GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Η αλήθεια για την Παιδεία μας…

Του δρ Γιώργη Έξαρχου Επικ. Καθηγητή ΤΕΙ Σερρών, συγγραφέα-ερευνητή    Αν η πλατωνική ερμηνεία του όρου «αλήθεια» είναι «θεία άλη» (θε...

Του δρ Γιώργη Έξαρχου
Επικ. Καθηγητή ΤΕΙ Σερρών, συγγραφέα-ερευνητή
  
Αν η πλατωνική ερμηνεία του όρου «αλήθεια» είναι «θεία άλη» (θεϊκή ορμή) και η ερμηνεία του όρου «παιδεία» είναι «ανατροφή και διδασκαλία/ εκπαίδευση», τότε να μας επιτραπεί να καταθέσουμε επί του «κειμένου διαβούλευσης» του ΥΠΔΒΜΘ με τίτλο «Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση - Το Δημόσιο Πανεπιστήμιο - Το Δημόσιο Τεχνολογικό Ίδρυμα - Αυτοδιοίκηση, λογοδοσία, ποιότητα, εξωστρέφεια», ορισμένες αλήθειες και συγκεκριμένες προτάσεις, που θεωρούμε ότι πρέπει να λάβει υπ’ όψιν η ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ, εν όψει σύνταξης των διατάξεων σχετικού νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ.
Αλήθειες:
1. Ο Νόμος πλαίσιο για τα Πανεπιστήμια 1268/1982 και ο...
 Νόμος πλαίσιο για τα Τεχνολογικά Ιδρύματα 1404/1983 έχουν κλείσει τον ιστορικό κύκλο τους, και στα 28 και πλέον χρόνια ισχύος τους έλυσαν πρότερα θεσμικά ακαδημαϊκά και διοικητικά προβλήματα (π.χ. κατάργησαν την έδρα, καθιέρωσαν βαθμίδες διδασκόντων, έθεσαν ακαδημαϊκά κριτήρια με τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για την κατάληψη θέσεων ΔΕΠ, προώθησαν την τεχνολογική και κάθε είδους έρευνα κ.ά.). Συνάμα, δημιούργησαν και πλείστα νέα προβλήματα που πλήττουν την αξιοπιστία των ΑΕΙ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ) ως προς το παρεχόμενο επίπεδο επιστημονικής γνώσης, ως προς τη χρηστή διοίκηση, ως προς την ορθολογική διαχείριση των σχετικών κονδυλίων κ.λπ. και αυτό μπορεί να αποδειχτεί με πλήθος διαπιστώσεων (π.χ. υπάρχει αναμφισβήτητα: κυριαρχία συντεχνιακών αντιλήψεων και κομματικών εγκαθέτων και φερέφωνων, νεποτισμός και οικογενειοκρατία κατά την εκλογή μελών ΔΕΠ και την επιλογή νέων επιστημόνων για εκπόνηση διδακτορικών διατριβών, εξωθεσμική παρέμβαση φοιτητικών παρατάξεων και κομματικά υποκινούμενου φοιτητικού συνδικαλισμού, κάλυψη διοικητικών θέσεων από συγγενικά πρόσωπα μελών ΔΕΠ, παράνομος διορισμός σε διοικητικές θέσεις ΑΕΙ, παράνομη και αναξιοκρατική εκλογή μελών ΔΕΠ, κατασπατάληση ή ιδιοποίηση ερευνητικών κονδυλίων από επιτήδειους, προσπορισμός ωφελειών από διανομές «διδακτικών βιβλίων» στους φοιτητές που απέχουν πολύ από το να χαρακτηριστούν «επιστημονικά συγγράμματα» και πολλά των οποίων είναι αυτοέκδοση των «συγγραφέων» τους/ μελών ΔΕΠ, εκφυλισμός του επιστημονικού έργου σε τιποτολογία υποταγμένης γνώσης, αποδοχή του πνεύματος απλής διεκπεραίωσης πληροφοριών προς εξυπηρέτηση μιας βιομηχανίας παραγωγής πτυχίων ΑΕΙ κ.ά.).
2. Γεωγραφική διασπορά και χωρική ένταξη τμημάτων και σχολών των ΑΕΙ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ), με κριτήρια μικροπολιτικά, ρουσφετολογικά εξαρτώμενα από τις χυδαιότερες και τις πιο στρεβλές αντιλήψεις περί της ανάπτυξης ή της περιφερειακής ανάπτυξης γενικά. Τα γηγενή μέλη ΔΕΠ και τα αρχαιότερα στην εκλογή θεωρούν αυτές τις Σχολές και τα Τμήματα δικά τους, λες και έχουν ιδιοκτησιακή σχέση που πιστοποιείται με την εντοπιότητα και με βαθμούς συγγένειας πολλών μελών ΔΕΠ (μονίμων και εκτάκτων) μεταξύ τους και με διοικητικούς παράγοντες αυτών των ΑΕΙ.
3. Αποδοχή, από τη μέγιστη πλειονότητα των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ, του ρόλου «ακαδημαϊκού δασκάλου» που θα διεκδικεί κονδύλια για εκπόνηση δήθεν ερευνών –ενώ το ζήτημα εδώ είναι απλά ο προσπορισμός και μόνο αδήλωτων οικονομικών ωφελημάτων– και ένας καταφανής παραμερισμός των διαδικασιών παραγωγής και αναπαραγωγής γνώσης ή αποφυγή της διακονίας της επιστήμης και των υψηλών ηθικών ακαδημαϊκών αξιών, όπως κάθε ευσυνείδητος επιστήμων οφείλει να πράξει. Αν η πλατωνική ρήση ότι «επιστήμη είναι η τέχνη ενασχόλησης με το περιττό» ή ότι «επιστήμη σημαίνει ότι σταματά η ψυχή μας στα πράγματα για να τα εξετάσει μαζί με αυτά, παρ’ ότι κινείται με αυτά» και ότι «η αμαρτία και η συμφορά σημαίνουν το ίδιο με την σύνεση και την επιστήμη», τότε καλό είναι να ιδωθεί ποια σχέση έχουν με την επιστήμη τα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ. Και για άρση των όποιων παρερμηνειών τα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ να δημοσιοποιήσουν το «πόθεν έσχες» των περιουσιακών στοιχείων τους πριν και μετά την εκλογή τους.
4. Η διακηρυσσόμενη αξιολόγηση των ΑΕΙ, όπου έγινε με βάση τις κείμενες διατάξεις, αρκείται σε ποσοτικά και μετρήσιμα στοιχεία, τα οποία μάλλον αξιοποιούν την «αλχημεία» των αριθμών και μια ξενόφερτη αντίληψη ότι τα πάντα είναι μετρήσιμα. Και αν ακόμα οι αριθμοί οδηγούν σε «θετικές εκτιμήσεις» κατά την αξιολόγηση των ΑΕΙ, ένα είναι βέβαιο: Η αύξηση των αγραμμάτων και αναλφάβητων πτυχιούχων ΑΕΙ, που θέλουν να δηλώνουν ή να καμώνονται τους επιστήμονες ως κάτοχοι πτυχίων, και που μόνον οι ποιοτικές αξιολογήσεις μπορούν να το επιβεβαιώσουν. Η ευθύνη δεν είναι μόνο των φοιτητών και σπουδαστών, αλλά και των καθηγητών τους («με όποιον δάσκαλο θα κάτσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις») και της πολιτείας, με τον τρόπο που έχει οργανώσει την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και παιδεία στη χώρα.
5. Η διοίκηση των ΑΕΙ, έτσι όπως αυτή συγκροτείται («εκλέγεται»!) και ασκείται (πρόκειται για σχήμα λόγου!), πείθει για την καταφανή κομματική παρέμβαση, τη διαπλοκή των προσώπων (φοιτητών, καθηγητών) με αλλότριους σκοπούς, την επιβεβαίωση της ανικανότητας διαχείρισης θεσπισμένων όρων και κανόνων για τη λειτουργία των ΑΕΙ (τόσο στο θέμα του «ακαδημαϊκού ασύλου», όσο και στα θέματα διαχείρισης των ερευνητικών κονδυλίων, διαφάνειας εκλογής μελών ΔΕΠ, τήρησης ή μάλλον καταστρατήγησης της νομιμότητας κ.λπ.), και εκλαμβάνεται σαν «αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ» (έχουν χάσει οι λέξεις το περιεχόμενό τους), ενώ επιδιώκεται «αυτονομία των ΑΕΙ»! Αυτοί που απέτυχαν στα «αυτοδιοικούμενα ΑΕΙ» τα θέλουν τώρα «αυτόνομα ΑΕΙ»! Για να είναι ανεξέλεγκτοι στη διαχείριση του κοινωνικού και δημοσίου χρήματος που το ΥΠΔΒΜΘ τους καταβάλλει από τον κρατικό προϋπολογισμό ως επιχορήγηση.
Στεκόμαστε μόνο στις προαναφερόμενες αλήθειες, «γνωστές εις τους παροικούντας την Ιερουσαλήμ», για να καταθέσουμε συνοπτικά τις προτάσεις μας, αφού πρώτα εκφράσουμε τη γενική μας θέση ότι οφείλει το ΥΠΔΒΜΘ να προχωρήσει σε καινοτόμες παρεμβάσεις μεταρρυθμιστικού χαρακτήρα για τα ΑΕΙ της χώρας μας, χωρίς μιμητισμούς αλλοδαπών συστημάτων που αφετηριάζονται σε ξενολαγνεία και εθνικά συμπλέγματα, χωρίς ανούσιες αντιγραφές ξένων «μοντέλων», έχοντας πάντοτε υπ’ όψιν ότι η παιδεία και η εκπαίδευση δεν είναι μια υπόθεση που αφορά μόνον τους προφεσόρους και τους φοιτητές, την κυβέρνηση και τα κόμματα, αλλά ότι είναι πρωτίστως το πρώτο και πιο μείζον εθνικό θέμα, το πιο μεγάλο ζήτημα της κοινωνίας μας, το στοίχημα για τη μελλοντική μας επιβίωση και αυθυπαρξία ως «γένος των Ελλήνων».
Προτάσεις:
1. Πανεπιστήμια και ΤΕΙ πρέπει να αποτελέσουν ένα ενιαίο σύστημα ΑΕΙ, και τα μεν πρώτα να ονομάζονται Κλασικά Πανεπιστήμια, τα δε δεύτερα Τεχνολογικά Πανεπιστήμια. Αναμφίβολα και από τα μεν και από τα δε πρέπει να καταργηθούν τα τμήματα και οι σχολές που δεν υπηρετούν «επιστημονικά γνωστικά πεδία» και που απλά «παράγουν» πτυχιούχους κάποιων τεχνικών εξειδικευμένων γνώσεων και πληροφοριών, αναγκαίων να καλύψουν ανάγκες της αγοράς, και τα οποία όμως δεν θεραπεύουν επιστήμες.
2. Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, υπό την προηγούμενη έννοια, πρέπει να ενοποιηθούν στα νέα ΑΕΙ, με συμπτύξεις, συγχωνεύσεις, ενώσεις (τμημάτων, σχολών), και με θεσμική επανίδρυσή τους, να έχουν αποσαφηνισμένο χαρακτήρα. Καμιά «Καλλικρατική Περιφέρεια» δεν μπορεί να έχει περισσότερα από ένα ΑΕΙ, που θα πρέπει να εδρεύει στην πόλη/έδρα εκάστης περιφέρειας, με εξαίρεση τις περιφέρειες όπου και οι πόλεις Αθήνα και Θεσσαλονίκη, για τις οποίες πρέπει να υπάρξει ειδική ρύθμιση.
3. Η Αθήνα (με τον Πειραιά και τους λοιπούς Δήμους της Αττικής) και η Θεσσαλονίκη (με τους λοιπούς Δήμους), λόγω του πληθυσμιακού τους μεγέθους, να έχουν τέσσερα ΑΕΙ η πρώτη, τρία ΑΕΙ η δεύτερη. Τα λοιπά ΑΕΙ να εδρεύουν στις πόλεις: Ηράκλειο, Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα, Αγρίνιο, Μυτιλήνη, Κομοτηνή, Σέρρες. Σε άλλες πέντε πόλεις, στις οποίες ήδη υπάρχουν ΑΕΙ (τμήματα ή σχολές Πανεπιστημίων ή ΤΕΙ), με αυστηρά χωροταξικά και αναπτυξιακά κριτήρια, θα πρέπει να υπάρξουν Σχολές ΑΕΙ, που να θεραπεύουν γνωστικά επιστημονικά πεδία που εκ νέου θα καθοριστούν (σχετικά ή όχι προς τα υφιστάμενα).
4. Η Διοίκηση των ΑΕΙ να είναι εννεαμελής και να απαρτίζεται από τέσσερα εκλεγμένα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας (καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές), ένα εκλεγμένο μέλος του φοιτητικού κόσμου, τρία εκλεγμένα μέλη των «περιφερειακών κοινωνιών» που να εκφράζουν τους τομείς της δικαιοσύνης (εφέτες), των επιστημών-γραμμάτων-τεχνών (επιστήμονες οποιουδήποτε επιστημονικού χώρου, συγγραφείς, σκηνοθέτες, ζωγράφοι κ.λπ.) του παραγωγικού κόσμου (αγρότες, εργάτες, επιχειρηματίες, επαγγελματίες), «ει δυνατόν» με ακαδημαϊκή τριτοβάθμια παιδεία, και ένα πρόσωπο (αριστίδην) διορισμένο από την αντίστοιχη περιφερειακή διοίκηση ως επιφανής προσωπικότητα του Νεοελληνικού μας βίου. Για την εκλογή-συμμετοχή σε αυτό το όργανο Διοίκησης των ΑΕΙ (πρυτανεία) πρέπει να διασφαλιστούν θεσμοποιημένες διαφανείς διαδικασίες, η δε επιλογή της αριστίδην προσωπικότητας να απολαμβάνει ευρύτατης αποδοχής και αναγνώρισης.
5. Η κλίμακα ένταξης των μελών ΔΕΠ να περιλαμβάνει τη μη μόνιμη βαθμίδα του λέκτορα και τρεις βαθμίδες μονίμων (επίκουρος, αναπληρωτής, καθηγητής) με ανά τέσσερα χρόνια και για δύο μόνο φορές δυνατότητα εξέλιξης σε υψηλότερη βαθμίδα. Τα τυπικά και ουσιαστικά κριτήρια κατάληψης εκάστης βαθμίδας ΔΕΠ να είναι ρητά και σαφή και να σχετίζουν ποιοτικά πρωτίστως και ποσοτικά δευτερευόντως κριτήρια (π.χ. άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά με ανώνυμους κριτές και συγγράμματα ή μονογραφίες για τις οποίες έχει υπάρξει κριτική παρουσίαση σε επιστημονικά περιοδικά ή που οι ετεροαναφορές σε αυτά πρέπει να είναι –ανά δημοσίευμα– τουλάχιστον πέντε, άρθρα και μελέτες, συγγράμματα και μονογραφίες σε άλλα γνωστικά πεδία –πέραν εκείνων που σχετίζονται με την υπό κατάληψη θέση– και ετεροαναφορές σε αυτά τα έργα, τουλάχιστον τρία ανά δημοσίευμα, ευρύτερη επιστημονική-κοινωνική δράση με διαλέξεις σε πανεπιστήμια, πνευματικά σωματεία, κοινωνικούς χώρους προβληματισμού κ.λπ.). Απαγόρευση της ανάθεσης παιδευτικού-διδακτικού έργου σε «διδάσκοντες ΑΕΙ», που δεν είναι κάτοχοι διδακτορικών διπλωμάτων. Όσοι τέτοιοι υπάρχουν σε «προσωποπαγείς θέσεις» –ως κακή κληρονομιά παλαιότερων νομοθετικών ρυθμίσεων– θα πρέπει να «αποστρατευθούν τιμητικά» και να συνταξιοδοτηθούν, δίνοντάς τους «πλασματικά χρόνια» υπηρεσίας, διότι τούτοι δεν είναι σε θέση ούτε να παράγουν νέα επιστημονική γνώση ούτε να αναπαράγουν την ήδη υφιστάμενη γνώση στις αίθουσες διδασκαλίας.
6. Η εκλογή των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ πρέπει να είναι μια ανοιχτή δημόσια διαδικασία, με τους τίτλους (πτυχία, διδακτορικά, αναγνωρίσεις ΔΟΑΤΑΠ κ.λπ.) και τα βιογραφικά των υποψηφίων στη διάθεση του κάθε πολίτη (δεν αποτελούν στοιχεία που εμπίπτουν στα προσωπικά δεδομένα), με τους εκλέκτορες που συμμετέχουν σε εκλογική διαδικασία μελών ΔΕΠ να κυμαίνονται από 11 έως 15, ανάλογα με τον αριθμό του συνόλου των μονίμων στις τρεις βαθμίδες στο τμήμα, και με το 1/3 των μελών της εισηγητικής και των εκλεκτόρων να προέρχονται από άλλο ΑΕΙ. Ίσως έτσι να χτυπηθεί καίρια η συντεχνιακή «αλληλεγγύη», ο κομματικός παρεμβατισμός, η οικογενειοκρατία και ο νεποτισμός και κάθε άλλη συναφής έκνομη πράξη. Στα ΑΕΙ που προωθούν και έρευνες τεχνολογικού κυρίως χαρακτήρα, να υπάρχει η δυνατότητα εκλογής στις τρεις βαθμίδες (επίκουρου, αναπληρωτή, καθηγητή) επιστημόνων που θα εντάσσονται ως ερευνητές σε αυτές τις βαθμίδες, χωρίς να τους γίνεται ανάθεση εκπαιδευτικού έργου και οι οποίοι θα δημοσιοποιούν τις έρευνές τους σε σχετικές εκδόσεις ή και θα τις παρουσιάζουν διά ζώσης στην επιστημονική κοινότητα, σε συνέδρια, ημερίδες, συμπόσια, συναντήσεις κ.λπ.
7. Η υποχρεωτική διδασκαλία των μελών ΔΕΠ όλων των ΑΕΙ της χώρας πρέπει να είναι ίδιου αριθμού ωρών ανά βαθμίδα και δη –πιο συγκεκριμένα– εβδομαδιαία: λέκτορας 16 ώρες, επίκουρος 12 ώρες, αναπληρωτής 10 ώρες, καθηγητής 9 ώρες, με τις σχετικές μισθολογικές διαφοροποιήσεις. Να υπάρχει πλήρης εξομοίωση ωραρίων και μισθών στα μέλη ΔΕΠ όλων των ΑΕΙ (Κλασικών Πανεπιστημίων και Τεχνολογικών Πανεπιστημίων, που θα προκύψουν), ανά βαθμίδα, κατά τη συνταγματική πρόβλεψη.
8. Η εισαγωγή από τα Λύκεια στα ΑΕΙ να γίνεται ανά Σχολή στο πρώτο έτος και από το δεύτερο έτος να γίνεται επιλογή του Τμήματος. Τα έτη σπουδών δεν μπορούν να είναι λιγότερα από τέσσερα για τα περισσότερα γνωστικά-επιστημονικά πεδία, και μόνον όπου κρίνεται αναγκαίο για περισσότερα έτη σπουδών να ρυθμίζεται για Σχολές ή Τμήματα αυτή η δυνατότητα με ειδικές διατάξεις, που να λαμβάνουν υπ’ όψιν και εμπειρία αντίστοιχων Σχολών και Τμημάτων αναπτυγμένων χωρών. Η διάρκεια σπουδών δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από την κανονική διάρκεια σπουδών (Δ = 4 έτη) ΣΥΝ 3/4 αυτής της διάρκειας, ήτοι όχι μεγαλύτερη των επτά (7) ετών για τα περισσότερα Τμήματα. Με το κλείσιμο της επταετίας για τον κάθε φοιτητή τα ΑΕΙ υποχρεούνται να τον ενημερώσουν εγγράφως ή διά του διαδικτύου ότι «χάνει τη φοιτητική ιδιότητα και δεν μπορεί να λάβει μέρος σε άλλες εξετάσεις». Πάσα παραβίαση αυτής της αρχής να συνεπάγεται νόμιμες κυρώσεις που να οδηγούν σε απόλυση από διοικητική θέση και από θέση μέλους ΔΕΠ.
9. Στα Τμήματα όλων των Σχολών των ΑΕΙ, κατά το 5ο εξάμηνο, να υπάρχει υποχρεωτικό μάθημα διδασκαλίας των οκτώ βιβλίων των Πολιτικών του Αριστοτέλη, ώστε να μάθουν οι ακαδημαϊκοί πολίτες και φερέλπιδες νέοι επιστήμονές μας το τι σημαίνει Δημοκρατία, Παιδεία, Αγωγή, Πολίτης, Πολιτεία, για να μην μηρυκάζουν κοινότοπες και αδόκιμες «θέσεις» για το τι είναι δημοκρατία και δημοκρατικά δικαιώματα.
10. Ριζική αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών σε όλα τα Τμήματα και της Σχολές των ΑΕΙ, έξω από τα συντεχνιακά συμφέροντα των διδασκόντων, που να δίνουν προοπτική καλής επιστημονικής εξειδίκευσης των φερέλπιδων και εκκολαπτόμενων επιστημόνων, που να τους διασφαλίζει βεβαιότητα για επαγγελματική αποκατάσταση στο μέλλον, μα και τη φιλοδοξία θεραπείας της επιστήμης που κατέκτησε. Τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα ας σταματήσουν να είναι «ένας ακόμα τίτλος», που και αυτός … χορηγείται με αδιαφανείς και πολλάκις και μη ακαδημαϊκές διαδικασίες. Το διδακτορικό δίπλωμα είναι υψηλός επιστημονικός και ακαδημαϊκός στόχος και όχι ένα ακόμα σκαλοπάτι για την επαγγελματική αποκατάσταση.
Να εικάσουμε ότι η νυν ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ φιλοδοξεί να «δομήσει» το νέο ελληνικό ΑΕΙ, ως έναν χώρο όπου η «μη υποταγμένη γνώση» θα κυριαρχεί και όπου νέοι Έλληνες και Ευρωπαίοι και άλλοι πολίτες του σύγχρονου κόσμου να μπορούν να ολοκληρώνονται ως επιστημονικές και ανθρώπινες οντότητες. Το «κείμενο διαβούλευσης» (αν και με πολλά σόλοικα ελληνικά) φαίνεται να αναθερμαίνει τις ελπίδες ενός λαού που αναζητάει καλύτερη μοίρα για τα παιδιά του, καθώς και τις ελπίδες εκείνων που ακόμα και σήμερα μπορούν να τάσσονται με τον Πλάτωνα και να διακηρύσσουν ότι «επιστήμη είναι η τέχνη ενασχόλησης με το περιττό». Συμπαρατασσόμαστε με τις προθέσεις του ΥΠΔΒΜΘ και ευχόμαστε καλή συνέχεια, χωρίς εκπτώσεις, και ας τείνει το «ευήκοον ους» σε όσες φωνές αρθρώνουν τεκμηριωμένο επιστημονικό λόγο και λογικά επιχειρήματα.

11 σχόλια

  1. gfoxtrot.blogspot.com
    Telecommunications & Technology
    Τα παντα για τις τηλεπικοινωνιες και την νεα τεχνολογια. Reviews ,Schematics ,Mods ,Retro Gaming και πολλα αλλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βρε βασιλοχουντοδεξιά τομάρια, νεοδημοκράτες...

    Τα θέλει ο κώλος σας, τα μπινελίκια που σας ρίχνουμε!!

    Είσαστε τρισάθλια και θρασύτατα υποκείμενα !!

    Ο μπουχέσας σας και όλη η «νόμιμη και ηθική» συμμορία του, κατέστρεψαν τη χώρα ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΠΑΝΗΣΑΝ!!!

    Έλεγαν ψέματα στην Ευρώπη (6% έλλειμμα, ενώ ήταν 15,6%!!!), γκρέμισαν το κύρος της χώρας και μας κατεξευτέλισαν διεθνώς ως λαό και ως χώρα.

    Ενώ ο Γιώργος Παπανδρέου, έμεινε για να καθαρίσει τα σκατά, που αφήσατε πίσω σας, παλιοτόμαρα!!!

    Για να δείτε πόσο γελοίοι είστε, δέστε το κύρος που έχει ο Γιώργος στο εξωτερικό, ένας αγαπητός και τολμηρός ηγέτης, πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, άνθρωπος που δεν φοβάται να αναλαμβάνει ευθύνες στα δύσκολα, φερέγγυος απέναντι στους ξένους ηγέτες και από την άλλη- Ο ΓΕΛΟΙΟΣ ΜΠΟΥΧΕΣΑΣ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ - Ο ΑΝΙΚΑΝΟΣ, Ο ΨΕΥΤΗΣ (ΧΑΝΣ ΑΪΧΕΛ- "μας εξαπάτησε η προηγούμενη συντηρητική κυβέρνηση"), Ο ΚΛΕΦΤΗΣ (ομόλογα, κουμπάροι, βατοπέδια, "νόνιμες και ηθικές off shore" κλπ.) και ΚΟΠΑΝΑΤΖΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ!!!!

    Και τώρα έχετε τον γελοιότερο και μεγαλύτερο από τον μπουχέσα λαϊκιστή, το Σαμαρούλη, που θα "μηδενίσει το έλλειμμα μέσα σε 1,5 χρόνο" (?!?!) , ο ψεύτης και αφερέγγυος προδότης της παράταξης του (όχι μόνο την πρόδωσε, αλλά έριξε και την κυβέρνησή της!!).

    Μόνο που δε μοιράζει καθρεφτάκια και χάντρες στους ιθαγενείς, ο γελοιότατος!!!

    Είστε για λύπηση γελοία δεξιά υποκείμενα, σας έχει πάρει χαμπάρι πλέον ο λαός και δεν τρώει άλλο κουτόχορτο από το κόμμα-απολίθωμά σας!!

    Εσείς οι Δεξιοί θα πρέπει να χώσετε το κεφάλι σας μέσα στη γη- σαν τη στρουθοκάμηλο, από ντροπή, γιατί ο Λαός έχει μνήμη και δεν ξεχνά την καταστροφική σας διακυβέρνηση!!

    ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ!!

    ΔΕΞΙΟΙ- ΑΧΡΗΣΤΟΙ, ΑΧΡΕΙΟΙ, ΑΝΙΚΑΝΟΙ, ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ, ΨΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΚΛΕΦΤΕΣ!!!



    ...αλλά ποιός την έχασε τη ντροπή του για να τη βρείτε εσείς???
    ...ΒΡΕ, ΕΧΕΙ ΤΣΙΠΑ Ο ΔΕΞΙΟΣ???
    Αυτός πουλάει και τη μάνα του ακόμα, για το συμφέρον!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ____________________________________
    η αλητεία του κουκουλοφόρου ΘΑΝΑΣΗ
    ΝΙΚΟΛΑΙΔΗ εν δράση όπως τότε...ΤΑ
    ΤΑΓΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.γέμισε όλα τα σχόλια πάλι με εμμετό....





    Η λοβοτομή που τους έκανε ο Ανδρέας δεν θεραπεύεται και οδηγεί στην ολική αποβλάκωση.



    ____________________________ΤΕΛΟΣ__

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πασοκ

    η αληθεια για την παιδεια θα φανει πολυ συντομα


    λαμογια απο διαφοετικους πολιτικους χωρους συνασπιζονταν

    για να προωθησουν ατομα χωρις προσοντα και πτυχια και αφηναν στην απεξω αυτους που ειχαν σπουδες και πτυχια

    η περιπτωση της Ευανθιας Μακρη Μποτσαρη που κανει μηνυσεις για συκοφαντια

    αλλα μεσα στον φακελο ειναι οι αποδειξεις ενοχης της θα μεινει χαρακτηριστικη!!

    Ουτε τα πτυχια της δεν υπάρχουν πουθενα!!

    ο "τιμιος" Παναρετος Γιαννης που κυνηγαει τους ιχθυολογους

    δεν "βλεπει" την Ευανθια Μποτσαρη γιατι εχει "τσιμπλες μιζας".



    οσοι την καλυπτουν θα κατσουν στο σκαμνι για παντα!!

    Κωστας πασοκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αντιγράφω:


    Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση


    Δημόσια Διαβούλευση για την Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση


    Οικονομική αυτοτέλεια: ευελιξία και αποτελεσματικότητα


    ……. Το ύψος των μισθών του προσωπικού των ιδρυμάτων καθορίζεται από την πολιτεία, ιδιαίτερα ως προς τα ελάχιστα όρια. Η πολιτεία χρηματοδοτεί το προσωπικό των ιδρυμάτων σύμφωνα με τις προγραμματικές συμφωνίες. Τα ιδρύματα μπορούν να διαμορφώνουν δική τους συμπληρωματική πολιτική για να καλύψουν ιδιαίτερες ακαδημαϊκές και επιστημονικές τους ανάγκες, προκειμένου να προσελκύουν επιστήμονες υψηλού κύρους ή/και να παράσχουν πρόσθετα κίνητρα στο προσωπικό τους. …….


    Με λίγα λόγια καθηγητές μόνιμοι με μισθούς που αποφασίζονται από τους εαυτούς τους.

    Μετά από λίγο, δικαστήρια στο μισθοδικίο, για εξίσωση των μισθών των δικαστικών με αυτό άλλων λειτουργών.

    Μετά από λίγο, δικαστήριο από συνταξιούχο βουλευτή για αύξηση του μισθού του με αυτό των δικαστικών.

    Μετά από λίγο διπλασιασμό του μισθού των βουλευτών.

    Με μνημόνιο ή όχι τα λεφτά θα τα πάρουν πάλι οι λίγοι. 12% ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΓΙΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ - ΔΙΠΛΑΣΙΑΜΟ ++++ … ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΣΕ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. οι πρασινοσκωληκες να φυγουν με τον τζεφρευ στη χωρα της τσαντ. ουστ καθεστωτικοι αμορφωτοι κλεφτες κηφηνες του δημοσιου βολεματος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "ΝΑΙ ΠΡΟΤΙΜΩ ΤΟΝ ΨΩΜΙΑΔΗ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΟΣ."


    Να, για αυτό, θα σας ανεβάζω και θα σας κατεβάζω ότι είστε

    αχρείοι

    αμόρφωτοι

    κι απολίτιστοι

    ...εκτός από χουντοφασίστες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΑΝ ΗΘΕΛΕΣ ΡΕ ΒΟΔΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΦΕΥΓΕ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΝΑ ΤΟΝ ΨΗΦΙΖΕΣ.....ΑΝ ΘΥΜΑΣΑΙ ΡΕ ΖΩΩΟ ΕΘΕΣΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ......

    2 Κοινοβουλευτικές θητείες - 5 πραγματικά έτη στην κυβέρνηση!!!!!!

    Παγκόσμιο Ρεκόρ ανικανότητας, φυγομαχίας, ευθυνοφοβίας και αχρηστίας της αχρείας Δεξιάς!!!!

    Ο μπουχέσας, μόνος του δεν τις προκήρυξε τις εκλογές ή κάνω λάθος????

    Είχε ή δεν είχε το Σεπτέμβριο του 2009 ΑΛΛΑ ΔΥΟ ΓΕΜΑΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙ????

    Τότε γιατί το έκανε???

    ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ- ΓΙΑΤΙ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΟΛΗ Η "ΝΟΜΙΜΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΣΥΜΜΟΡΙΑ" ΤΟΥ, ΕΧΑΣΑΝ "ΚΑΙ ΤΑ ΑΒΓΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΑ" ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΧΡΕΙΟΤΗΤΑ, ΤΗΝ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ, ΤΙΣ ΑΠΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΦΥΓΟΜΑΧΗΣΑΝ!!!

    ΗΞΕΡΑΝ ΟΤΙ ΧΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΘΕΛΑΝΕ ΝΑ ΠΕΤΑΞΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΥΤΗ ΠΑΤΑΤΑ ΑΛΛΟΥ!!!!

    ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΕΞΙΟΙ- ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΕΣ ΥΑΙΝΕΣ- ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΧΕΙ, ΠΕΦΤΟΥΜΕ ΠΑΝΩ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΣΠΑΡΑΖΟΥΜΕ!!!!

    ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ, ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΠΑΝΑΜΕ- ΑΛΛΟΣ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΤΟ ΦΙΔΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΥΠΑ!!!!!


    ΣΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ Η ΝΔ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕ ΜΟΛΙΣ ΣΕ 8 ΑΠΟ ΑΥΤΑ (3+5)!!!!!!

    ΤΥΧΑΙΟ???? ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ!!!!!

    Ο ΛΑΟΣ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΚΡΙΣΗ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΕΥΤΥΧΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΝΔ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΙΣΚΟΥ ΚΑΙ ΓΕΛΑΜΕ ΛΙΓΟ.. ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΜΑΣ ..ΕΙΔΑΛΩΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΤΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΙΣΚΟΥ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΓΙΑ ΚΛΑΜΑΤΑ ..ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΟΤΑΤΑ.. ΜΕ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΓΚΑΘΕΤΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ-ΓΑΛΑΖΙΩΝ ΗΛΙΘΙΩΝ ΣΦΟΥΓΚΟΚΩΛΑΡΙΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ____________________________________
    η αλητεία του κουκουλοφόρου ΘΑΝΑΣΗ
    ΝΙΚΟΛΑΙΔΗ εν δράση όπως τότε...ΤΑ
    ΤΑΓΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.γέμισε όλα τα σχόλια πάλι με εμμετό....





    Η λοβοτομή που τους έκανε ο Ανδρέας δεν θεραπεύεται και οδηγεί στην ολική αποβλάκωση.




    ____________________________ΤΕΛΟΣ__

    Aφού είσαι τόσο
    ΚΟΠΑΝΟΣ
    και δεν καταλαβαίνει ότι καταστρέφει το PRESS- ΠΑΣΟΚ BLOKS
    ΣΟΥ ΛΕΩ και ευχαριστώ που το παρασέρνει στα έγκατα του ΒΟΘΡΟΥ όπου ζεις ΤΥΦΛΟΠΟΝΤΙΚΑ λιγδασμίενε
    απο τα ΣΚΑΤΑ και τα ΚΑΤΟΥΡΑ,
    των χεστρών της Ιπποκράτους Πασοκ.
    ----------------------------------
    γελοίε.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση