GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Ποιος ήταν ο Καλλικράτης...

Τα διαθέσιμα ιστορικά στοιχεία από τον 5ο π.Χ. αιώνα για τον "νονό" του νέου σχεδίου για την Αυτοδιοίκηση "Καλλικράτης" ...

Τα διαθέσιμα ιστορικά στοιχεία από τον 5ο π.Χ. αιώνα για τον "νονό" του νέου σχεδίου για την Αυτοδιοίκηση

"Καλλικράτης" λέγεται το νέο σχέδιο για την Αυτοδιοίκηση στη θέση του "Καποδίστρια". Ποιος ήταν λοιπόν ο Καλλικράτης που ...μπαίνει κι αυτός στη ζωή μας; Ας θυμηθούμε:
Με βάση τα υπάρχοντα ιστορικά στοιχεία ο Καλλικράτης μαζί με τον Ικτίνο ήταν οι δύο περίφημοι αρχιτέκτονες του δεύτερου μισού του 5ου π.Χ. αιώνα στην αρχαία Ελλάδα. Παρόλο που η φήμη τους ήταν μεγάλη, δεν υπάρχουν ιδιαίτερες αναφορές για τη γέννηση, τη ζωή και το θάνατο τους. Ωστόσο οι ναοί και τα έργα που κατασκεύασαν ήταν μεγάλα, σε σημασία και τελειότητα.
Ο Καλλικράτης εργάστηκε σε τέσσερα μεγάλα έργα της αρχαίας Αθήνας, σύμφωνα με αναφορές του Πλούταρχου: Στα Μακρά Τείχη της πόλης (460 – 450 π.Χ.), στην επιδιόρθωση τμήματος των περιφερειακών τειχών των Αθηνών, στην ανοικοδόμηση ναού, αφιερωμένου στην Άπτερο Νίκη στην Ακρόπολη, το 448 π.Χ. και...

τέλος, σύμφωνα με τον Πλούταρχο πάλι, συνεργάστηκε με τον Ικτίνο για την ανέγερση του Παρθενώνα.
Ο Ικτίνος υπήρξε σύγχρονος και στενός φίλος του μεγάλου γλύπτη Φειδία. Και οι δύο εργάστηκαν την εποχή του Περικλή. Σύμφωνα με το Βιτρούβιο, ο Ικτίνος συνέγραψε μαζί με τον Κάρπιο την τεχνική μελέτη «για τον Δωρικό ναό της Αθηνάς στην Αθήνα». Ο Ικτίνος αναφέρεται από τρεις έλληνες συγγραφείς: το Στράβωνα, τον Παυσανία και τον Πλούταρχο. Ο Παυσανίας αναφέρει ότι έχτισε τον ναό του Επικούρειου Απόλλωνα στην Αρκαδία. Επίσης, στον Ικτίνο ανατέθηκε η κατασκευή του Τελεστηρίου της Δήμητρας στην Ελευσίνα και η κατασκευή του Παρθενώνα στην Ακρόπολη (μαζί με τον Καλλικράτη). Απ’ ότι φαίνεται ο Ικτίνος εγκατέλειψε την Αττική μετά την κατασκευή του Παρθενώνα. Πήγε στην Πελοπόννησο όπου έχτισε τον ναό του Επικούρειου Απόλλωνα.
Οι δύο αρχιτέκτονες -και ειδικά ο Ικτίνος- κατείχαν πολύ ειδικές γνώσεις, που την εποχή εκείνη διδάσκονταν μόνο στις Σχολές Μυστηρίων. Είναι πολύ πιθανόν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης να είχαν μυηθεί στα Μυστήρια της Αιγύπτου, της Ελλάδας ή σε άλλα και μετά να εφάρμοσαν αυτές τις μυστικές, μυητικές, αρχαίες γνώσεις -όπως της σφαιρικότητας της γης- στην κατασκευή των ναών τους. Το σίγουρο πάντως είναι ότι οι ναοί που κατασκεύασαν είναι φτιαγμένοι σαν μια μικροκοσμική εικόνα του τέλειου σύμπαντος. Με τον ίδιο τρόπο ο πολιτισμός της Αιγύπτου ήταν η γήινη εικόνα της ουράνιας Αιγύπτου, ενώνοντας έτσι ορατό και αόρατο με την κατασκευή των Πυραμίδων και τόσων άλλων ναών, που φαίνεται να φέρουν παρόμοια σημάδια τελειότητας με αυτά του Παρθενώνα.
Ο ναός του Επικούρειου Απόλλωνα στις Βάσσες Αρκαδίας χτίστηκε από τον Ικτίνο με καθοδήγηση των Ιερέων των Δελφών μετά το 438 π.Χ. και έχει διαστάσεις 39,8x16,1 μέτρα. Στο ναό αυτό εφαρμόζονται για πρώτη φορά μαζί και οι τρεις αρχιτεκτονικοί ρυθμοί της αρχαίας Ελλάδας: Ιωνικός, Δωρικός, Κορινθιακός.
Το περίεργο είναι ότι ο προσανατολισμός του δεν ακολουθεί την αρχαία συνήθεια Ανατολής - Δύσης αλλά Βορρά - Νότου. Η είσοδος βρίσκεται στη βόρεια πλευρά, σαν να βλέπει στους Δελφούς ή καλύτερα σαν να βλέπει το Βορρά από όπου, σύμφωνα με τη μυθολογία, κατάγεται ο θεός Απόλλωνας και η ακολουθία του, οι υπερβόρειοι.
Το παράδοξο σ’ αυτό το ναό, όπως ανακάλυψε ο Στέλιος Πετράκης, είναι ότι είναι χτισμένος με τρόπο ώστε κάθε χρόνο να γλιστράει πάνω στην ειδική βάση του με γωνία 50.2 δευτερολέπτων της μοίρας (λόγω της κίνησης του άξονα της γης), στοχεύοντας πάντα στο ίδιο αστρικό σημείο (κατά πάσα πιθανότητα το Σείριο). Αυτό είναι ένα πολύ ειδικό επίτευγμα αρχιτεκτονικής και κατασκευής και απαιτούσε ειδικές γνώσεις αστρονομίας, που επίσης διδάσκονταν στα Μυστήρια.
Ο Ικτίνος επίσης έχτισε τον ναό αυτό με τρόπο ώστε οι κίονές του να περιστρέφονται, να ολισθαίνουν, αλλά να μην καταρρέουν. Οι τοίχοι του ναού αντιστέκονται στο σεισμό, σαν να είχαν πάχος 2,15 μ., ενώ είναι πολύ πιο λεπτές.
Όσον αφορά τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, το έτος 447 π.Χ. ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης, με τη γενική επίβλεψη του Φειδία και του Περικλή, έκτισαν το νέο ναό της Αθηνάς Παρθένου, τον Παρθενώνα. Ο ρυθμός ήταν καθαρά Δωρικός, με ορθογώνιο σχήμα. Σύμφωνα με τις περισσότερες αναφορές, ο Ικτίνος έκανε τα σχέδια της Ακρόπολης και ο Καλλικράτης είχε την επίβλεψη των έργων. Ο ναός χτίστηκε πάνω στα θεμέλια του προηγούμενου που είχε κτιστεί επί Πεισιστράτου και τον είχαν καταστρέψει οι Πέρσες. Εννέα χρόνια χρειάστηκαν για την ανέγερση του ναού.
Όλα όσα έχουν ανακαλυφθεί για τον ναό αυτό, ίσως όμως και άλλα κρυμμένα από το πέπλο του χρόνου, μαρτυρούν ότι οι δημιουργοί του Παρθενώνα κατείχαν ξεχασμένες γνώσεις που τις εφάρμοσαν στην κατασκευή του. Ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης κατασκεύασαν το ναό με ασύλληπτες λεπτομέρειες και με αυτό τον τρόπο τον μετέτρεψαν σε έναν οργανισμό παλλόμενο από εσωτερική ζωή. Συγκεκριμένα, σε κάθε μέρος του ναού επικρατούσε ένα σύστημα αναλογίας σύμφωνα με τον κανόνα του Πολυγνώτου και όλες οι διαστάσεις είχαν μια δεδομένη σχέση με τη διάμετρο του κίονα. Κάθε κίονας είχε ελάχιστα μεγαλύτερη διάμετρο από τη βάση μέχρι τη μέση, λέπταινε προς την κορυφή και έκλινε προς το κέντρο της κιονοστοιχίας στην οποία ανήκε. Έτσι οι κίονες του Παρθενώνα δεν είναι κάθετοι, αλλά αν προεκταθούν νοητά προς τα επάνω, συναντιούνται στα 1852 μέτρα, σχηματίζοντας μια νοητή πυραμίδα, η κορυφή της οποίας βρίσκεται ακριβώς πάνω από το σημείο που ήταν τοποθετημένο το κεφάλι του αγάλματος της Αθηνάς. Κατά περίεργο επίσης τρόπο, ο όγκος της πυραμίδας αυτής είναι ο μισός της μεγάλης πυραμίδας της Αιγύπτου, 45.000.000 ελληνικά κυβικά πόδια.
Για να πετύχουν οι αρχιτέκτονες τις καμπυλώσεις αυτές, δεν μπορούσε κανένας λίθος του ναού να έχει κανονικό ορθογώνιο σχήμα. Αντιθέτως, σχεδόν κάθε λίθος έχει εντελώς δικό του σχήμα και μοναδική θέση μέσα στο σύνολο, γιατί οι καμπυλώσεις και οι κλίσεις δημιουργούσαν διαφορετικές γωνίες και επιφάνειες σε κάθε σημείο του κτιρίου. Για να επιτευχθεί λοιπόν μία τέτοια κατασκευή ήταν απαραίτητος ο τέλειος υπολογισμός του κάθε μέλους, αλλά και η μαθηματικά ακριβέστατη εκτέλεση.
Επίσης, οι γωνιακοί κίονες είχαν ελάχιστα μεγαλύτερη διάμετρο από τους άλλους. Οι μετόπες έδιδαν την εντύπωση του τετραγώνου, κι όμως είχαν κάποιες καμπύλες που εξουδετέρωναν τις οπτικές απάτες, γιατί διαφορετικά δεν θα υπήρχε η οπτική αρμονία. Αυτές οι προσαρμογές απαιτούσαν πολύ υψηλές γνώσεις μαθηματικών και οπτικής, σε μια τέλεια ένωση με την Τέχνη. Επίσης, στο σχέδιο του Παρθενώνα δεν υπάρχει καμία ευθεία γραμμή. Παντού συναντάμε απαλές καμπύλες. Επίσης στην πρόσθια (μπροστινή) όψη ισχύει: πλάτος = φ χ ύψος (όπου φ είναι ο αριθμός της χρυσής τομής), ενώ στις αναλογίες του ναού συναντάμε και τη σχέση α/2α+1. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι εκτός από αρμονικό πολλές φορές και απροσδόκητο, μιας και ο Παρθενώνας καταφέρνει να δείχνει εντυπωσιακά μεγαλύτερος από το πραγματικό του μέγεθος, χωρίς όμως να βαραίνει το χώρο.
Αξιοσημείωτο είναι ότι υπάρχουν πλήθος ενδείξεων μη συμπαγούς θεμελίωσης του ναού σε βάθος 11 μέτρων με σημαντικό ίσως υπόγειο τμήμα ή και θάλαμο.
Επίσης, ο Παρθενώνας είναι χτισμένος με έναν ιδιαίτερο, αντισεισμικό τρόπο, με τα τμήματά του να είναι ενωμένα με λιωμένο μολύβι στις κατάλληλες διαμορφωμένες ενώσεις των μαρμάρων του. Ειδικότερα για τον Παρθενώνα ο Ν. Τογαρίδης αναφέρει: «η αρθρωτή – σπονδυλική κατασκευή των κιόνων και η τέλεια κατεργασία των σπονδύλων με διάφορο σχήμα / συχνότητα συντελεί στην αρίστη σεισμική συμπεριφορά του Παρθενώνα».
Όσον αφορά την τοποθεσία που είναι χτισμένος ο ναός σε σχέση με κάποια άλλα κτίσματα της αρχαίας Αθήνας, το κέντρο του Παρθενώνα (η τομή των διαγωνίων του) απέχει εξίσου από το κέντρο του Ηφαιστείου, από το κέντρο του βήματος των ρητόρων της Πνύκας, από το κέντρο της βάσεως του μνημείου του Φιλοπάππου και από το κέντρο του σηκού του Ναού του Ολυμπίου Διός. Όλα τα παραπάνω με μέγιστη προσέγγιση.
Επίσης, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι η κατασκευή αλλά και η θέση που είναι χτισμένος ο Παρθενώνας φανερώνουν μια ιδιαίτερη γεωδαιτική αρμονία (γεωδαιτική είναι η σχέση των μέτρων του ναού με τα μέτρα της γης).
Αν εξετάσουμε μερικά ακόμα στοιχεία θα διαπιστώσουμε ότι ο ναός του Παρθενώνα, σύμφωνα με τον Ν. Λίτσα, είναι δομημένος σε τέτοια θέση και με τέτοιο τρόπο, ώστε να αντλεί το μέγιστο της συμπαντικής ενέργειας και να τη διαχέει αποκλειστικά στο εγγύς περιβάλλον του. Είναι οικοδομημένος στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, από όπου περνά πλήθος διασταυρώσεων γραμμών L. Εξαιτίας τους ο βράχος έχει πολύ έντονο ηλεκτρομαγνητικό πεδίο.
Λέγεται επίσης ότι ο Παρθενώνας λειτουργεί σαν σημείο εκπομπής των ενεργειών αυτών στο χώρο. Λόγω του πυραμιδοειδούς του όμως σχήματος οι ενέργειες αυτές εκπέμπονται αρκετά ψηλότερα από το έδαφος. Κάποιοι μελετητές υποστηρίζουν ότι η κατασκευή έχει και ενδιαφέρουσες ηλεκτρικές ιδιότητες, σαν να είναι τεράστιος πυκνωτής αλλά και κεραία. Αυτό θα εξηγούσε τις παράξενες αποκλίσεις στα όργανα μετρήσεων γύρω από τον Παρθενώνα (τα ίδια αναφέρονται και για τη Μεγάλη Πυραμίδα στην Αίγυπτο).
Όσον αφορά τη γεωδαιτική κατασκευή του ναού, η διάσταση του κοντού στυλοβάτη του Παρθενώνα είναι ίση με ένα δευτερόλεπτο (1΄΄) ενός τόξου γεωγραφικού πλάτους της Γης. Αυτό δηλώνει ότι τα μέτρα του Παρθενώνα δεν είναι τυχαία, αλλά οι κατασκευαστές του γνώριζαν τις διαστάσεις τη Γης και φυσικά το σφαιρικό της σχήμα. Επιπλέον, οι αρχαίοι Έλληνες φαίνεται ότι χρησιμοποίησαν σαν μονάδα μέτρησης για το χτίσιμο του Παρθενώνα όχι το σημερινό «μέτρο» αλλά το «πόδι» (1 πόδι = 0,3188 μέτρα) (το ίδιο λέγεται και για τις αιγυπτιακές πυραμίδες). Η πλατφόρμα πάνω στην οποία στέκονται οι κολώνες του ναού έχουν μια ελαφριά καμπύλη και στις τέσσερις γωνίες, σαν να ήταν ένα μικρό κομμάτι μιας γιγαντιαίας σφαίρας, της σφαίρας της γης.
Ο Ερατοσθένης, που έζησε στην Αλεξάνδρεια μεταξύ 276 και 196 π.Χ., αναφέρεται ως ο πρώτος άνθρωπος που υπολόγισε με μεγάλη προσέγγιση την ακτίνα της Γης. Από τα παραπάνω όμως φαίνεται ότι και οι κατασκευαστές του Παρθενώνα γνώριζαν τις διαστάσεις τη Γης, πολύ πριν τον Ερατοσθένη.
Επίσης, όπως είναι γνωστό σήμερα, το μήκος της μίας πλευράς της βάσης της Μεγάλης Πυραμίδας είναι ίσο με το 1/8 του λεπτού της μοίρας της επιφάνειας της γης. Αυτό φανερώνει ότι οι Αιγύπτιοι γνώριζαν (τουλάχιστον 2.000 χρόνια πριν την κατασκευή του Παρθενώνα) ότι η γη ήταν σφαιρική.
Πολλοί αρχαίοι πίστευαν ότι η γνώση των Αρχαίων Ελλήνων γύρω από τα μαθηματικά προερχόταν από τη γνώση των Αιγυπτίων στον τομέα αυτό. Συγκεκριμένα ο Αριστοτέλης στα «Μεταφυσικά» του αναφέρει: «Έτσι η επιστήμη των μαθηματικών προήλθε από την γειτονική Αίγυπτο, επειδή εκεί η τάξη των ιερέων είχε αυτή την ασχολία». Τι άλλο μπορεί να δηλώνει εδώ ο Αριστοτέλης εκτός από το ότι οι ιερείς της Αιγύπτου κατείχαν την επιστήμη των μαθηματικών, η οποία σύμφωνα με την Ε.Π. Μπλαβάτσκυ διδασκόταν μαζί με την αστρονομία στις Σχολές Μυστηρίων;
Από πού μπορεί να έλαβαν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης αυτές τις ιδιαίτερες γνώσεις μαθηματικών, αστρονομίας και της σφαιρικότητας της γης εκτός από το θεσμό των Μυστηρίων, στον οποίο πρέπει να είχαν μαθητεύσει; Για ποιο λόγο άλλωστε ανέθεσαν στον Ικτίνο την κατασκευή του Τελεστηρίου της Ελευσίνας, στο οποίο οι μύστες τελούσαν τα Ελευσίνια Μυστήρια;

7 σχόλια

  1. ΕΙΣΑΣΤΕ ΑΣΧΕΤΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ.
    ΜΟΝΟ Η ΚΥΡΙΑ ΔΡΑΓΩΝΑ ΘΑ ΜΑΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΕΙ.
    Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤ ΛΟΙΠΟΝ ΗΤΑΝ ΤΟΥΡΚΟΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΕΜΠΝΕΟΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΤΟΥΡΚΟ ΤΟΝ ΙΚΤΙΝ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟ ΖΟΥΣΑΝ ΣΕ ΖΩΩΔΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΣΤΕΠΕΣ ΤΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟΥ.
    ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ Ο ΤΡΩΪΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΓΙΝΕ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ.
    ΠΡΟΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ, ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΤΟΥΡΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧ,
    ΑΣΧΕΤΟΙ Ε ΑΣΧΕΤΟΙ.
    ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ, ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΔΡΑΓΩΝΑ, ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ 3.000 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ.
    ΦΑΣΙΣΤΕΣ , ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ, ΕΛΛΗΝΟΛΑΤΡΕΣ,ΠΟΛΕΜΙΟΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΟΓΓΟΛΟΤΟΥΡΚΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Α,ΣΟΡΡΥ, ΞΕΧΑΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟΝ ΤΟΥΡΚΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ,
    ΤΟΝ ΠΕΡΙΚΛΑΝ.
    ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΥΚΙΑ ΜΠΑΓΛΑΝ ΜΠΑΓΛΑΜΑΔΕΣ

    ΜΕ ΤΙΜΗ ΙΣΤΟΡΙΟΔΡΑΓΩΝΟΜΑΘΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ... ΤΟ ΓΙΔΙ Ο ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ ?
    ΝΑ ΧΕΣΩ ΤΟ ΣΟΙ ΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπράβο στον Αντώνη Σαμαρά για την υπεύθυνη και ξεκάθαρη στάση του να μην γίνουν Έλληνες οι παρανομοι μετανάστες.
    Η Ελλάδα δεν θα γίνει προάστειο της Καμπούλ, του Καράτσι, του Χαρτούμ και των Τιράνων, επειδή έτσι αποφάσισαν οι Αμερικανοί.
    Ντροπή Γιώργο, ντροπή.
    Πάντως νομίζω ότι το δημοψήφισμα δεν είναι λύση, καλό είναι αλλά δεν είναι αρκετό.
    Η Νέα Δημοκρατία πρέπει να οργανώσει συλλαλητήρια και πορείες.
    Σε αυτή την περίπτωση θα μαζευτεί και το μισό πασόκ μαζί με τον υπόλοιπο λαό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΑΠΟΤΥΧΙΑ Η ΕΠΙΛΟΓΗ.

    ΔΕΝ ΕΙΠΕ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΥ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΠΩΣ ΤΟ ΠΙΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ ΟΝΟΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΘΑ ΗΤΑΝ
    "ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ" .
    ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΑ?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία με αυτά που κάνει Ο Γ. Παπανδρέου ο μικρός έχει βάλει τον Ελληνισμό σε ένα συγκεκαλυμμένο διωγμό (με το γάντι η με το βαμβάκι όπως λέει ο λαός) και μάλιστα μέσα στη χώρα μας.

    Είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία να διαλύσει αυτή την Πατρίδα.

    Αμφισβητείται η Λαϊκή Κυριαρχία μας , τα Πολιτικά μας δικαιώματα, η παιδεία μας ,και η θρησκεία μας.

    Αυτό πρέπει να το καταλάβουμε ΟΛΟΙ οι Συνέλληνες,όλοι οι πατριώτες όπου και εάν ανήκουν πολιτικά και έξω από κόμματα και ιδεοληψίες να οργανωθούμε και να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα.

    Εάν τους αφήσουμε θα συνεχίσουνε να δρουν ανθελληνικά σύμφωνα με τις επιταγές των πατρόνων τους.

    Η Πατρίδα έχει μπει στο μάτι γνωστών ανθελληνικών κύκλων του εξωτερικού που ζητούν τη ολοσχερή διάλυσή της.

    Ας μιλήσουμε για το πρόβλημα με το σπίτι μας ,στο χώρο της εργασίας μας ,σε φιλικά μας πρόσωπα ,συγγενείς .

    Πολλοί από αυτούς , με τα προβλήματα της καθημερινότητας και την αποσιώπηση των μπουκωμένων Μ.Μ.Ε ,δεν έχουν αντιληφθεί το που μας πάνε.

    Ελάτε ΟΛΟΙ μαζί με βάση το άρθρον 120 του Συντάγματος των Ελλήνων να ενώσουμε τις φωνές μας και τις ανησυχίες μας για το μέλλον αυτής της Πατρίδας.

    Εάν απαιτηθεί να κατέβουμε και στους δρόμους ,στις πλατείες των πόλεων, να πάμε για παράσταση διαμαρτυρίας στη Βουλή και ότι άλλες ενέργειες απαιτηθούν για να σταματήσουμε τα δεινά που έρχονται.

    Έκαναν το Σύνταγμα των Ελλήνων ένα κουρελόχαρτο.

    ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ !!!!!!


    ETHEROVAMON

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ένας άλλος Καλλικράτης:

    Τόσον ο Πολύβιος, όσον και ο Παυσανίας ασχολούνται με την δράση του Καλλικράτη ο οποίος καταγόταν από το Λεόντιο των Πατρών. Ο Πολύβιος τον αναφέρει ως «λεοντήσιον»: «…και αμέσως εξέλεξαν ως πρεσβευτές τους τον Καλλικράτην τον Λεοντήσιον και…» (Πολυβίου Άπαντα: ΚΔ, 8,8 αλλά και αλλού όπως στο ΚΘ 23, 1-25, 6, στο Λ 13,3 κ.λ.). O μεταφραστής των «Αχαϊκών» Π. Α. Νεραντζούλης αναφέρει το εξής σχόλιο: «Ο Καλλικράτης ώνιος (ώνιος= εκείνος ο οποίος δύναται να εξαγορασθεί έναντι χρημάτων) των Ρωμαίων, υπήρξε περιβόητος αρχηγός της ρωμαϊζούσης μερίδος εν Ελλάδι, καταγόμενος εκ Λεοντίου, αντίπαλος του Λυκόρτα». Ο Λυκόρτας ήταν Μεγαλοπολίτης , πατέρας του μεγάλου ιστορικού Πολυβίου και διαδέχθηκε τον Φιλοποίμενα εις την στρατηγίαν της Αχαϊκής Συμπολιτείας (183 π.Χ.). O Παυσανίας στα «Αχαϊκά» αναφέρει: «Την εποχήν εκείνην ο Αχαιός Καλλικράτης έκαμε ολωσδιόλου υποχειρίους των Ρωμαίων τους Αχαιούς… Αλλ’ ο Ρωμαίος ευρήκεν αμέσως την δικαιολογίαν και όσους κατήγγειλεν ο Καλλικράτης ότι ήσαν οπαδοί του Περσέως, τους εξαπέστειλε να δικαστούν εις το δικαστήριον των Ρωμαίων. Το πράγμα αυτό δεν είχε ποτέ πρωτύτερα συμβεί εις τους Έλληνας… Ο Γάλλος αυτός (μέλος της Ρωμαϊκής συγκλήτου) δεν κατεδέχθη να γίνει δικαστής των (Λακεδαιμονίων – Αργείων), αλλά παρεχώρησεν εις τον Καλλικράτην, έναν αλητήριον άνθρωπον, το δικαίωμα να γίνει κριτής όλης της Ελλάδος… Τότε οι Ωρώπιοι, εις τον Μεναλίδαν, Λακεδαιμόνιον μεν την καταγωγήν, την εποχήν δε εκείνην τυγχάνοντα στρατηγόν των Αχαιών, υπεσχέθησαν ποσόν δέκα ταλάντων αν θα έφερεν τον στρατόν των Αχαιών προς βοήθειαν αυτών. Ο Μεναλκίδας υπεσχέθη ότι θα έδιδε το ήμισυ των χρημάτων εις τον Καλλικράτην, ο οποίος είχεν υπερβολικήν δύναμιν εις τους Αχαιούς ένεκα της φιλίας του προς τους Ρωμαίους… Αλλά και από τους Αχαιούς απεστάλησαν εις την Ρώμην ο Καλλικράτης και ο Δίαιος, όπως παραστούν εις την Σύγκλητον, ως ανίδικοι των φυγάδων της Σπάρτης. Απ’ αυτούς ο Καλλικράτης ασθενήσας απέθανεν καθ’ οδόν, ουδέ γνωρίζω αν φθάνων εις τη Ρώμην θα ωφελούσεν τίποτε τους Αχαιούς ή θα εγίνετο αρχή μεγαλυτέρων συμφορών εις αυτούς…»

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση