GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

ΔΗΛΩΣΗ ΣΟΚ: «Να μη ξαναδεί άνθρωπος αυτό που είδαμε εμείς ομπρός μας…»

Μεγάλη αναταραχή αλλά και έντονη οργή έχει προκαλέσει σε όλα τα Ανώγεια η πρωτοφανής και απαράδεκτη βεβήλωση της μικρής εκκλησ...



Μεγάλη αναταραχή αλλά και έντονη οργή έχει προκαλέσει σε όλα τα Ανώγεια η πρωτοφανής και απαράδεκτη βεβήλωση της μικρής εκκλησίας της Αναλήψεως στον κάμπο της Νίδας στην θέση ”Χριστού” ...
λίγες δεκάδες μέτρα μακριά από το σπήλαιο του Ιδαίου Άντρου. Η αφόδευση σε ιερό χώρο και τα κόπρανα πάνω σε εικόνες του Χριστού αποτελούν πρωτοφανές περιστατικό σε Πανελλήνιο επίπεδο που προκαλεί αγανάκτηση αλλά και θλίψη για την μικρότητα κάποιων που δεν σέβονται τα πιστεύω και τη θρησκεία του συνανθρώπου τους.

Η ΑΝΩΓΗ συνάντησε και συνομίλησε με τον Ανωγειανό βοσκό που πρώτος είδε τα αίσχη που είχαν συμβεί στο μικρό εκκλησάκι μαζί με τη γυναίκα του.

Ο Άριστος Σταυρακάκης (Βασιλέα) μίλησε με χαραγμένη στο βλέμμα και στον τόνο της φωνής του την οργή αλλά και την απέχθεια για αυτούς που έκαναν αυτή τη πράξη. Αυτός ήταν ο βοσκός που μαζί με τη γυναίκα του Αγάπη, αντίκρισαν το αποτρόπαιο θέαμα στην μικρή εκκλησία. Ένας ναός που βρίσκεται στη Νίδα για πάνω από 150 χρόνια και ο Άριστος βοσκός εκεί για παραπάνω από μισό αιώνα όπου για πρώτη φορά στη ζωή του βλέπει ιδίοις όμμασι τέτοιο απίστευτο περιστατικό.

Τι είδε όμως το βράδυ της Κυριακής ο Άριστος. Η αφήγηση του είναι χαρακτηριστική.

”Περίπου στις 11 το βράδυ την Κυριακή είδα αυτό αίσχος μαζί με τη γυναίκα μου. Παρόλο που είχα δρομολόγιο στην Πεδιάδα Ηρακλείου την άλλη μέρα ήτανε σαν να μπήκε φωθιά μέσα μου μόλις είδα αυτά τα αίσχη. Ακόμη εδά που σου μιλώ δεν έχω πάει ακόμη στο σπίτι μου. Δεν αισθανόμουνα καλά λέω, στην εκκλησία τώρα να υπάρχουν αυτά τα πράματα δεν είναι σωστό να βγαίνουνε ανθρώποι να τα θωρούνε.. Και λέω,να πάρω θέλει τη γυναίκα μου πρωί πρωί να πάμε να ξεβρομίσουμε την εκκλησία. Εγώ το είδα τη Κυριακή με τη γυναίκα μου δε γατέχω μπορεί και να ‘χε γίνει αυτό το Σάββατο δε μπορώ να το ξέρω αυτό.

Δεν εμπορούσα να θορρώ την εκκλησία έτσα. Ξημερώματα ήταν με τη γυναίκα μου που επήγαμε να τη καθαρίσουμε. Ενάψαμε τα κεριά για να θορρούμε και να καθαρίσουμε.Επήγα με τη γυναίκα με γάντια και εγώ με μια σπάτουλα.Και τα βγάναμε όξω μιλούμε εδά για όγκο.Σαν να πιάσεις πηλό και να το αφήσεις και να πομείνει εκειά. Ήθελε δουλειά για να βγει..”.

Στην ερώτηση μας τι αντίκρισε όταν μπήκε μέσα στην εκκλησία ο Άριστος Σταυρακάκης περιγράφει:

”Στην Αγία Τράπεζα είναι ένα υφαντό της εκκλησίας και έχουνε κατουρήσει στη μέση-μέση εκεί. Μιλούμε για ποσότητα ,αυτό όλο δεν ήτανε ενός ανθρώπου μπορεί να ήτανε τρεις και τέσσερις. Μετά επιάσανε το εικονισματάκι με ένα νάιλον που το βρήκανε μέσα στην εκκλησία και το κρατούσανε και σαν τη σπάτουλα το χρησιμοποιήσανε και βρομέζανε τα πρόσωπα των Αγίων.Τσι τοίχους δε τσι βρομίζανε μόνο κατά λάθος να τον έφευγε λίγο ,όχι επίτηδες .Όλες όμως οι εικόνες που ήτανε στο ιερό της εκκλησίας ήτανε μουντζουρωμένες στη μούρη στο πρόσωπο .Και μετά από ένα θυμιατό που επήρανε με το κάρβουνο που είχε εγράψανε καθαρά χωρίς ορθογραφικά λάθη αυτό με το Δια,και το τονίζω αυτό,ούτε βοσκοί ήσανε ,ούτε Ανωγειανοί στο εγγυούμε εγώ αυτό το πράμα.

Το φάτε σκ..α κερνάει ο Δίας το γράψανε στην Αγία Τράπεζα από πάνω εκεί που είναι το στρογγυλό. Πεντακάθαρα το γράψανε αυτό με το κάρβουνο και μετά τα βάλανε όλα κάρβουνο και εικόνες στην κολυμπήθρα…”.

Ρωτήσαμε τον κ.Σταυρακάκη γιατί δεν ανέφερε το περιστατικό στην αστυνομία και η απάντηση του αφοπλιστική και αγνή για ένα βοσκό που τιμάει το εκκλησάκι της οικογένειας του στο βουνό από μικρό παιδί. Ανέφερε σχετικά τα εξής:

”Εγώ Γιώργη οντέ τα δα αυτά τα χάλια δεν επήγε το μυαλό μου ούτε στην αστυνομία ούτε ποθές αλλού το μόνο που εσκέφτηκα ήτανε πως να καθαρίσω την εκκλησία να ξεβρομέσει όλο τονα το χάλι που είδα.Γιατί δε ήτανε να πεις μια μουζουδιά η μπογιάς να μην αγχωθείς. Αυτό το πράμα και αυτή η έντονη μυρωδιά ήτανε ίντα να σου πω.Δεν εμπορούσα να αφήσω την εκκλησιά έτσα…”.

Η αστυνομία σε κάλεσε για κατάθεση η επόμενη ερώτηση μας με θετική απάντηση αλλά και ερωτηματικά που γεννιούνται καθώς οι αρμόδιες αρχές ακόμα δε έχουν κάνει αυτοψία στον χώρο. Ακόμα και το γεγονός ότι έχει καθαριστεί η εκκλησία δεν είναι λόγος να μην κάνει η αστυνομία έρευνα καθώς ποτέ δεν ξέρεις ποιο στοιχείο μπορεί να είναι εκεί αναλλοίωτο. Αναφέρει για την κατάθεση του ο κ.Σταυρακάκης:

”Η αστυνομία με κάλεσε σήμερο και έδωσα και κατάθεση,ότι σας λέω εδά επαέ είπα.Με ρωτά ο αστυνόμος υποψιάζεσαι λέει κανένα και του λέω εγώ να υποψιαστώ που περνούνε από εδώ κάθε Σαββατοκύριακο χίλιοι νομάτοι ; Έλα Γιώργη να δεις το κόσμο που έρχεται τσι Κυριακές και πάει στη σπηλιάρα να πεις ίντα πράμα μρε είναι αυτό.Κάθε καρυδιάς καρύδι.Έλληνες ξένοι τα πάντα. Όλοι έρχονται στη Νίδα.

Η αστυνομία δεν έχει βγει ακόμη απάνω.Με πήρανε τηλέφωνο και μου πάνε να πάω τσι φωτογραφίες στο τμήμα.Εγώ σε αυτά είμαι συνεπής και ειλικρινής.Τσι πήγα τσι φωτογραφίες στο τμήμα. Τσι φωτογραφίες τσι βγάλε η γυναίκα μου.Αυτή εκακόβαλε και μόλις επήγαμε να καθαρίσουμε μου λεει στάσου μρε να βγάλω φωτογραφίες.Εγώ λέω άστο μρε μα δε θορρείς ίντα άσχημο πράμα είναι αλλά λέω σήμερο πως καλλιά και τσι βγάλε μπορεί να κάμουνε καλό.Αφού δε εφέγγαμε καθόλου και έναψαμε κεριά και έβγαλε τσι φωτογραφίες και μετά εκαθαρίσαμε…”.

Ρωτήσαμε στη συνέχεια αν πηγαίνει κάπου το μυαλό του και ποιοι πιστεύει ότι έκαναν αυτή τη πράξη και γιατί δεν ακούμπησαν τα χρήματα στο παγκάρι και η απάντηση είναι η εξής:

”Εμένα η γνώμη μου είναι από όλα αυτά και από το γράψιμο είναι ότι δεν είναι ξένοι. Εννοώ ότι δεν είναι Ανωγειανοί αλλά είναι όμως Έλληνες αυτοί που το κάμανε.Το παγκάρι το άνοιξα εγώ είχε καμιά 50αριά ευρώ μέσα δε του χάνε κάμει καθόλου απόπειρα να το ανοίξουνε,δεν είχε ενοχληθεί το παγκάρι καθόλου.Δεν επήγανε για λεφτά πε μου μρε στη Παναγία σου γιάντα επήγανε;Σου τελειώνω και σου λέω Έλληνες ήσανε εκείνονα που εγράψανε το ”κερνάει” δείχνει για μένα πως γατέχουνε και γράμματα.Επαέ θελά γράψουμε κερνά σκέτο.Ίντα να πω άλλο δε γατέχω".

Ρωτάμε τον κ.Σταυρακάκη τι πιστεύει ότι θα γινόταν αν οι δράστες γίνονταν αντιληπτοί από τον ίδιο ή από άλλους βοσκούς στη Νίδα. Η απάντηση του Άριστου ενός από τους καλούς Ανωγειανούς με σεβαστό όνομα και οικογένεια είναι χαρακτηριστική:

”Αλήθεια σου λέω Γιώργη δε γατέχω ίντα θελά κάμω .Ότι καταλαβαίνω θελά κάμω. Αν είχε πηγαίνανε να πάρουνε λεφτά θελά πω τόσηνα είναι η φτήνια ντονε άστους. Αλλά είναι φτηνοί ανθρώποι δε σέβουνται πράμα. Μα για αυτό μρε δεν επήγε το μυαλό μου στην αστυνομία. Μα άλλο μρε να στο λέω και άλλο να βρεθείς εκειά. Σα τη μπόμπα ήτανε για μένα να δεις αυτό το αίσχος. Μόνο η γυναίκα εκακόβαλε με τσι φωτογραφίες μα κι αυτή ήτανε πολύ ταραγμένη. Εκάμαμε πάνω από τρεις ώρες να καθαρίσουμε… Να μη ξαναδεί άνθρωπος αυτό που είδαμε εμείς ομπρός μας αυτό μόνο σου λέω…”.

Πηγή

1 σχόλιο

  1. ΟΠΟΙΑ ΚΤΗΝΗ ΕΚΑΝΑΝ ΤΗΝ ΦΟΒΕΡΗ ΒΕΒΗΛΩΣΗ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΘΑ ΕΛΘΕΙ Η ΩΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΟΥΡΛΙΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση