Χρ. Ζώης (με νόημα): "Μόνο ο Καραμανλής μπορεί να συγκεντρώσει τους 180. Και περισσότερους..."

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: Ο (γνωστός) Ανωμερίτης έκανε διαγωνισμό 200 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ μόνο με ...μία εταιρεία!

«Με απείλησε ότι θα μου κόψει το πόδι με πριόνι!» Πού είχε πάει το προηγούμενο βράδυ ο Νικολόπουλος

 

19 Μαρτίου 2011

«Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία»...

Από τον Δρ Αναστάσιο  Κουτσούκο
Διδάκτορα Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου της Σορβόννης.
Πολιτευτή ΠΑΣΟΚ Β΄ Αθήνας
http://www.koutsoukos-anastasios.gr/

Η αχίλλειος πτέρνα της κ. Διαμαντοπούλου Άννας ή η «Σύγχρονη Δήλωση Μετάνοιας»!
Το Νέο Πρότυπο και Πειραματικό ψηφιακό Σχολείο… Από τα Πρότυπα θα ξεπηδήσουν οι αυριανοί νέο-φασίστες!
Που ήσουν νιότη (με το Deux Chevaux: Ντεσεβώ) πού’λεγες πώς θα γινόμουν άλλη! Λαϊκή ρήση.
Ξεσηκώνονται πλέον, όλοι οι εκπαιδευτικοί, γιατί κανένας πλέον δεν είναι σίγουρος, για το τί του ξημερώνει αύριο!
Επισήμανση: η σύγχρονη αριστοκρατία-ολιγαρχία και τραπεζοκρατία, χρησιμοποιεί παιδιά κομμουνιστών, πρώην αριστερών δημοκρατικών, για να ξανα-εδραιώσει την παλιά δόξα της και όταν την εδραιώσει θα τα διώξει από την επικαιρότητα και την εξουσία σε μια νύχτα! Ουσιαστικά αυτά τα «παιδιά των αριστερών ή δημοκρατικών» υπογράφουν, τώρα που έχουν μια πρόσκαιρη σημαντική θέση π.χ. υπουργός, μια «σύγχρονη δήλωση μετάνοιας», με το ανάλογο οικονομικό αντίτιμο, που δεν υπέγραψαν ποτέ οι γονείς τους και προτίμησαν να πεθάνουν φτωχοί και κατατρεγμένοι! Η λέξη ντροπή ….
Πιθανά, η Υπουργός κ. Άννα Διαμαντοπούλου είναι θύμα κάποιων Συμβούλων, που...
της «τραβάνε το χαλί κάτω από τα πόδια της» και όταν «φύγει», θα αναγνωρίσουν, οι ίδιοι ότι είναι «άλλο Πρότυπα άλλο Πειραματικά σχολεία» ή η ίδια έχει αποφασίσει μια ηρωική έξοδο με αφορμή αυτήν την ανοησία!!
Έλεος! Πριν καν ψηφιστεί ο νέος Νόμος κυκλοφορούν ήδη ονόματα Διευθυντών, μελών Επιστημονικών Επιτροπών, κλπ… Πανεπιστημιακών, δασκάλες που είναι αποσπασμένες στο γραφείο της Υπουργού θα γίνου σε μι νύχτα Σύμβουλοι Σχολικοί, που θα στελεχώσουν την νέα δομή! Άραγε που είναι η αξιοκρατία, η αδιαβλητότητα του νέου συστήματος;
Τρίζουν τα κόκκαλα του Ελευθέριου Βενιζέλου, του Γιώργου Παπανδρέου, του Αλέξανδρου Δελμούζου και των αγωνιστών των δημοκρατικών Πειραματικών σχολείων!
«Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία». Παιδαγωγική κριτική. Συμβολή στην εποικοδομητική κριτική του νέου Νομοσχεδίου περί «Προτύπων και Πειραματικών». Παρατηρήσεις, Κριτική, Συμπεράσματα, Προτάσεις.
Τα πειραματικά και τα Πρότυπα είναι δύο αντίθετα σχολεία που εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Τα πρώτα Πειραματικά είναι τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων, δηλ, είναι κτήμα – μέρος των πανεπιστημίων, όπου έχει λόγο και η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου, υπάρχει ακαδημαϊκό άσυλο, υπάγεται στο οικείο Παιδαγωγικό Τμήμα και υπάρχει Επόπτης Καθηγητής που ορίζει το Πανεπιστήμιο, δηλ. λειτουργεί ως μέρος του Πανεπιστημίου, όπως π.χ. το Εργαστήριο Πυρηνικής Φυσικής του Πανεπιστημίου. Η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση. Τα υπόλοιπα Πειραματικά «συνδέονται» με τα Περιφερειακά Εκπαιδευτικά Κέντρα (Π.Κ.) και λιγότερο με το Πανεπιστήμιο, και δεν είναι κτήμα – μέρος των Πανεπιστημίων και σε αυτά δεν υπάρχει Επόπτης Καθηγητής του Πανεπιστημίου. Η εισαγωγή γίνεται με κλήρωση.
Τα πρότυπα σχολεία είναι δήθεν, τα σχολεία της «Αριστείας». Έχουν δηλαδή στόχο την εκπαίδευση αρίστων μαθητών που να αποτελούν πρότυπο για την κοινωνία και τους άλλους μαθητές, με αμφίβολα αποτελέσματα. Στα πρότυπα σχολεία (όπως παλιά στο Βαρβάκειο, Ζωσιμαία, στην Ιωνίδειο κλπ…) η επιλογή μαθητών φυσικό είναι να γίνεται με εξετάσεις αφού στόχος τους είναι η εκπαίδευση των δήθεν αρίστων, όπως επίσης και διακοπή της φοίτησης όσων δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους ρυθμούς τους. Είναι τα σχολεία της συντήρησης, της «ψευτο ελίτ», της χούντας και του νεποτισμού. Η εισαγωγή γίνεται μόνο με εξετάσεις.
Η Υπουργός Παιδείας κ Διαμαντοπούλου, παρασυρμένη προφανώς από τους «ανεπαρκείς δεξιόστροφους, γνωστούς» Συμβούλους του «τίποτα», φαίνεται να ταυτίζει τα Πειραματικά με τα Πρότυπα σχολεία.
Είναι αναγκαίο η Υπουργός κ. Διαμαντοπούλου:
α) να κρατήσει τα υπάρχοντα (5) «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας), β) να δημιουργήσει νέα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» εκεί που δεν υπάρχουν, γ) να δημιουργήσει ένα αριθμό «Πειραματικών» που θα «συνδέονται» με τα Πανεπιστήμια και δ) μερικά – αν θέλει - να τα κάνει «Πρότυπα» (που θα «απλά θα συνεργάζονται» με τα Π.Ε.Κ. και τα Πανεπιστήμια). Η θέση για Πρότυπα- Πειραματικά είναι αντιεπιστημονική και θα γελάει η διεθνής επιστημονική κοινότητα!. Τα Πρότυπα-Πειραματικά δεν υπάρχουν!!! Θα είναι μια αντιεπιστημονική πρωτοτυπία! Αλλά τι νοιάζει τους γνωστούς απατεώνες συμβούλους της καταστροφής της παιδείας αυτό;
Τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία μπορούν να διακριθούν σε:
a. - Τα Πειραματικά του Παν/μιου Αθηνών (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), όπου οι μαθητές εισάγονται με κλήρωση,
b. - Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας κλπ…, όπου οι μαθητές εισάγονται με κλήρωση,
c. - Τα πειραματικά που «συνδέονται» με τα Π.Ε.Κ. (αλλά δεν είναι του πανεπιστημίου) και σε αυτά εντάχτηκαν με το νόμο του 1985 τα ιστορικά τα τότε «πρότυπα» Βαρβάκειο κλπ.. που μετονομάστηκαν το 1985 σε «πειραματικά» και τα λοιπά Πειραματικά των Νομών και συνδέονται με τα Π.Ε.Κ., όπου οι μαθητές εισάγονται με κλήρωση, και
d. - Τα νέα Πρότυπα σχολεία της Δημόσιας Εκπαίδευσης (που θα ιδρυθούν με τον νέο νόμο. Αν στα σχολεία αυτά υπάρχουν εξετάσεις τότε η λέξη «πειραματικά» δεν ισχύει και προστίθεται για να δημιουργεί σύγχυση και τον γέλωτα των ειδικών)
Συμπέρασμα. Επιβάλλεται να υπάρχει ένας ορισμένο αριθμός «Πειραματικών των Πανεπιστημίων» (Α.Ε.Ι), γιατί δεν εννοούνται Πανεπιστήμια χωρίς Πειραματικά Σχολεία, στα οποία η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση. Παραμένει η ίδια δομή του εξαετούς ενιαίου Γυμνασίου – Λυκείου και παραμένει ο Επόπτης Καθηγητής Επιστημών Αγωγής. Να ιδρυθούν Πειραματικά των ΑΕΙ εκεί που δεν υπάρχουν, όπου οι μαθητές εισάγονται με κλήρωση.
Επιβάλλεται επίσης να υπάρχει ένας ορισμένος αριθμός Πειραματικών που «συνδέονται με τα Πανεπιστήμια» και Τ.Ε.Ι., (πέραν των Πειραματικών των Α.Ε.Ι.), για την σωστή εφαρμογή των ερευνών, των διδακτικών ασκήσεων, της επιμόρφωσης των νέων εκπαιδευτικών κλπ… Η ΑΣΠΑΙΤΕ οφείλει να πρωτοπορήσει και σε αυτόν το τομέα ιδρύοντας τα πρώτα Πειραματική της ΑΣΠΑΙΤΕ στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη, Θράκη, όπου οι μαθητές εισάγονται με κλήρωση.
Προσοχή: Πρότυπα-Πειραματικά δεν υπάρχουν και αν ιδρυθούν με τον νέο νόμο και έχουν ταυτόχρονα και τις δύο λέξεις πρότυπα-πειραματικά και αν στα σχολεία αυτά υπάρχουν εξετάσεις τότε η λέξη «πειραματικά» δεν ισχύει και προστίθεται για να δημιουργεί σκόπιμη σύγχυση! Οπότε αν σε όλα αυτά τα Σχολεία υπάρχουν εξετάσεις εισαγωγής τότε όλα θα είναι Πρότυπα και ουσιαστικά καταργούνται τα Πειραματικά, γιατί στα Πειραματικά η εισαγωγή των μαθητών γίνεται για επιστημονικούς λόγους, μόνο με κλήρωση! Επίσης η εκπαίδευση των φοιτητών των Πανεπιστημίων σε σχολεία όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις θα είναι ελλιπής, γιατί το «μαθητικό δείγμα» δεν είναι αντιπροσωπευτικό! Δεν μπορούν να εκπαιδεύονται οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί σε αντιεπιστημονικά περιβάλλοντα και «στημένες» παιδαγωγικές καταστάσεις» αλλά σε γνήσιο δείγμα μαθητικού πληθυσμού μόνο στα Πειραματικά σχολεία (όπου οι μαθητές θα εισάγονται μόνο με κλήρωση).
Πιθανά, η Υπουργός είναι θύμα κάποιων Συμβούλων που της «τραβάνε το χαλί κάτω από τα πόδια της» και όταν «φύγει θα αναγνωρίσουν «άλλο Πρότυπα άλλο Πειραματικά»!
Ανάλυση Παρατηρήσεις.
Τα πειραματικά και τα Πρότυπα είναι δύο αντίθετα σχολεία που εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς.
Τα πρώτα Πειραματικά είναι τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων, δηλ, είναι κτήμα – μέρος των πανεπιστημίων και υπάρχει Επόπτης Καθηγητής που ορίζει το Πανεπιστήμιο. Τα υπόλοιπα Πειραματικά «συνδέονται» με το Πανεπιστήμιο, και δεν είναι κτήμα – μέρος των Πανεπιστημίων και σε αυτά δεν υπάρχει Επόπτης Καθηγητής του Πανεπιστημίου. Επομένως προσοχή στη διαφορά: α) Πειραματικό Σχολείο «του Πανεπιστημίου» και β) Πειραματικό σχολείο που «συνδέεται με το Π.Ε.Κ», γ) Πειραματικό σχολείο που θα «συνδέεται με το Πανεπιστήμιο»… Τώρα με το νέο νομοσχέδιο προστίθενται και τα Πρότυπα.
Σήμερα προστίθεται και ένας άλλος παράγοντας: Η οικονομική κρίση. Η κρίση αυτή πλήττει και τον εκπαιδευτικό, αλλά και τους γονείς και τους μαθητές, Παρατηρείται το φαινόμενο να φεύγουν μαθητές από τα ιδιωτικά σχολεία και να έρχονται στα Δημόσια σχολεία. Πολλοί γονείς αυτών των μαθητών, των «πρώην ιδιωτικών», νοιώθουν «άβολα» που το παιδί τους πηγαίνει τώρα στο δημόσιο σχολείο, και «πιέζουν», για δημιουργία «Προτύπων Σχολείων». Θέλουν να έχουν την ψευδαίσθηση, ότι το παιδί τους πηγαίνει σε ένα «ξεχωριστό σχολείο της ελίτ», τα Πρότυπα όπως είχαν πριν την ψευδαίσθηση ότι το παιδί του πήγαινε σε «ιδιωτικό της ελίτ»!. Ματαίως, γιατί τα το μόνο που προσφέρουν είναι αυτή η αίσθηση ότι «ανήκουν στην ελίτ». Από τα Πρότυπα θα ξεπηδήσουν οι αυριανοί νέο-φασίστες!
Η Υπουργός κ. Άννα Διαμαντοπούλου καλό είναι να δημιουργήσει και νέα Πειραματικά των Πανεπιστημίων, στα Πανεπιστήμια που δεν υπάρχουν, όπως στην Θράκη, στα Ιωάννινα, στο Αιγαίο, στη Θεσσαλία κλπ.. και να λειτουργούν όπως τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), όπου εισαγωγή των μαθητών είναι χωρίς εξετάσεις. Επίσης θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα αριθμό «πειραματικών», που θα «συνδέονται» με τα Πανεπιστήμια (στη θέση αυτών που συνδέονταν με τα Π.Ε.Κ. βάσει του Νόμου 1985). Η εισαγωγή του όρου «Πρότυπο» και οι «κρίσεις εκπαιδευτικών ανά πενταετία», περιέπλεξε τα πράγματα.
Να προτιμηθεί ο όρος «αλλαγή» αντί του συντηρητικού όρου «Μεταρρύθμιση». Οι όποιες αλλαγές να γίνουν σταδιακά, σε βάθος χρόνου και με συνεχή επίβλεψη των «αλλαγών» από ειδικούς ερευνητές και πανεπιστημιακούς.
Οι «γνωστοί» Σύμβουλοι της Παιδείας. Οι γνωστοί αυτοί Σύμβουλοι της καταστροφής της Παιδείας και των Υπουργών, τριγυρίζουν από πολιτικό σε πολιτικό γραφείο (όλων των κομμάτων) πουλώντας δήθεν «συμβουλές» στον εκάστοτε Υπουργό, ενώ οι ίδιοι δεν μπήκανε ποτέ σε τάξη, δεν δίδαξαν ποτέ, δεν «έπιασαν ποτέ την κιμωλία», και τα δήθεν προσόντα τους είναι αποκύημα της «τριβής» με τα πολιτικά γραφεία –και τα παρακείμενα ξενοδοχεία - και Μασονικές Στοές. Τα δε διδακτορικά τους είναι ανύπαρκτα και δεν τα είδε και δεν τα διάβασε κανένας! Προκαλώ τους Υπουργούς να ζητήσουν τα διδακτορικά των Συμβούλων τους… θα έχουν μια έκπληξη μπροστά τους! Οι Σύμβουλοι αυτοί είναι διαχρονικοί, γνωρίζονται μεταξύ τους, μοιράζουν τα κέρδη με ποσοστά, είναι οι ίδιοι και αναστατώνουν κάθε φορά την παιδεία προσφέροντας Μεταρρυθμίσεις «φούσκες». Οι Υπουργοί «θύματα» των γνωστών Συμβούλων στο τέλος καταστρέφονται πολιτικά, όπως ο κ. Αρσένης, η κ. Γιαννάκου και τώρα η κ. Διαμαντοπούλου, ενώ οι δήθεν Σύμβουλοι πλουτίζουν διαρκώς!
Αν τύχει και αλλάξει ο Υπουργός, οι ίδιοι αυτοί Σύμβουλοι, ως δια μαγείας, θα απαρνηθούν «πριν αλέκτωρ λαλήσει» τον προηγούμενο Υπουργό και θα αγκαλιάσουν με την ίδιο πλαστό θαυμασμό τον νέο Υπουργού και χωρίς αιδώ, θα του πουλήσουν «νέα Μεταρρύθμιση», δήθεν στα πρότυπα άλλου Κράτους! Έτσι τώρα έστειλαν την κ. Διαμαντοπούλου μα μελετήσει το Αγγλικό σύστημα Πανεπιστημίων, την κ. Γιαννάκου το Φιλανδικό κλπ… Οι Υπουργοί είναι θύματα αυτών των απατεώνων Συμβούλων γιατί τους έχουν πρώτα ψυχολογική ανάγκη, γιατί ο δήθεν Σύμβουλος, είναι πρώτα κόλακας, μετά απατεώνας, τρίτον τυχοδιώκτης, τέταρτον δεν έχει πολιτική στέγη, πέμπτον «διευκολυντής γνωριμιών» αφού «προσφέρει» γνωστούς – γνωστές για «επικοινωνία», έκτον άνθρωπος της «μίζας», έβδομον υπέρμετρα και θεατρινικά δουλικός, και τέλος είναι κλέφτης!
Ελάχιστοι είναι οι σοβαροί Σύμβουλοι, οι οποίοι στο τέλος κουράζονται, απηυδήζουν και αποσύρονται αναγκαστικά από τις μηχανορραφίες των απατεώνων Συμβούλων, που πλέον έχουν στήσει μια «υπερκομματική συμμορία» και εκμεταλλεύονται τον κάθε Υπουργό, όποιον και να είναι! Αν τύχει ένας σοβαρός επιστήμονας και μιλήσει αυτομάτως οι υπερκομματικοί απατεώνες συσπειρώνονται και βγάζουν τον σοβαρό ως γραφικό κλπ… Στον χορό μπαίνουν δημοσιογράφοι, διαφημιστές, που παραμυθιάζουν τον Υπουργό, προβάλλουν την δήθεν Μεταρρύθμιση ως πανάκεια και μοιράζονται την «λεία των εκατομμυρίων», εις υγείαν των φορολογουμένων!
Τον ίδιο χορό σέρνουν και πολλοί δήθεν Πανεπιστημιακοί και εκπαιδευτικοί, προσυμφωνώντας από πριν σε οποιαδήποτε πρόταση Υπουργού, είναι οι «Γιεσμενάκηδες», που ακολουθούν τον κάθε Υπουργό σε οποιαδήποτε αλλαγή ακόμα και αντιφατική. Υποθετικά αύριο γίνεται ανασχηματισμός και ο νέος Υπουργός δεν θέλει τα Πρότυπα, αλλά τα Πειραματικά, τότε οι «Γιεσμενάκηδες» θα «μεταλλαχτούν σε μια νύχτα» και θα προσπαθούν να πείσουν και τους «τρίτους» ότι υπακούνε και στον νέο Υπουργό, ότι και οι ίδιοι τα ίδια πίστευαν, όπως και στον μεθεπόμενο, αρκεί να είναι Υπουργός και αυτοί να υπακούν συνεχώς, αλλά βέβαια δεν υπακούν, απλά «φυλάνε το τομάρι» τους!! Μάλιστα χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση ενός ανεπαρκούς δασκάλου σε σχολείο επαρχίας και ενός Πανεπιστημιακού χωρίς προσόντα, που το βράδυ των εκλογών και αφού ανακοινωθούν τα τελικά αποτελέσματα, ήταν με την νικήτρια Κυβέρνηση – πάντα- και τον εκάστοτε Υπουργό! Ελλάς το μεγαλείο σου!
Οι «Απόφοιτοι Προτύπων σχολείων», τα νέα αφεντικά της παιδείας. Στην «παρέα των παρακοιμωμένων» των πολιτικών γραφείων προστέθηκαν τελευταία οι αυτόκλητοι σωτήρες της παιδείας, οι λεγόμενοι «Απόφοιτοι Προτύπων Σχολείων». Η μειοψηφία αυτή έχει νέο-φασιστικό προφίλ, καλά κρυμμένο στις μέρες μας και η φαινομενική επιδίωξή τους είναι η «ανασύσταση» της παλιάς δόξας της «ελίτ». Αυτά τα άτομα, αφού απέτυχαν στην προσωπική τους ζωή, ξαφνικά ανακάλυψαν ότι είχαν βγάλει – κάποτε – το ίδιο σχολείο με κάποιους επιτυχημένους (κατά το ήμασταν μαζί στρατιώτες). Έχοντας «υπό μάλης» την κάποτε φοίτηση (με μέσον και με «λάδωμα» σε κάποιοι «Πρότυπο») προσπαθούν τώρα, να επιβιώσουν κοινωνικά ως μέλη «Συλλόγων Αποφοίτων Πειραματικών» και αύριο, να αποκτήσουν και «επάγγελμα ή ιδιότητα ως μέλη αποφοίτων». Έτσι έκοψαν και έραψαν στα μέτρα τους το νέο νομοσχέδιο, που εντελώς τυχαία στο νεοσυσταθέν όργανο Δ.Ε.Π.Π.Σ. (Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων Πειραματικών) άρθρο 37, να υπάρχουν ως μέλη της Δ.Ε.Π.Π.Σ. δύο άτομα «προσωπικότητες κατά προτίμηση απόφοιτοι των Προτύπων Σχολειών»! Έτσι οι ανεπάγγελτοι νέο-φασίστες βρήκαν και δουλειά και μισθό και ισχύ να διοικούν την παιδεία, από το «πουθενά», που ήταν πριν λίγο και κανείς δεν διαμαρτύρεται για αυτήν την έκνομη, αντισυνταγματική, ρατσιστική, αντι-επιστημονική, αντι-δημοκρατική διάταξη! Στην επόμενη φάση αυτά τα άτομα θα περιφέρονται στα Σχολεία και θα απειλούν – εκβιάζουν εκπαιδευτικούς, Διευθυντές, γονείς, μαθητές, να «υποκύψουν» οικονομική ηθικά κλπ… γιατί από αυτούς «εξαρτώνται τα Σχολεία και η καριέρα τους. Καλούμε την Υπουργό να αποσύρει αυτή την «φωτογραφική διάταξη (άρθρο 40, δ) και να την αντικαταστήσει με «δύο διδάκτορες επιστημών αγωγής – εκπαιδευτικούς» ή δύο αιρετούς εκπαιδευτικούς από τα Πειραματικά..
Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων. Ενώ οι Σύλλογοι γονέων και Κηδεμόνων ξεκίνησαν ως μια δημοκρατική κατάκτηση του σχολίου, σήμερα κατάντησε, σε πολλές περιπτώσεις, το πρόβλημα του σχολείου. Περιφερόμενες ανεπάγγελτες κυρίες και κύριοι, σκοτώνουν τον ελεύθερο χρόνο στα παρακείμενα των σχολείων καφενεία, ενδιαφερόμενοι δήθεν για την πρόοδο των παιδιών. Η δραστηριότητα των συλλόγων αυτών πολλές φορές έχει ποδηγετήσει τον Διευθυντή του σχολείου, ο οποίος υποχωρεί στο τέλος σε οποιαδήποτε αξίωση, βαθμολογική, σβησίματος απουσιών, εκδίωξης «μη αρεστών συναδέλφων», οικονομική κλπ… Με άλλα λόγια μερικοί Πρόεδροι Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων παραβιάζουν με το «έτσι θέλω» τη σχολική νομοθεσία και σχολική ζωή και παρεμβαίνουν απροκάλυπτα, ακόμα και με την 24ωρη παρουσία τους μέσα στον χώρο του σχολείου, στην παιδαγωγική και σχολική ατμόσφαιρα, αλλά και στον αρνητικό κλίμα που δημιουργούν στους μαθητές που οπι γονείς τους δεν είναι στον σύλλογο γονέων κηδεμόνων! Καλό είναι με το νόμο να υπάρξει «ρύθμιση των ορίων των δραστηριοτήτων των «Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων», που εξελίχθηκαν σε εκβιαστές υπερ-διευθυντές, πολλές φορές! Καλούμε τους ανεπαρκείς Συμβούλους που πρότειναν αυτόν τον τύπο σχολείου να παραιτηθούν. Καλούμε την Υπουργό, να επανεξετάσει το θέμα και πριν γελοιοποιηθεί να «επανορθώσει»!
Να εκτιμούν οι Υπουργοί και οι ‘υπεύθυνοι’ τους ειδικούς και τους πολίτες που λένε την «αλήθεια» και δεν προφασίζονται δήθεν συμφωνία «προς ίδιον όφελος», ενώ η εκπαίδευση δοκιμάζεται. Μόνο με την αλήθεια και με πραγματικά στοιχεία θα προοδεύσουμε στο μέλλον!
Τελικές Παρατηρήσεις Συμπεράσματα Προτάσεις.
1. Τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία μπορούν να διακριθούν σε
a. - Τα Πειραματικά του Παν/μιου Αθηνών (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ),
b. - Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας κλπ..
c. - Τα πειραματικά που «συνδέονται» με τα Π.Ε.Κ. (αλλά δεν είναι του πανεπιστημίου) και σε αυτά εντάχτηκαν με το νόμο του 1985 τα ιστορικά τα τότε «πρότυπα» Βαρβάκειο κλπ.. που μετονομάστηκαν το 1985 σε «πειραματικά» και τα λοιπά Πειραματικά των Νομών και συνδέονται με τα Π.Ε.Κ. , και
d. - Τα νέα Πρότυπα σχολεία της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
e. Οπότε στο άρθρο 36 του νέου νόμου, πρέπει να γίνει σαφής διάκριση μεταξύ Προτύπων και Πειραματικών και τα σχολεία θα είναι ή Πρότυπα ή Πειραματικά, ποτέ όμως και με τους δύο τίτλους π.χ. Πρότυπα-Πειραματικά!
2. Επιβάλλεται να υπάρχει ένας ορισμένο αριθμός «Πειραματικών των Πανεπιστημίων» (Α.Ε.Ι), γιατί δεν εννοούνται Πανεπιστήμια χωρίς Πειραματικά Σχολεία, στα οποία η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση. Παραμένει η ίδια δομή του εξαετούς ενιαίου Γυμνασίου – Λυκείου και παραμένει ο Επόπτης Καθηγητής Επιστημών Αγωγής.
3. Επιβάλλεται επίσης να υπάρχει ένας ορισμένος αριθμός Πειραματικών που «συνδέονται με τα Πανεπιστήμια» και Τ.Ε.Ι., (πέραν των Πειραματικών των Α.Ε.Ι.), για την σωστή εφαρμογή των ερευνών, των διδακτικών ασκήσεων, της επιμόρφωσης των νέων εκπαιδευτικών κλπ… Η ΑΣΠΑΙΤΕ οφείλει να πρωτοπορήσει και σε αυτόν το τομέα ιδρύοντας τα πρώτα Πειραματική της ΑΣΠΑΙΤΕ στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη, Θράκη.
4. Είναι αναγκαίο η Υπουργός κ. Διαμαντοπούλου:
α) να κρατήσει ως έχουν τα υπάρχοντα (5) «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας)
β) να δημιουργήσει νέα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» και Τ.Ε.Ι. εκεί που δεν υπάρχουν (Θράκη. Θεσσαλία, Ήπειρος, ) στα Παιδαγωγικά Τμήματα κλπ..
γ) να δημιουργήσει ένα αριθμό «Πειραματικών» που θα «συνδέονται» με τα Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. (πέραν των Πειραματικών των Α.Ε.Ι και
δ) μερικά – αν θέλει - να τα κάνει «Πρότυπα» χωρίς τον όρο Πειραματικά δίπλα, (που θα «απλά θα συνεργάζονται» με τα Π.Ε.Κ. και τα Τ.Ε.Ι. και τα Πανεπιστήμια).
5. Από τα υπόλοιπα σχολεία – αν θέλει η Υπουργός να υπηρετήσει την δεξιά- να πάρει έναν μικρό αριθμό και να τα κάνει Πρότυπα, αλλά όχι να κάνει όλα τα σχολεία Πρότυπα!. Θα μπορούσε να χωρίσει το κάθε σχολείο σε δύο σε Πειραματικό όπου η εισαγωγή θα είναι χωρίς εξετάσεις και σε Πρότυπο, αλλά στην πράξη δεν θα λειτουργούσε. Πειραματικά – Πρότυπα δεν υπάρχουν!!! Θα είναι μια αντιεπιστημονική πρωτοτυπία! Από τα Πρότυπα θα ξεπηδήσουν οι αυριανοί νέο-φασίστες!
6. Η επιλογή των νέων Προτύπων, πρέπει να γίνει με κάποια κριτήρια από τα λεγόμενα «ιστορικά» Πειραματικά Σχολεία, όπως το ΠΣΠΑ του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που ιδρύθηκαν και λειτουργούν με το νόμο του Γεωργίου Παπανδρέου (Γέρου της Δημοκρατίας) και έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο.
7. Πειραματικά Σχολεία των Πανεπιστημίων, όπως το ΠΣΠΑ του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ΑΠΘ, που ιδρύθηκαν και λειτουργούν με το νόμο 4376/16-08-1929 και τον νόμο 4600/2-05-1930 του Γεωργίου Παπανδρέου (Γέρου της Δημοκρατίας) εξαιρούνται του νέου νόμου και συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν!
8. Δεν πρέπει να διαταραχτούν οι «οργανικές θέσεις» των ήδη διδασκόντων στα Πειραματικά Σχολεία των Πανεπιστημίων και να προωθηθεί ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός τους.
9. Όσον αφορά νέους τους εκπαιδευτικούς που θα εργάζονται σε Πειραματικά σχολεία προτείνουμε να επιλέγονται με βάση τυπικά και ουσιαστικά προσόντα από το ΚΥΣΔΕ. Τυπικά προσόντα θεωρούνται εκτός του βασικού πτυχίου, μεταπτυχιακοί τίτλοι συναφείς με το αντικείμενο διδασκαλίας. Η εισαγωγή της «συνέντευξης» θα επιφέρει κακά και δεν θα είναι «αντικειμενική».
10. Εκτός από τους «Ομίλους Αριστείας», πρέπει να υπάρχουν και «Όμιλοι υποβοήθησης ασθενέστερων μαθητών» ή «μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες». Οι διδακτική των μαθημάτων πρέπει να γίνεται εξατομικευμένη σε κάθε μαθητή που έχει ανάλογες ανάγκες. Δεν πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών, αλλά η εισαγωγή να γίνεται με «κλήρωση».
11. «Δικαίωμα σε όλους στη δημόσια δωρεάν Παιδεία»! «Σωστή η κατάργηση της «ταξικής» βάσης του 10 για τα Πανεπιστήμια! «Μαθητοκεντρική παιδεία»!. «Τέλος η οικογενειοκρατία και η ρουσφετολογία στα σχολεία και ΑΕΙ και ΤΕΙ» ! Να σταματήσει η πίεση των Αποφοίτων και Συλλόγου γονέων στην διοίκηση του σχολείου, γιατί τα κίνητρά τους δεν είναι αθώα, ουδέτερα ή επιστημονικά. Συχνά παρεμβαίνουν στις διοικήσεις των σχολείων και συμπεριφέρονται ως υπερ-διευθυντές «κοτζαμπάσηδες».
12. Θετικό κρίνεται το πολυνομοσχέδιο, σε γενικές γραμμές, για την εκπαίδευση. Χρειάζονται κάποιες βελτιώσεις, προσθήκες και διευκρινήσεις, αλλά προσοχή στα «κεκτημένα του υπάρχοντος διδακτικού προσωπικού», που στην πλειοψηφία του είναι «δημοκρατικό».!
13. Με το νομοσχέδιο, η σχέση του εκπαιδευτικού με την εκπαίδευση επαναπροσδιορίζεται υπηρετώντας την αρχή ‘’Πρώτα ο Μαθητής’’. Στόχος είναι η ανάδειξη του εκπαιδευτικού σε πρωταγωνιστή των αλλαγών για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης για αυτό και προωθείται μια σειρά καινοτόμων πρωτοβουλιών του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν το σύνολο της εργασιακής διαδρομής των εκπαιδευτικών.
14. Το νομοσχέδιο οφείλει να εμπνέει στους μαθητές, φοιτητές, γονείς, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, αξιοκρατία, κοινωνική δικαιοσύνη, αναγνώριση της «προσπάθειας» και ανάπτυξη της «κριτικής σκέψης».
15. Η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών είναι θετικότατη, αλλά με «μέτρο» για να μη διαταραχτεί η ψυχική ισορροπία των μαθητών. Τέλος, τα επιστημονικά επιτεύγματα και συμπεράσματα της σύγχρονης ψυχολογίας, παιδαγωγικής και των επιστημών της αγωγής, μπορούν να συνεισφέρουν ένα σοβαρό επιστημονικό υπόβαθρο με πανελλήνια, ευρωπαϊκή και διεθνή εμβέλεια και αποδοχή! Σωστή η εισαγωγή Ψυχολόγων στα σχολεία και θα μπορούσαν να μπουν και ειδικοί Παιδαγωγοί
16. Αν κάποιο από τα υπάρχοντα «Πειραματικά» δεν μπορεί να ενταχθεί στον νέο Νόμο λόγω των κριτηρίων συνεχίζει να λειτουργεί ως από Πειραματικό σχολείο, που «απλά συνεργάζεται» με το Πανεπιστήμιο. Στο άρθρο 37 πρέπει να γίνει σαφής διάκριση μεταξύ των Προτύπων και Πειραματικών!
17. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ανά 5ετία με σκοπό το αν παραμείνουν στο Σχολείο είναι ανεδαφική και θα περιπλέξει την λειτουργία των Σχολείων, αφού θα είναι έρμαιο εξωθεσμικών παρεμβάσεων (μέσον, «ρουφιανιά», η μίζα, η σκόπιμη σπίλωση συναδέλφων, ο παραγοντισμός κλπ)... Κανείς εκπαιδευτικός δεν θα δεχτεί την « νέα κρίση», αν δεν υπάρχει ταυτόχρονη μετεξέλιξη σε ανώτερη βαθμίδα! Αυτή η διάταξη μπορεί να προκαλέσει απροθυμία εκπαιδευτικών να υπηρετήσουν τα νέα σχολεία. Επιτρέπεται μετά από διετή διδασκαλία η απόσπαση του εκπαιδευτικού (χωρίς το ειδικό επιμίσθιο θέσης).
18. Πριν καν ψηφιστεί ο νέος Νόμος κυκλοφορούν ήδη ονόματα Διευθυντών, μελών Επιστημονικών Επιτροπών, κλπ… Πανεπιστημιακών, δασκάλες που είναι αποσπασμένες στο γραφείο της Υπουργού, που θα στελεχώσουν την νέα δομή! Άραγε που είναι η αξιοκρατία, η αδιαβλητότητα του νέου συστήματος;
19. Με το νέο νόμο να υπάρξει «ρύθμιση των ορίων» των δραστηριοτήτων των «Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων» και «συλλόγων Αποφοίτων», γιατί η κατάσταση ‘έχει ξεφύγει’.
20. Να σταματήσει η υποχώρηση του Υπουργείου, στην πίεση των «Συλλόγων Αποφοίτων» και των «Συλλόγων Γονέων» στην διοίκηση και λειτουργία του σχολείου, γιατί τα κίνητρά τους δεν είναι αθώα, ουδέτερα ή επιστημονικά, αλλά κατάφωρα ιδιοτελή.
21. Καλό είναι να κρατηθούν χαμηλοί τόνοι στα περί «μεγάλης μεταρρύθμισης» γιατί αναστατώνεται, χωρίς λόγο, η εκπαιδευτική Κοινότητα και να υιοθετηθεί ο όρος «αλλαγή».
22. Δεν μπορούμε να κάνουμε ποιοτικότερη την Εκπαίδευση με λιγότερη χρηματοδότηση!
23. Θα πρέπει πρώτα να «καθαρίσει το πανεπιστήμιο» από τους ανίκανους, την οικογενειοκρατία και τον νεποτισμό και μετά να μιλήσουμε για αξιοκρατία στην Μέση Εκπαίδευση.
24. Να προσέχουν οι Υπουργοί τους «Συμβούλους» και «καλοθελητές», γιατί και οι ίδιοι «συμβούλευαν», πριν λίγα χρόνια την κ. Μαριέττα Γιαννάκου με τα γνωστά αποτελέσματα.
25. Δεν μπορεί να καταργηθούν ούτε να τροποποιηθούν τα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης ΑΠΘ και αν το κάνει είναι παράνομο και αντισυνταγματικό, διότι υπάγονται απευθείας στα Πανεπιστήμια! Και αυτά τα σχολεία έχουν άριστες επιδόσεις χωρίς να υπηρετούν μόνο την ολιγαρχία, αλλά όλους τους πολίτες!
26. Δεν μπορεί να τεθούν σε νέα «κρίση» οι οργανικές θέσεις των διδασκόντων τα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης και αν το κάνει είναι παράνομο και αντισυνταγματικό, διότι υπάγονται απευθείας στα Πανεπιστήμια, γιατί με την ίδια λογική θα πρέπει να κρίνει πάλι από την αρχή όλο το Πανεπιστημιακό προσωπικό όλων των βαθμίδων (ενώ οι καταγγελίες, για αναξιοκρατία στα Πανεπιστήμια δεν ερευνώνται)!.
27. Στο νεοσυσταθέν όργανο Δ.Ε.Π.Π.Σ. (Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων Πειραματικών) άρθρο 37, να μην υπάρχουν ως μέλη της Δ.Ε.Π.Π.Σ. δύο άτομα «προσωπικότητες κατά προτίμηση απόφοιτοι των Προτύπων Σχολειών»! Έτσι οι ανεπάγγελτοι νέο-φασίστες βρήκαν και δουλειά και μισθό και ισχύ να διοικούν την παιδεία, από το «πουθενά», που ήταν πριν λίγο και κανείς δεν διαμαρτύρεται για αυτήν την έκνομη, αντισυνταγματική, ρατσιστική, αντι-επιστημονική, αντι-δημοκρατική διάταξη!
28. Καλούμε την Υπουργό να αποσύρει ατή την «φωτογραφική διάταξη» (άρθρο 40, δ) κατά προτίμηση «απόφοιτοι των Προτύπων Σχολειών» και να την αντικαταστήσει με «δύο διδάκτορες επιστημών αγωγής – εκπαιδευτικούς, έναν Πρωτοβάθμιας και έναν Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
29. Στο νεοσυσταθέν όργανο Δ.Ε.Π.Π.Σ. (Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων Πειραματικών) άρθρο 37, να αλλάξει η φράση « το Δ.Ε.Π.Π.Σ. αποφασίζει» με τη φράση « το Δ.Ε.Π.Π.Σ. γνωμοδοτεί» στο ΚΥΣΔΕ ή στον Υπουργό. Δηλαδή η λειτουργία του Δ.Ε.Π.Π.Σ. να είναι μόνο «γνωμοδοτική, συμβουλευτική, αλλά όχι «δεσμευτική». Δεν μπορεί το Δ.Ε.Π.Π.Σ. να αποφασίζει για Διευθυντές, Συμβούλους, Εκπαιδευτικούς, χωρίς την τελική απόφαση του ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ.
30. Οι όροι στο νέο νόμο (άρθρο 36) «Πρότυπο Πειραματικό» να αντικατασταθούν με τους όρους «Πρότυπο ή Πειραματικό» με το «ή» διαζευκτικό στην μέση, που σημαίνει ότι ένα σχολείο είτε θα είναι Πρότυπο ή θα είναι Πειραματικό. Την τελική απόφαση μετά από γνωμοδότηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. θα έχει το ΚΥΣΔΕ ή ΚΥΣΠΕ ανάλογα και μετά ο Υπουργός.
31. Το πιο σημαντικό είναι εκτός από τους «Ομίλους Αριστείας», πρέπει να υπάρχουν και «Όμιλοι υποβοήθησης ασθενέστερων μαθητών» ή «μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες». Οι διδακτική των μαθημάτων πρέπει να γίνεται εξατομικευμένη σε κάθε μαθητή που έχει ανάλογες ανάγκες. Δεν πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών, αλλά η εισαγωγή να γίνεται με «κλήρωση», όπως γίνεται και να είναι αδιάβλητη. Στο νέο νόμο άρθρο 44 παράγραφος 5 η εισαγωγή στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων συνεχίζεται να γίνεται με κλήρωση. Μόνο στα νέα Πειραματικά θα υπάρχου εξετάσεις.
32. Στα παλαιά Πρότυπα Σχολεία, αυτά υπάρχει μια μειοψηφία αποφοίτων που δημιουργούν «συλλόγους», με σκοπό τον συντηρητικό – φασιστικό έλεγχο της εκπαίδευσης και θέλουν μέσω του νέου νόμου να μπουν και στα Δ.Ε.Π.Π.Σ..(άρθρο 40). Επομένως τα νέα όργανα δεν πρέπει να έχουν ΚΑΝΕΝΑΝ εκ των προτέρων, απόφοιτο των Προτύπων ή Πειραματικών Σχολείων. Στο νέο νόμο άρθρο 46 του νέου νόμου πρέπει να προστεθεί « Τα υπάρχοντα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Κρήτης Μακεδονίας συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν, τόσο στην δομή, όσο και συ εκπαιδευτικό προσωπικό τους
33. Στο άρθρο 48 του νέου νόμου περί «διδακτικού προσωπικού»: α) το Δ.Ε.Π.Π.Σ..(μόνο εισηγείται στο ΚΔΣΕ για Διευθυντές, σχολικούς Συμβούλους, εκπαιδευτικούς, β) η τελική απόφαση είναι του ΚΥΣΔΕ, όπου μπορεί να προσφύγει όποιος αδικήθηκε.
34. Στο άρθρο 48 του νέου νόμου περί «διδακτικού προσωπικού»: Δεν διαταράσσεται η οργανική θέση για τους ήδη υπηρετούντες στα Πειραματικό του Πανεπιστημίου και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας.
35. Στο άρθρο 48 του νέου νόμου περί «διδακτικού προσωπικού»: Για τους νέους εκπαιδευτικούς που μετατίθενται μετά από πρόταση του Δ.Ε.Π.Π.Σ.. και τελική γνωμοδότηση του ΚΥΣΔΕ μετατίθενται νέοι εκπαιδευτικοί κάτοχοι διδακτορικών τουλάχιστον με πενταετή προϋπηρεσία και χωρίς «συνέντευξη». Το σύνολο των μορίων να είναι 50 πενήντα και προέρχεται από την επιστημονική 20 μονάδες, παιδαγωγική επάρκεια, προϋπηρεσία, 20 μονάδες από δημοσιεύσεις, βιβλία κλπ., 10 μονάδες, σύνολο 50 μονάδες.
36. Στο άρθρο 48 του νέου νόμου περί «διδακτικού προσωπικού»: Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν και συμπλήρωσαν επιτυχώς, (2) διετή διδακτική υπηρεσία σε Πειραματικό σχολείο, αυτόματα εντάσσονται στην σχολική μονάδα, και διατηρούν την θέση αυτή χωρίς νεότερη «κρίση». Η «κρίσεις ανά (5) πενταετία» είναι εξωπραγματικές, ανεδαφικές, αντιεπιστημονικές και καταρρακώνουν το κύρος του εκπαιδευτικού και δηλητηριάζουν τον χώρο της παιδείας. Δεν μπορεί να υπάρξει «κρίση» χωρίς μετεξέλιξη σε ανώτερη βαθμίδα.
37. Ο τίτλος του κάθε σχολείου με τον νέο νόμο θα πρέπει να καθορίζεται:
α) Πειραματικό του Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας.
β) Πειραματικό που «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), που θα είναι μερικά από αυτά που ορίζονται από τον νόμο του 1985.
γ) Πρότυπο Σχολείο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις).
38. Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας., θα συνεχίσουν να έχουν Επόπτη Καθηγητή, είναι εξατάξια (ενιαίο Γυμνάσιο Λύκειο) ανεξάρτητα του νέου νόμου και θα συνεχίσουν να λειτουργούν, ως έχουν.
39. Στο άρθρο 50 και 51 του νέου νόμου, προστίθεται η διάταξη: « Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας, λειτουργούν με το υπάρχον νομικό καθεστώς, που ορίζει τη δομή λειτουργία, μεταθέσεις κλπ.. (Νόμος4376/16-08-1929 και τον νόμο 4600/2-05-1930 και 1985 εδάφιο 10 του Ν.1566/1985 άρθρο 31. Μάλιστα στην παράγραφο 10 του νόμου αυτού γίνεται σαφής διάκριση μεταξύ των «Πειραματικών των Πανεπιστημίων», που συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν, και των «Πειραματικών», που απλά «συνδέονται με τα Π.Ε.Κ.».).
40. Η Υπουργός κ. Άννα Διαμαντοπούλου καλό είναι να δημιουργήσει και νέα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων», στα Πανεπιστήμια που δεν υπάρχουν, όπως στην Θράκη, στα Ιωάννινα, στο Αιγαίο, στη Θεσσαλία κλπ.. και να λειτουργούν όπως τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Επίσης θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα αριθμό «πειραματικών» (χωρίς τον όρο πρότυπο»), που θα «συνδέονται» με τα Πανεπιστήμια (στη θέση αυτών που συνδέονταν με τα Π.Ε.Κ. βάσει του Νόμου 1566/1985). Η εισαγωγή του όρου «Πρότυπο» και οι «κρίσεις εκπαιδευτικών ανά πενταετία», περιέπλεξε τα πράγματα. Αν θέλει να δημιουργήσει και έναν αριθμό «Προτύπων», θα μπορούσε να το κάνει, τα οποία όμως θα είχαν απλή «συνεργασία» με τα Π.Ε.Κ. και τα Τ.Ε.Ι. και ΑΣΠΑΙΤΕ, τα Πανεπιστήμια και την περιφέρεια. Η εφαρμογή των «αλλαγών» να γίνει σταδιακά και με επίβλεψη.
41. Στο νέο νόμο άρθρο 46 του νέου νόμου πρέπει να προστεθεί « Τα υπάρχοντα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Κρήτης Μακεδονίας συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν, τόσο στην δομή, όσο και συ εκπαιδευτικό προσωπικό τους (γιατί οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν πανεπιστημιακή βαθμίδα). Τα Πειραματικά Σχολεία των Πανεπιστημίων, όπως το ΠΣΠΑ του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ΑΠΘ, που ιδρύθηκαν και λειτουργούν με το νόμο 4376/16-08-1929 και τον νόμο 4600/2-05-1930 του Γεωργίου Παπανδρέου (Γέρου της Δημοκρατίας) της Κυβέρνησης Ελευθερίου Βενιζέλου, εξαιρούνται του νέου νόμου και συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν!
42. Επιτέλους, ας πάψουμε να «στοχοποιούμε» τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους Υπουργούς, που δίνουν τα πάντα στην ανύψωση της ποιότητας της παιδείας, με τα λίγα χρήματα που παίρνουν, μέσα στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε! Τιμή στον Έλληνα Εκπαιδευτικό! Ζήτω ο Έλληνας Εκπαιδευτικός!
43. Να εκτιμούν οι Υπουργοί και οι ‘υπεύθυνοι’ τους ειδικούς και τους πολίτες που λένε την «αλήθεια» και δεν προφασίζονται δήθεν συμφωνία «προς ίδιον όφελος», ενώ η εκπαίδευση δοκιμάζεται. Μόνο με την αλήθεια και με πραγματικά στοιχεία θα προοδεύσουμε στο μέλλον!
44. Να μην ισχύσει η παροιμία «στου κασίδη το κεφάλι…»!
Καλή επιτυχία στο νέο δημοκρατικό, ψηφιακό, και ανθρώπινο Πειραματικό Σχολείο.
Δημοσίευση σχολίου