βγούμε έξω από τα σπίτια μας τις ελεύθερες ώρες μας. Όταν ο κόμπος έφτασε στο χτένι μετά από επιθέσεις που είχαμε δεχτεί αποφασίσαμε να δράσουμε. Έπρεπε να τους κόψουμε μια και καλή το βήχα. Η ευκαιρία μας δόθηκε όταν μάθαμε πως ένα απόγευμα στην αγορά θα μαζεύονταν οι παλικαράδες και θα έδερναν ομαδικά όσα χωριατόπουλα τολμούσαν να παρουσιαστούν. Κόψαμε ΄λολοι από ένα ραβδάκι των 50-60 εκατοστών και βάζοντάς του ένα καρφάκι στο ένα άκρο το κρεμάσαμε εσωτερικά από τη μασχάλη του σακακιούμας για να μη φαίνεται. Βγήκαμε σκόρπιοι λίγοι -λίγοι. Μας περίμεναν αλλά δεν ήξαιραν τι τους περίμενε. μόλις κάποιοι μπήκαν στο κέντρο τους οι παλικαράδες όρμησαν. Τα χωριατόπουλα βγάλανε τα ξύλα κι άρχισε το ξυλοκοπημα. Τρέξαμε και οι άλλοι από γύρο και πού τους πονεί και πού τους σφάζει! Δεν τόλμησαν ξανά ούτε να μας κοιτάξουν !


    ΙΜΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τραγικό ο σχολικός εκφοβισμός ! Σε κάνει κακό, αν μετά πετύχεις στην επαγγελματική σου καριέρα...
    Εκεί κυριως είναι το πρόβλημα.

    Σε κάνει εσωστρεφή, υπολογιστή, ουσιαστικά αντικοινωνικό, σου φοράει μία πολύ καλή μάσκα και χαμογελάς , ξεγελώντας το περιβάλλον σου.. Συνήθως πετυχαίνεις.
    Γίνεσαι απάνθρωπος κυριολεκτικά.

    Αυτά μου έλεγε ένας παληός φίλο, με διαγνωσμένο καρκίνο στα τελικά σταδιά, περίπου 2 μήνες πρίν πεθάνει. Παντρεμένος, χωρισμένος, πετυχημένος επιστήμονας, με αρκετή περιουσία. Τα έδωσε όλα μετανοιωμένος ίσως, - από τι ;, σε άμυνα χωρίς να το θέλει βρισκόταν σε όλη του την ζωή, τα έδωσε σε πτωχές οικογένιες με πολλά παιδιά. Μεσολάβησα προσωπικά γιατί δεν ήθελε να ξέρει κανείς ότι ήταν αυτός.
    Τίς τελευταίες μέρες πρίν πεθάνει, πετάγοντας από τον υπνο του, απο πανικό, περνούσαν απο εμπρός του όλες οι σκηνές εκφοβισμού, από τα παιδικά του χρόνια..
    Δεν ήθελε να είναι κανείς κοντά του στο Νοσκομείο. Παραδομένος τελείως, σαν να είχε γυρίσει πανικόβλητος στα πρώτα " τρομακτικά" όπως έλεγε παιδικά του χρόνια..
    Για εμένα ήταν μία φοβερή εμπειρία.
    Ο Θεός να τον Ελεήση.......

    Κ.Ο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση