GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Oι «μπαρούφες» της κ. Ολγας Κεφαλογιάννη...

Γράφει ο Νίκος Μαστοράκης.  ΜΟΝΟ στο  PRESS-GR . Με την πρωτοβουλια της κ. Ολγας Κεφαλογιαννη (που εκφραζεται σε αγιογραφιες φιλικω...

Γράφει ο Νίκος Μαστοράκης. 
ΜΟΝΟ στο 
PRESS-GR.

Με την πρωτοβουλια της κ. Ολγας Κεφαλογιαννη (που εκφραζεται σε αγιογραφιες φιλικων της εντυπων και καναλιων) το Χολιγουντ θα ακουσει για μια ακομη φορα την Ελλαδα να φωναζει «βοηθεια, λυκος…» και για μια ακομη φορα θα γινουμε ρεζιλι, επειδη η υπουργος, με καθυστερηση δυο χρόνων, επιχειρει εκ νεου να ξεγελασει μια βιομηχανια που δεν ξεγελιεται από ερασιτεχνες πολιτικους.

Προσωπικα χαιρομαι γιατι η κ. Κεφαλογιαννη δηλωνει την προθεση της να εφαρμοσει σχεδιο μου που ειχε αναλυτικα στα χερια της από το 2012, καθως και δεκαδες (αν όχι εκατονταδες) emails με τη διευθυντρια του γραφειου της, την κ. Ιωαννα Δρεττα και αργοτερα με τον Γεν. Γραμματεα του ΕΟΤ, τον Νικο Καραχαλιο.
Γιατι η κ. Κεφαλογιαννη το αγνοησε επι δυο χρονια και το θημηθηκε τωρα; Σιγουρα εχει να κανει με τη συνεντευξη μου στη Real News και με την αναγκη της για την προσωπικη της προβολη. Αλλωστε, οσα της αποδιδονται στην «αγιογραφια» του «Πρωτου Θεματος» παρεα με την ειδηση ότι συναντησε την Σαρα Τζεσικα Παρκερ (εδώ παει ακριβως το τι εκανε η φοραδα στ’ αλωνι) υπαρχουν στις προτασεις και αναλυσεις μου του 2012, για το πώς η Ελλαδα μπορει να ξαναχτισει τις γκρεμισμενες γεφυρες της με το Χολιγουντ. Υπαρχει όμως μια βασικη και ουσιαστικη διαφορα: Η κ. Κεφαλογιαννη δεν βλεπει την υποθεση σοβαρα, ρεαλιστικα και πρακτικα αλλα απλως τη χρησιμοποιει σαν photo op κάθε φορα που ενας μη αποφασιζων celebrity δεχεται να φωτογραφηθει μαζι της. Γιατι αν η υπουργος ηξερε, αν ειχε ακολουθησει τις προτασεις μου, δεν θα συζητουσε με ηθοποιους και σκηνοθετες, (που πρακτικα δεν συμμετεχουν στις αποφασεις των παραγωγων/studios για το πού και πώς γυριζεται κάθε ταινια) αλλα με τους προεδρους παραγωγης των 7 μεγαλων studios που κρατουν στα χερια τους το κλειδι. Αυτοι είναι οι decision makers και όχι η φτωχη Σαρα, Μαρα και το κακο συναπαντημα, χρησιμες φατσες μονο για να ποζαρουν με πλαστικο χαμογελο διπλα στην υπουργο.

Οσα δηλωνει η κ. Κεφαλογιαννη, για λαϊκη καταναλωση και μικροπολιτικο οφελος, είναι μπαρουφες μπροστα στην πραγματικοτητα της κινηματογραφικης βιομηχανιας, επειδη:

(1) Ο κινηματογραφος δεν είναι αρμοδιοτητα της υπουργου. Προσπαθει απλως να την υφαρπαξει από το Υπ.Πολ.

(2) Τα κινητρα για να ερθει μια μεγαλη ταινια στην Ελλαδα δεν είναι οι ομορφες τοποθεσιες. Είναι τα ομορφα δολλαρια. Η υπουργος δεν εξηγει στις υποσχεσεις της πώς ακριβως θα πεισει την Τροϊκα και το Υπ. Οικ να μην πληρωσουν οι ξενοι παραγωγοι ΦΠΑ 23% (αν η δαπανη τους στη χωρα μας ηταν 10 εκ. δολλαρια, θα επρεπε να πληρωσουν ΦΠΑ 2.3 εκ δολλαρια).

(3) Το δευτερο μεγαλο κινητρο είναι τα λεγομενα financial incentives που η υπουργος αναγνωριζει στις ανταγωνιστικες και γειτονικες μας χωρες. Και εδώ, δεν μας λεει πώς θα πεισει τον υπουργο Οικονομικων (και από πιο κονδυλι) να επιστρεφουμε 25-30% της εγχωριας δαπανης σε μετρητα στον παραγωγο. Αν δηλαδη μια ξενη ταινια δαπανησει 10 εκ. δολλαρια εδώ, θα πρεπει να επιστεψουμε στο studio που την κανει 2.5 η 3 εκ. δολλαρια μετρητα.

(4) Μπορει να μας πει η κ. Κεφαλογιαννη ποια είναι η ταχυτητα αντιδρασης του υπουργειου της, προκειμενου να δελεασει ένα studio να φερει την παραγωγη του στην Ελλαδα; Για παραδειγμα, ποτε εμαθε το υπουργειο (και οι πανακριβοι συμβουλοι της) ότι η Warner σκοπευει να κανει την υπερπαραγωγη «Οδυσσεας» και με ποιους ηρθε σε επαφη η φιλοδοξη υπουργος και μαλιστα σε τι χρονο; Το εκανα εγω (όχι για την υπουργο βεβαια) και ο προεδρος παραγωγης της Warner, o Steve Papazian, μου απαντησε «Νico, Lets see when Odysseus lands. Very early stages and obviously I'd love to film in Greece if economics allow.» (Νικο, να δουμε ποτε θα «προσγειωθει» ο «Οδυσσεας» που βρισκεται σε πολύ αρχικο σταδιο. Θα ηθελα πολύ να το γυρισουμε στην Ελλαδα, αν οι οικονομικοι οροι μας το επετρεπαν.» Εννοει financial incentives που ουτε εχουμε ουτε προκειται ποτε να δωσουμε.

(5) Στα παραπανω πλαισια, εμαθε ποτε η υπουργος ότι μια νεα και αξιολογη σειρα, το Tyrant, που μεχρι πριν λιγο γυριζοταν στο Ισραηλ, σταματησε την παραγωγη εκει και αναζητουσε νεα χωρα για τα γυρισματα; Και αν το εμαθε, τι εκανε για να ερθει η σειρα αυτή στην Ελλαδα;

(6) Αν το επιχειρησει τωρα, too late. Η παραγωγη επελεξε την Τουρκια και τα γυρισματα ξεκινουν από τη Δευτερα.

(7) Εμαθε ποτε η κ. Κεφαλογιαννη ότι μια άλλη νεα σειρα (DIG) φευγει από το Ισραηλ και αναζητα νέο location;

(8) Χωρις τις παραπανω προϋποθεσεις, οι δηλωσεις της υπουργου είναι κενες περιεχομενου, όμως το ιδιο το υπουργειο της είναι καθαρα αναρμοδιο για να προσελκυσει την διεθνη παραγωγη, επειδη ακομη κι αν ειχε το μηχανισμο για αστραπιαια αντιδραση, δεν θα ειχε τη δυνατοτητα να κρινει ποιες ταινιες θα τυγχαναν των financial incentives (αν ποτε αυτά υπηρχαν) γιατι δεν εχει προσωπικο με πειρα και know how συναλλαγης με τα μεγαλα studios.

(9) Οι μεγαλες ταινιες δεν είναι απαραιτητα τουριστικης (μας) προβολης. Η κ. Κεφαλογιαννη θα ξεχωριζε τις ταινιες/σειρες που προβαλουν την Ελλαδα για να τις επιδοτησει και θα απερριπτε τις υπολοιπες; Ετσι όμως θα καταληγαμε παλι σε εκεινες τις ταινιες που χρειαζονται τις ελληνικες τοποθεσιες τοσο πολύ που να μην υπολογιζουν τις επιδοτησεις και να ερχονται από μονες τους.

(10) Όλα τα παραπανω αποδεικνυουν πως ο τεχνικος ορος «μπαρουφες» που χρησιμοποιησα ανεπιφυλακτα, είναι ο καταλληλος για την περιπτωση. Και από τετοιες μπαρουφες made in Greece το Χολιγουντ εχει ακουσει πολλες και δεν ακουει πια.

Ελπιζω ότι τα παραπανω βαζουν πολλα στη θεση τους και αποδεικνυουν πως η συνηθης πρακτικη υπουργων να φροντιζουν για την προσωπικη τους προβολη, εχει πια καταλυσει το «για την Ελλαδα, ρε γαμωτο.»

2 σχόλια

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση