Βουλευτής (της ΔΗΜΑΡ) έχτισε τουριστικό συγκρότημα κατοικιών. Οι ...ευχές Πανούση

Nέες γαργαλιστικές εξελίξεις στο διαζύγιο της Αννας-Μισέλ. Τι αποκαλύπτει ο σύζυγός της

Eν ενεργεία υφυπουργός απει- λεί δημοσίως τον Σαμαρά ότι δεν θα ψηφίσει νομοσχέδιο...

Επιστολή-έκπληξη Μπούκουρα στον Ν. Μιχαλολιάκο για την Χρυσή Αυγή

Αρνητικό δείγμα γραφής από Αβραμόπουλο! Στηρίζει το νέο "Σχέδιο Ανάν" για την Κύπρο

Σοκάρει η εικόνα της Τζούλιας Αλεξανδράτου στην Μύκονο! Πιο αδύνατη από ποτέ...

Σκιές (και μπηχτές) μεταξύ Νικολόπουλου και Καμμένου για την επιστροφή στη ΝΔ...

Θα πάθετε ΣΟΚ: Δείτε πώς είναι σήμερα ο Κώστας Πάσσαρης

 

9 Οκτωβρίου 2010

Ο Γ. Παπανδρέου, το “ηλεκτρονικό βιβλίο” και το σχολείο στην Ελλάδα...

Από το http://elektronikosanagnostis.blogspot.com/
Ο Γιώργος Παπανδρέου παρουσίασε χτες στη Λήμνο, στο 1ο Επαγγελματικό-Γενικό Λυκείο Μούδρου, τα σχέδια της κυβέρνησης του για το "ψηφιακό σχολείο".
Μαζί του στην παρουσίαση ήταν η Α. Διαμαντοπούλου υπουργός Παιδείας, και ο γενικός γραμματέας του Υπουργείο Βασίλης Κουλαϊδής, εισηγητής του «ψηφιακού σχολείου». Και αυτό που ξεχώρισε στην παρουσίαση και έκανε το γύρω των ΜΜΕ ήταν το "ηλεκτρονικό βιβλίο" (μάλλον είναι κάποιος Sony Reader, o Γ. Παπανδρέου έχει ένα Kindle 3) που δώρισε η υπουργός στον πρωθυπουργό, καθώς τέτοιες συσκευές είναι ακόμα κάτι το εξωτικό για τα ελληνικά δεδομένα.
Καταρχήν, είναι ενδιαφέρουσα η ορολογία που χρησιμοποίησε ο Γ. Παπανδρέου στην παρουσίαση. Μιλούσε για "ηλεκτρονικό βιβλίο" και εννοούσε τη συσκευή. Συγχρόνως, απευθυνόμενος στους μαθητές, τους έλεγε ότι το "κανονικό" (δηλ. το τυπωμένο) βιβλίο που...
 έγραψαν για τη Λήμνο θα μπορούσε να γίνει και "βιβλίο σε ψηφιακή μορφή", εννοώντας εδώ το βιβλίο ως περιεχόμενο.
Η ορολογία αυτή προκαλεί σύγχυση, γιατί οδηγεί στο να λέμε και τη συσκευή και το περιεχόμενό της "βιβλίο". Αντίθετα, όπως έγραφα αναλυτικότερα για την ορολογία της ηλεκτρονικής ανάγνωσης, η καλύτερη λύση για τα ελληνικά θα ήταν να μιλάμε για "ηλεκτρονικό αναγνώστη" αναφερόμενοι στη συσκευή και για "ηλεκτρονικά βιβλία" όταν αναφερόμαστε στο περιεχόμενο.
Η πρόταση του Γ. Παπανδρέου δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Ήδη τον Ιανουάριο του 2009, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τότε, είχε αναφερθεί, από το βήμα της Βουλής και κρατώντας ένα Kindle στα χέρια, στην ανάγκη εισαγωγής των ηλεκτρονικών αναγνωστών στα σχολεία στην Ελλάδα.

Όπως και τότε, έτσι και τώρα, η πρόταση του Γ. Παπανδρέου προκαλεί αρκετό ενδιαφέρον, αλλά και διαφωνίες. Από τη μια, είναι ενδιαφέρον που τραβάει την προσοχή σε μια τεχνολογία σχετικά καινούργια και για τους περισσότερους στην Ελλάδα άγνωστη. Από την άλλη, η πρότασή του έχει κάτι το επικοινωνιακό. Υπάρχει μια δόση εντυπωσιασμού, να πούμε κάτι που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των ΜΜΕ και των πολιτών. Και υπάρχει μια ισχυρή δόση αποπροσανατολισμού, η κυβέρνηση επιβάλλει μεγάλο αριθμό μαθητών ανά τάξη, αρνείται να διορίσει εκπαιδευτικούς στη θέση αυτών που συνταξιοδοτούνται, σχεδιάζει ένα σχολείο που θα είναι πιο επικεντρωμένο στις εξετάσεις και συγχρόνως θέλει να δώσει μια αίσθηση οράματος, να παρουσιάσει θέματα όπως τα κτίρια ή οι διορισμοί εκπαιδευτικών ως μίζερα και να υποσχεθεί ένα άλμα προς το μέλλον.
Πέρα από το επικοινωνιακό παιχνίδι, υπάρχει όμως και ένα ουσιαστικό θέμα. Ένα σχολείο που οι μαθητές έχουν ηλεκτρονικούς αναγνώστες (που μοιράζονται δωρεάν από το κράτος όπως και τα τυπωμένα βιβλία τους σήμερα) είναι μια πραγματική δυνατότητα στο μέλλον και θα ήταν αναγκαίο να γίνει. Είναι όμως σήμερα ή στα επόμενα λίγα χρόνια αυτό εφικτό;
Η προηγούμενη κυβέρνηση μοίρασε netbook στην Α' Γυμνασίου. Και το Υπουργείο Παιδείας και τα σχολεία ήταν εντελώς ανέτοιμα για κάτι τέτοιο. Το περιεχόμενο που δόθηκε ήταν τα σχολικά βιβλία σε αρχεία PDF. Για εκπαιδευτικές χρήσεις, που σημαίνει σημειώνω, "τσακίζω σελίδες", υπογραμμίζω, πηγαίνω μπρος πίσω στις σελίδες κλπ, τα PDF που δόθηκαν ήταν απλά χειρότερα από ένα τυπωμένο βιβλίο. Τα PDF, αρχεία που μιμούνται την τυπωμένη σελίδα και δεν προσαρμόζονται στην οθόνη, δε διαβάζονται εύκολα από την οθόνη ενός υπολογιστή, ειδικά αν έχει οθόνη 10 ιντσών, ενώ το ξεφύλλισμά τους δεν είναι απαραίτητα πιο εύκολο από το ξεφύλλισμα ενός τυπωμένου βιβλίου. Η ίδια η οθόνη LCD είναι κουραστική για πολύωρη ανάγνωση. Όμως, δε δόθηκε καν κάποιο software που θα επέτρεπε σημειώσεις, post-it πάνω στις σελίδες κλπ Οι εκπαιδευτικοί πάλι, παρά τις προσπάθειες πολλών, ήταν ανέτοιμοι για να ενσωματώσουν τη νέα τεχνολογία στην τάξη.
Με τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες αρκετά από αυτά τα προβλήματα δε θα λυθούν, κάποια μάλιστα θα γίνουν χειρότερα. Αυτό που θα λυθεί είναι ότι θα υπάρχει μια οθόνη ηλεκτρονικού χαρτιού, που θα επιτρέπει την πολύωρη ανάγνωση χωρίς να είναι κουραστικό για τα μάτια. Όλα τα άλλα θα είναι απλά χειρότερα. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι υιοθετούνταν μια συσκευή με μεγάλη οθόνη (π.χ. το Kindle DX [παρουσίαση] του Amazon με 9.7 ίντσες) και όχι με τη μικρή οθόνη του ηλεκτρονικού αναγνώστη που πήρε δώρο ο Γ. Παπανδρέου, δύο θέματα έχουν ακόμα πολύ δρόμο για να λυθούν. Το ένα είναι το σχετικά φτωχό software του ηλεκτρονικού αναγνώστη, η σχετικά περιορισμένη για τις εκπαιδευτικές ανάγκες δυνατότητα σημειώσεων, υπογράμμισης κλπ Το δεύτερο είναι ότι απλά σήμερα όλοι οι ηλεκτρονικοί αναγνώστες που κυκλοφορούν έχουν ασπρόμαυρη οθόνη. Μπορεί όταν διαβάζουμε λογοτεχνία ή ένα άρθρο από επιστημονικό περιοδικό αυτό να μη μας πειράζει, αλλά φανταστείτε ένα σχολικό βιβλίο που είναι ασπρόμαυρο. Όλες οι εικόνες και όλα τα διαγράμματα θα είναι ασπρόμαυρα, όλα τα χρώματα για να δοθεί έμφαση σε μια πληροφορία παύουν να υπάρχουν. Ακόμα και αν περνάγαμε από τα PDF σε αρχεία πιο κατάλληλα για τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες, όπως τα ePUB, πέρασμα καθόλου δεδομένο από την εμπειρία με τα netbook, υπάρχουν ακόμα πολλές αδυναμίες στο ηλεκτρονικό βιβλίο στη σωστή απεικόνιση εικόνων, γραφημάτων κλπ, οτιδήποτε δηλαδή δεν είναι συνεχές κείμενο και λογοτεχνία.
Αυτά τα προβλήματα με τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες στην εκπαίδευση δεν είναι προσωπικές μου σκέψεις. Είναι τα αποτελέσματα της πειραματικής χρήσης του Kindle DX (του Kindle με τη μεγάλη οθόνη, έχει σημασία) στο χειμερινό εξάμηνο του 2009 σε μια σειρά από πανεπιστήμια στις ΗΠΑ. Οι συσκευές δόθηκαν δωρεάν στους φοιτητές, με το κόστος να μοιράζεται ανάμεσα στο πανεπιστήμιο και το Amazon, αλλά τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά. Μόνο το 15% των φοιτητών στα τρία πανεπιστήμια που ολοκλήρωσαν και δημοσίευσαν τα συμπεράσματά τους (Princeton University, Case Western Reserve University και Darden School of Business στο University of Virginia) έμειναν ικανοποιημένοι. Στο υπόλοιπο 85% οι ηλεκτρονικοί αναγνώστες (που ήταν και δωρεάν, σπάνιο για τις ΗΠΑ) τους βόλεψαν λιγότερο από τα κλασικά, τυπωμένα εγχειρίδιά τους. Ο κύριος λόγος που αναφέρθηκε ήταν ότι τα εργαλεία για σημειώσεις, υπογραμμίσεις κλπ τους φάνηκαν πολύ φτωχά! Ο δεύτερος λόγος ήταν ότι το ξεφύλλισμα και η αλλαγή σελίδων δεν ήταν τόσο εύκολη και διαισθητική όσο στα τυπωμένα βιβλία. Και μιλάμε για φοιτητές πανεπιστημίου, που έχουν μια εξοικείωση με την τεχνολογία έτσι κι αλλιώς.
Έτσι, στις ΗΠΑ, στη χώρα που οι ηλεκτρονικοί αναγνώστες και τα ηλεκτρονικά βιβλία είναι περισσότερο διαδεδομένα από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο, η αντικατάσταση στο σχολείο και το πανεπιστήμιο του τυπωμένου βιβλίου από τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες δεν έχει προχωρήσει ούτε βήμα. Οι πειραματικές προσπάθειες συνεχίζονται. Υπάρχουν σχολεία και πανεπιστήμια που συνεχίζουν να πειραματίζονται με τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες, αν και κυρίως πια ο πειραματισμός αφορά το iPad. Αλλά καμία πολιτεία και κανένα πανεπιστήμιο δεν έχει αντικαταστήσει το τυπωμένο βιβλίο με έναν ηλεκτρονικό αναγνώστη. Στις ΗΠΑ το ηλεκτρονικό βιβλίο μπαίνει στην εκπαίδευση κυρίως μέσω του laptop, που έχει και πιο ικανοποιητικό μέγεθος οθόνης από τα netbook, είναι έγχρωμο και όχι ασπρόμαυρο, ενώ αναπτύσσεται όλο και περισσότερο το κατάλληλο software με πολλά εργαλεία για υπογράμμιση, σημείωση κλπ, ακόμα και συλλογική, συνεργατική ανάγνωση (βλ. π.χ. CaféScribe, NookStudy). Η πιο κουραστική οθόνη σε σχέση με έναν ηλεκτρονικό αναγνώστη παίζει για τους φοιτητές μικρότερο ρόλο από τα εργαλεία που δίνει το laptop για αποτελεσματική μελέτη. Και πάλι όμως, το πανεπιστημιακό εγχειρίδιο είναι στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων ένα τυπωμένο βιβλίο.
Η προαναγγελία του Γ. Παπανδρέου ότι οι ηλεκτρονικοί αναγνώστες θα μπουν στην εκπαίδευση δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, δεν ξέρουμε καν αν θα υλοποιηθεί ποτέ, μπορεί σε 48 ώρες να το έχουμε όλοι ξεχάσει (ο διαδραστικός πίνακας π.χ. συζητιέται καιρό, αλλά ελάχιστα σχολεία τον έχουν). Όμως αν κανείς ήθελε το ηλεκτρονικό βιβλίο σήμερα στο σχολείο, θα έπρεπε να ξεκινήσει πειραματικά, θα έπρεπε να δώσει το κατάλληλο περιεχόμενο και το κατάλληλο software και, ναι, σήμερα, θα έπρεπε να βασιστεί στο laptop. Η πρόταση αυτή μπορεί να ξαφνιάζει από κάποιος που γράφει (μάλλον εκτενώς) για τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες, αλλά ακριβώς προκύπτει από μια επίγνωση των σημερινών δυνατοτήτων τους και των διαφορών που υπάρχουν ανάμεσα, από τη μια, στην ανάγνωση βιβλίων για ψυχαγωγία ή ακόμα και δουλειά και στη μελέτη, από την άλλη, ενός σχολικού βιβλίου ή ενός πανεπιστημιακού εγχειριδίου. Γιατί ωραίος ο φουτουρισμός, ωραίες οι δυνατότητες του μέλλοντος, αλλά δε θα ήταν καθόλου δύσκολο λανθασμένες και πρόχειρες επιλογές να απαξιώσουν τόσο τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες όσο και γενικά το ηλεκτρονικό βιβλίο για πολλά χρόνια και να δημιουργήσουν τεχνοφοβικά αντανακλαστικά.

19 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΠΛΟΚ ΕΙΣΤΑΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΡΕΣ. ΓΙΑΥΤΟ ΣΑΣ ΑΓΑΠΩ.ΜΕ ΚΡΑΤΑΤΕ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΑΡΙΣΤΗ.ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΠΛΟΚ ΓΥΡΕΥΟΥΝ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΠΟΥ ΚΟΥΡΑΖΟΥΝ. ΕΣΕΙΣ ,ΔΕΝ ΒΑΖΕΤΕ ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ,.

Ανώνυμος είπε...

Καθεφτάκια σε ιθαγενείς.
Δεν κοιτάνε που 800 ολοήμερα δε μπορούν να κάνουν πρόγραμμα από έλλειψη προσωπικού, δε βλέπουν που οι σχολικές επιτρεοπές δεν έχουν φράγκο, αυτοί στην κοσμάρα τους. Νομίζουν πως με τέτοιες μλκς ο κόμσος θα εντυπωσιαστεί.

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα δεν είναι να κάνουμε παιδεία, το θέμα είναι να κάνουμε τζίρο στη Microsoft. Να πουλήσουμε κομπιούτερ στους χιμπατζήδες.
Να τα βάλουμε στα σχολεία, να φωτογραφηθούμε μαζί τους και να τα κλειδώσουμε για να εχουν και οι αραχνούλες σπίτι, οικολόγοι μου.

Ανώνυμος είπε...

Αξιέπαινη η προσπάθεια του Πρωθυπουργού.Σκεφθείτε το βάρος που κουβαλούν κάθε μέρα τα παιδιά στην τσάντα τους.Σκεφθείτε ,επίσης, και τα δέντρα που θα γλυτώσουν από τους εκατοντάδες τόνους χαρτιού που θα εξοικονομηθούν.
Αναρωτιέμαι ,όμως, τί θα γίνει με τα παιδιά μας ,που κάνουν καταλήψεις για να τους δοθεί πάρκινγκ για τα μηχανάκια τους!!!...

Ανώνυμος είπε...

Tο τυπωμένο χαρτί δεν αντικαθίσταται.

Ανώνυμος είπε...

Ολα ταχε η Μαριορη το ηλεκτρονικο βιβλιο της ελειπε..Η πολιτεια που' βρισκει λεφτα για την αγορα διαδραστικων πινακων,ηλεκτρον. υπολογιστων και ηλεκτρ.βιβλιων??Τους καθηγητες και τους δασκαλους τους ρημαξε με τις περικοπες των αποδοχων τους,τα σχολεια εχουν βασικες ελλειψεις {εκπαιδευτικους, εξοπλισμο,σε κανενα δημοσιο σχολειο δεν εχει προσληφθει ενας ψυχολογος η ενας κοινωνικος λειτουργος, παρα τα πολυποικιλα προβληματα που προκυπτουν απο τις παραβατικες συμπεριφορες και τις μαθησιακες δυσκολιες των μαθητων { ιδιαιτερα στην εποχη μας}. Κατα τα αλλα θελουμε να ανταγωνισθουμε αλλα Ευρωπαικα σχολεια πληρως οργανωμενα, με τα εργαστηρια τους, με το πασης φυσεως εποπτικο υλικο, με υποστηρικτες στα τμηματα τους, με ουσιαστικη λειτουργια των συλλογων των γονεων ,με ικανους διευθυντες και προισταμενους κλπ κλπ...Εμεις κολλησαμε στα ηλεκτρ. συστηματα γιατι αραγε...μηπως ειμαστε τοσο ψωροβλαχοι...η μηπως καποιοι θα επωφεληθουν απο την πωληση τοσων ηλεκτρ. συσκευων? λεω μηπως...Απο την αλλη μας ξενιζουν καποιες συστασεις του Υπουργειου Παιδειας τα σχολεια να προσφευγουν σε χορηγους για τη εξευρεση πορων για λειτουργικα εξοδα και εξοπλισμο...Μηπως και το Υπουργειο απευθυνθηκε σε χορηγους? Μας ξενιζει επισης η αφαιρεση των μαθηματων ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 οπως και το μαθημα της ιστοριας ΓΕΝΙΚΑ γινεται προαιρετικο στην Β και Γ Λυκειου...Υποχρεωτικα μαθηματα καθιστανται η Νεοελληνικη γλωσσα,τα Αγγλικα και η Γυμναστικη...Μαθαμε επισης οτι η Υπ. Παιδειας αποφασισε την αλλαγη της συνθεσης της μεικτης επιτροπης που μαζι με ΤΟΥΡΚΟΥς ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ μελετουν βιβλια της ιστοριας ολων των βαθμιδων εκπαιδευσης των δυο χωρων, προκειμενου να απαλειφθουν τα κεφαλαια που προκαλουν εριδες{...} μεταξυ των λαων...

Ανώνυμος είπε...

Ολα ταχε η Μαριορη το ηλεκτρονικο βιβλιο της ελειπε..Η πολιτεια που' βρισκει λεφτα για την αγορα διαδραστικων πινακων,ηλεκτρον. υπολογιστων και ηλεκτρ.βιβλιων??Τους καθηγητες και τους δασκαλους τους ρημαξε με τις περικοπες των αποδοχων τους,τα σχολεια εχουν βασικες ελλειψεις {εκπαιδευτικους, εξοπλισμο,σε κανενα δημοσιο σχολειο δεν εχει προσληφθει ενας ψυχολογος η ενας κοινωνικος λειτουργος, παρα τα πολυποικιλα προβληματα που προκυπτουν απο τις παραβατικες συμπεριφορες και τις μαθησιακες δυσκολιες των μαθητων { ιδιαιτερα στην εποχη μας}. Κατα τα αλλα θελουμε να ανταγωνισθουμε αλλα Ευρωπαικα σχολεια πληρως οργανωμενα, με τα εργαστηρια τους, με το πασης φυσεως εποπτικο υλικο, με υποστηρικτες στα τμηματα τους, με ουσιαστικη λειτουργια των συλλογων των γονεων ,με ικανους διευθυντες και προισταμενους κλπ κλπ...Εμεις κολλησαμε στα ηλεκτρ. συστηματα γιατι αραγε...μηπως ειμαστε τοσο ψωροβλαχοι...η μηπως καποιοι θα επωφεληθουν απο την πωληση τοσων ηλεκτρ. συσκευων? λεω μηπως...Απο την αλλη μας ξενιζουν καποιες συστασεις του Υπουργειου Παιδειας τα σχολεια να προσφευγουν σε χορηγους για τη εξευρεση πορων για λειτουργικα εξοδα και εξοπλισμο...Μηπως και το Υπουργειο απευθυνθηκε σε χορηγους? Μας ξενιζει επισης η αφαιρεση των μαθηματων ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 οπως και το μαθημα της ιστοριας ΓΕΝΙΚΑ γινεται προαιρετικο στην Β και Γ Λυκειου...Υποχρεωτικα μαθηματα καθιστανται η Νεοελληνικη γλωσσα,τα Αγγλικα και η Γυμναστικη...Μαθαμε επισης οτι η Υπ. Παιδειας αποφασισε την αλλαγη της συνθεσης της μεικτης επιτροπης που μαζι με ΤΟΥΡΚΟΥς ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ μελετουν βιβλια της ιστοριας ολων των βαθμιδων εκπαιδευσης των δυο χωρων, προκειμενου να απαλειφθουν τα κεφαλαια που προκαλουν εριδες{...} μεταξυ των λαων...

Ανώνυμος είπε...

ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ NETBOOK. ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΙΚΡΟΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΟΥΝ ΟΘΟΝΕΣ, ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΑ, ...
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΑΠ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΚΕΡΑΜΙΔΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ.

Ανώνυμος είπε...

Ψηφιακή παράγκα..
Μπίλντεμεργκ !!!


Το αμερικανοβλαχομπαρόκ
«χάι τεκ» σε όλο του το (αποκρουστικό) μεγαλείο….


On line σχολείο = η χαρά του παιδεραστή.
Η κυβέρνηση ανοίγει αυτό το “κλειστό” χόμπυ.


Συνάδει προς τις
«ευρωπαϊκές αξίες» όμως:
ΟΛΛΑΝΔΙΑ: Κόμμα παιδεραστών (με δικαστική απόφαση….)
προς προς δόξαν της
…ελευθερίας της έκφρασης !

ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΤΒ ΚΑΙ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΠΙΑΣΑΝ ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΕΣ !!!!!

ΜΑ ΤΙ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΣΟΚ
ΡΕ ΠΟΥΣΤΗΔΕΣ...ΟΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΙΣΘΕΝ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ.
ΠΑΣΟΚ : ΠΡΩΤΑ Ο ΠΡΩΚΤΟΣ ΜΑΣ.

ΑΝΤΕ ΚΑΙ LIVE ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΓΑΜΠΡΟ ΠΟΥΣΤΗ ΤΟΥ ΚΑΜΙΝΗ
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΑΜΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΛΛΙΑΝΑΤΟ.

ΑΙ ΣΙΧΤΙΡ ΠΑΣΟΚ ΠΟΥΣΤΑΡΙΑ...

Ανώνυμος είπε...

ΡΕ ΠΟΥΛΗΜΕΝΕ ΠΑΣΟΚΕ
ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΔΗΘΕΝ ΠΟΣΟΣΤΑ ΤΟΥ ΣΓΟΥΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΑ ΤΙ ΜΑΣ ΤΗΝ ΜΟΣΤΡΑΡΗΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ;.
ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΤΣΙΜΠΗΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΟΡΟΙΔΟ;

ΤΟΣΟ ΠΟΡΩΜΕΝΟΣ ΕΙΣΑΙ;
ΑΔΙΚΑ ΠΕΔΑΙΥΕΣΤΕ ΠΡΑΣΙΝΑ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ.

Ανώνυμος είπε...

Το ηλεκτρονικό βιβλίο που ευαγγελίζονται, ουσιαστικά είναι μια τρύπα στο νερό. Κατ' αρχήν το Kindle (είναι e-book reader = συσκευή που διαβάζει ηλεκτρονικά βιβλία) που δώρισε η Άννα στον ΓΑΠ (για φτηνό εντυπωσιασμό) ΔΕΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ στην Ελλάδα ούτε μπορεί να δουλέψει στην Ελλάδα. Υπάρχουν και εδώ ανάλογες συσκευές με 200 - 300€ (Be-Book, Sony κ.α.) τα οποία αποθηκεύουν βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή, τα οποία όμως ΔΥΣΚΟΛΑ μπορεί κανείς να διαβάσει, ειδικά σε δύσκολες συνθήκες. Γιαυτό το ΤΥΠΩΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟ. Απλώς το e-book reader είναι ένας φτηνός τρόπος για να μοιράζονται βιβλία σε σχέση με το χαρτί που είναι ακριβό. Και το παίζουμε και τεχνολογικά προχωρημένοι ....

Ανώνυμος είπε...

Ερώτηση:
Όταν μπουν στα σχολεία οι διαδραστικοί πίνακες, που κοστίζουν αρκετά χρήματα, και αρχίσουν οι καταλήψεις, πόσο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί για να ξηλωθούν ή να καταστραφούν ;
Πόσα θα πληρώσουμε πάλι ;
Απορίες, ενός πατέρα….........

9 Οκτωβρίου 2010 2:13 μ.μ.

Απάντηση:
Εχετε δικιο ως προς το οτι τα γαϊδουρια δεν χρειαζονται χαϊμαλια αλλα καπιστρι.
Παρα πολλοι Ελληνες μαθητες βρισκονται σε πρωτογονο επιπεδο και συμπεριφορας και γνωσης.
Οι μισοι περιπου επρεπε να βρισκονται μια η δυο ταξεις παρακατω.
Αλλα ο λαϊκισμος στην Ελλαδα δεν εχει ορια.

Ανώνυμος είπε...

κ. Διαμαντοπούλου,
ίσως δεν γνωρίζετε ή ξεχάσατε,
ότι η καρέκλα που κάθεστε
ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ.
Σας την έδωσε ο Ελληνικός Λαός ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ, με την υποχρέωση να διοικήσετε σωστά.

Υπάρχει και η αποχώρηση με το κεφάλη ψηλά ή με κάτω το κεφάλι και απαξιωμένη.
Αυτά μην τα ξεχάσετε θα τα βρείτε μπροστά σας.

Εκτός αν Κόλλησες τον ΔοΝυΤή
στην καρέκλα και κάθοντας
νομίζεις ότι θα είναι μόνιμως.

Φτύσ΄ τα μπούτια σου, αγράμματη σκύλα της Λέσχης των ετοιμοθάνατων
πλουσίων.

Και πρόσεχε μήν χαλάσει τοπ BOTOX, απο τις πούτσες και τις πίπες.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΑ ΡΕ ΗΛΙΘΙΟΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΝΕΑ ΜΟΔΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΠΛΗΓΗ? ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΛΗΓΗ. ΜΕ ΤΙ ΚΡΗΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΕ ΑΥΤΗ Η ΝΕΑ ΜΟΡΦΗ ΒΙΒΛΙΩΝ? ΜΗΠΩΣ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΗΣ...ΜΙΖΑΣ??? ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ, ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑ(ΧΕΣΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΑ). ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ: ΜΕ ΠΟΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΓΙΝΕ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ???

Ανώνυμος είπε...

Σημερα ενας εκπαιδευτικος εχει επωμισθει εκτος απο το ρολο του δασκαλου,τον ρολο του παιδαγωγου , τον ρολο του κοινωνικου λειτουργου,τον ρολο του ψυχολογου ,πολλες φορες αναπληρωνει και τον ρολο του γονεα {γιατι ο γονεας ειναι απων], καθημερινα εχει καθηκοντα γραμματεα,εχει μπολικη δουλεια για το σπιτι και πολλες φορες εχει καθηκοντα επιστατη και καθαριστη [εκτος απο τον ρολο του αστυνομου}.Ολους αυτους τους ρολους καλειται να παιξει ο εκπαιδευτικος χωρις καμμια συμπαρασταση απο την πολιτεια και παραλληλα να εφευρισκει μονος του μεθοδους διδασκαλιας πιο ελκυστικες για τους μαθητες, να ψαχνει και να οργανωνει το δικο του υλικο,να επικοινωνει και να ενημερωνει σε τακτα διαστηματα τους γονεις των μαθητων. Παρ ολα αυτα, πολυ τακτικα τελευταια,βλεπουμε να βγαινουν ως μαινομενοι ταυροι ορισμενοι κατευθυνομενοι δημοσιογραφισκοι και να ευτελιζουν και να προσβαλουν τους εκπαιδευτικους χαρακτηριζοντας τους ουτε λιγο ουτε πολυ σαν αρχιτεμπεληδες, αργοσχολους και παρασιτα της κοινωνιας...και μαλιστα δεν δισταζουν να προτεινουν περικοπες των αποδοχων τους τις ημερες των καταληψεων των μαθητων! Λες και τις οργανωσαν οι καθηγητες οι οποιοι πηγαινουν και αυτες τις μερες στο σχολειο και απερχονται αναγκαστικα! Αυτες τις φαεινες ιδεες εχουν αυτοι οι σαλιαρηδες δηνοσιογραφισκοι που κατα τα αλλα μας φλομωνουν με βλακειες και ψευτιες πινοντας τον καφε τους ,μας σερβιρουν και οτι τους υποδεικνυουν καθε φορα, μας παρουσιαζουν το ασπρο για μαυρο και ανταμειβονται με παχυλους μισθους για την προσφορα τους.Αυτους δεν τους αγγιζει ουτε Δ.Ν.Τ. ουτε τροικα, ουτε κανενα υπουργειο...αυτοι ειναι προστατευομενοι μονιμως...

Ανώνυμος είπε...

ΓΕΛΟΙΟΙ ΝΕΟΤΑΞΙΤΕΣ ... ΤΟ ΑΛΙΕΝ ΓΑΠΑΣ ΜΕ ΜΟΡΦΗ ΑΥΣΤΡΑΛΟΠΙΘΗΚΟΥ ΟΜΙΛΩΝ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΚΡΙΚΛΙΣ ΚΑΙ Η ΜΠΙΛΤΕΜΠΕΡΓΚ Α[ΝΟΥΛΑ] ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΜΠΙΛΝΤΕΠΜΕΡΓΚ -ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΟΥ ΦΙΛΕΛΛΗΝΑ ΚΙΣΙΝΓΚΕΡ -

Ανώνυμος είπε...

ΑΛΗΤΕΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΝΕΟΤΑΞΙΤΕΣ ΚΑΙ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΘΑ ΣΑΣ ΤΣΑΚΙΣΟΥΜΕ… ΟΙ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΔΩΣΑΝ ΦΕΥΓΟΝΤΑΣ 28,5 ΔΙΣ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ [ΜΑΗ 2009] ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΤΑΞΙΤΕΣ ΔΕΝ ΤΑ ΠΗΡΑΝ ΠΙΣΩ ΤΟ ΜΑΗ 2010 ΩΣ ΩΦΕΙΛΑΝ ΚΑΙ ΕΔΩΣΑΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ 57ΔΙΣ ΑΚΟΜΑ ΦΕΡΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΝΤ ΓΙΑ 10 ΔΙΣ/ΧΡΟΝΟ …..ΑΛΗΤΕΣ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΑΣ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΜΑΡΙΑ ΑΠΑΤΡΙΔΕΣ ΞΕΠΟΥΛΗΜΕΝΑ ΛΑΜΟΓΙΑ… ΜΟΝΟ ΘΑΝΑΤΟΣ ΜΕ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ ΠΡΙΝ ΣΑΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΔΟΣΙΕΣ ΣΑΣ … ΕΙΣΤΕ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΚΛΕΦΤΕΣ ΨΕΥΤΕΣ ΑΛΗΤΕΣ ΑΡΧΙΛΑΜΟΓΙΑ ΚΟΥΙΣΛΙΓΚΣ … ΔΕ ΘΑ ΓΛΥΤΩΣΕΤΕ ΘΑ ΣΑΣ ΞΕΣΚΙΣΟΥΜΕ ΑΡΓΑ Η ΓΡΗΓΟΡΑ…

Ανώνυμος είπε...

το είπε μόνη της άλλωστε η ταλαντούχα υπουργός...είναι η χειρότερη σχολική χρονιά από τηνν αντιπολίτευση και μετά..οι διαδραστικοί την μαράνανε..χωρίς μαθηματικούς,φυσικούς,καθηγητές όλων των ειδικοτήτων τι να σου κάνουν οι πίνακες...χωρίς αιδώ ,χωρίς ήθος ποια εκπαιδευτική πολιτική μπορεί να προκύψει...η χειρότερη εκπαιδευτική πολιτική από την αντιπολίτευση και μετά...

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρον σχολιασμός στο θέμα. Συμφωνώ πλήρως πως πρόκειται για επικοινωνιακό πυροτέχνημα. Εκφράζει περισσότερο την άγνοια των συμβουλατόρων του ΓΑΠ παρά την κατανόηση του ζητήματος μάθηση διαμέσου της τεχνολογίας. Ωστόσο, οφείλω να παρατηρήσω πως το ζήτημα μάθηση στην ουσία του δεν εξαρτάται από το εαν το περιεχόμενο είναι σε αναλογική ή ψηφιακή μορφή. Αυτή θα ήταν η τελευταία παράμετρος που θα έπρεπε να εξετάσει κανείς, έχοντας λύσει μια σειρά από άλλα ζητήματα πιο πριν. Το βασικό ζητούμενο είναι τι κάνει κανείς (με μαθησιακούς όρους) με το περιεχόμενο, όχι η αναπαράσταση του περιεχομένου. Απαιτείται σαφής στόχευση ως προς το περιεχόμενο με μαθησιακούς όρους. Αυτός είναι ο πυρήνας του προβλήματος, όχι το discourse περι ψηφιακού σχολείου, πράσινης ανάπτυξης και πράσινων ίππων.

 
 
 
 
Copyright © PRESS-GR.com
как вкусноторт черепаха
κλιματιστικακλιματιστικα