GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Επεσαν οι μάσκες…

Ενα άρθρο για την απεργία των δημοσιογράφων . Γράφει ο Αλέξανδρος Πιστοφίδης . Εχει μείνει ιστορική η φράση της Μάργκαρετ Θάτσερ στα μέσα τ...

Ενα άρθρο για την απεργία των δημοσιογράφων
.
Γράφει ο Αλέξανδρος Πιστοφίδης
.
Εχει μείνει ιστορική η φράση της Μάργκαρετ Θάτσερ στα μέσα της δεκαετίας του 80 :«Κοινωνία; Ποια είναι αυτή η κυρία, εγώ προσωπικά δεν την γνωρίζω. Εγώ γνωρίζω μόνο την αγορά». Δεν βρέθηκε δυστυχώς ένας δημοσιογράφος ή κάποιος παρευρισκόμενος να της πει: «Ωραία κυρία μου, αν δεν σας ενδιαφέρει η κοινωνία αλλά μόνο η αγορά, τότε πηγαίνετε σε ένα νησί σαν τον Ροβινσώνα Κρούσο, σχηματίστε μια κυβέρνηση και ιδρύστε και μια επιχείρηση». Αυτή η νεοφιλελεύθερη επιχειρηματολογία ακούγεται μόνο από βλάκες ή κυνικούς νεοφιλελεύθερους που λέξεις όπως κοινωνία ή λαός τους προκαλούν αλλεργία.
Ο πιο πιστός θαυμαστής της Μάργκαρετ στην Ελλάδα, o Ανδρέας Ανδριανόπουλος, με αφορμή την απεργία των δημοσιογράφων για το αιφνίδιο κλείσιμο τους Ελεύθερου τύπου και του City 99.5, αφού εκφράζει την έκπληξή του για την απεργία, δικαιολογεί την ενέργεια των ιδιοκτητών γράφοντας:« αναγκάθηκαν να φθάσουν σε αυτό το σημείο λόγω υπερβολικών εξόδων και ελάχιστων εσόδων». Ο τρόπος που έγινε αυτό καθώς και οι προθέσεις των ιδιοκτητών τον αφήνουν εντελώς αδιάφορο και αυτό είναι ακριβώς το περίεργο και εξωφρενικό σε όλη αυτή την ιστορία.
Είναι γνωστό σε όλους ότι ο νεοφιλελευθερισμός αντλούσε πάντα τη φιλοσοφία του από τον άκρατο δαρβινισμό, που, όμως, όσο επικρατούσε ο φόβος από το αντίπαλο δέος και τα ισχυρά συνδικάτα, έντυνε το μοντέλο του με τη μάσκα του «Καλού Σαμαρείτη» (ρήση της Θάτσερ), του «λαϊκού καπιταλισμού» και της δήθεν «Εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (Corporate Social Responsibility), που στα ελληνικά έχει επικρατήσει σαν «επιχειρηματική κοινωνική ευθύνη», μόνο στα χαρτιά βεβαίως. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα και με προτροπή της ΕΕ, άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους και οι λεγόμενοι ethical officers, σκοπός των οποίων είναι η γνωστοποίηση συγκεκριμένων ηθικών κανόνων επιχειρηματικότητας. Γνωρίζοντας αυτό το παραμύθι -επωδό δίχως αντίκρισμα, ο Θόδωρος και η Γιάννα Αγγελοπούλου, με ανακοίνωσή τους την 13η Ιουλίου 2006, είχαν δηλώσει: «Προσερχόμαστε στον ευαίσθητο χώρο του Τύπου με συναίσθηση ευθύνης και συνείδησης του ρόλου του». Το ότι ο άνθρωπος είναι ον κοινωνικό και δίχως την κοινωνικότητά του, όχι μόνο δεν θα υπήρχε επιχείρηση αλλά ούτε καν κοινωνία ήταν ήδη γνωστό από την αρχαιότητα. Από τον 5ο π.Χ αιώνα ήδη, ο Πρωταγόρας ισχυριζόταν, πως, «η πόλις (κοινωνία) στηρίζεται σε ένα είδος ηθικής και πολιτικής συναίνεσης και δίχως αυτή δεν μπορεί να υπάρξει».
Εδώ δεν μιλάμε για σοσιαλισμό, ούτε καν για κοινωνική δικαιοσύνη. Να τηρούν όμως κάποιοι έστω βασικούς κανόνες-αρχές που οι ίδιοι επαγγέλλονται, διότι διαφορετικά βάζουν οι ίδιοι στα θεμέλια του συστήματος που υποστηρίζουν.

22 σχόλια

  1. "....Είναι γνωστό σε όλους ότι ο νεοφιλελευθερισμός αντλούσε πάντα τη φιλοσοφία του από τον άκρατο δαρβινισμό...."

    Για εξήγησε μας μεγάλε τι είναι ο άκρατος δαρβινισμός. Υπάρχει κάτι σαν μετριοπαθής δαρβινισμός; Δίδαξε μας, λύτρωσε μας από την αγνοια μας.
    Κατά τα αλλα η πρόταση αυτή είναι μπούρδα σαν σκέψη....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καταπληκτικό κείμενο, φανταστικό ....μα τελείως φανταστικό.
    Να ρωτήσω όμως:

    -από πότε η κοινωνία ταυτίζεται με το μαγαζάκι κάθε επώνυμου? όταν το μαγαζάκι κλείνει ή όταν έχει κέρδη?
    -όταν κλείνει"μια συμπολιτευόμενη" ή "μια αντιπολιτευόμενη" εφημερίδα? ωραία διάκριση, όχι καλή ή κακή αλλά βαθμού ...γλειψίματος.
    -όταν οι εφημερίδες έχουν καταντήσει φερέφωνα προώθησης των ιδιοκτησιακών συμφερόντων?
    -όταν πληρώνουμε 83,000,000 "διαφημίσεις" ή όταν δίνουμε έργα, θάβουμε τιμολόγια ή κομίζουμε dvd?
    -έχετε κάνει μια απεργία:

    -για την συνάντηση Ερντογάν Καραμανλή
    -για τις “συνεντεύξεις” επιτρόπων της ΕΕ που ποτέ δεν έγιναν ή παραποιήθηκαν
    -για τις αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων
    -για τους αμειβόμενους από Υπουργεία, ΓΓ, κρατικές εταιρείες,…κριτές
    -για …μαύρα
    -για …κομιστές
    -για …τιμολόγια

    κλπ

    Αντίο λοιπόν και στην επόμενη καλό κλείσιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. NAI RE ALEX H AGORA DINI DOULIES KAI ANOIGOI TOIS OIKONOMIES TOU KOSMOU KAI H XAMILI FOROLOGIA.

    ANTITHETA O SOSIALISMOS (ELLADOULA) KANI AFTE POU YPOFEROI OLOI H EVROPOI KAI TA SYNDIKATA.
    O THANATOS TIS KOINONIAS EINAI O KOUMOUNISMOS KAI SOSIALISMOS...ALLA POU NA KSERETE APO ELEUTHERIA STIN ELLADA OLOI MA TA POULAKIA SAS PEZETE TO ETHNIKO SPOR.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανδριανόπουλος;
    Ποιος Ανδριανόπουλος;

    Εγώ, με αυτό το όνομα, ξέρω μόνο έναν φανατισμένο γραφικό, Μητσοτακόθρεμα και πρώην Σημιτοκατοικίδιο.

    Αλλά αυτόν τον αμελητέο Καραγκιόζη, ποιος αδειάζει άραγε για να τον χέσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
    ΑΘΑΝΑΤΟΣ


    ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ?
    ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΡ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΈΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ Ο, 24 Ιουν 2009 9:57:00 μμ.
    Ποιος μπορεί να ξεχάσει ΤΟΥΣ ΒΟΘΡΟΥΣ που άδειαζε ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ κατά του Πασόκ και ειδικά εναντίων του ιδρυτή του;
    Η πιο ΑΡΡΩΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΣΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ, ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΟΥ, ΔΕΝ ΕΠΡΟΚΕΙΤΟ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ, ΒΟΥΤΑΜΕ ΤΟ ΣΤΥΛΟ ΣΤΑ ΣΚΑΤΑ, ΚΙ ΟΤΙ ΠΙΑΣΕΙ ΤΟ ΑΠΛΩΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΧΑΡΤΙ, ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΜΑΝΑ.
    Και σε αυτή την κατρακύλα της κυκλοφορίας του, έχουν και αυτοί το μερίδιο τους, ποιος ξεχνά τι γράφανε;
    Ούτε κεντροδεξιός υπήρξε ποτέ, και ούτε θα υπάρξει έστω και α βγει με άλλο όνομα, αυτά είναι του κόλου, για μελοντικούς αναγνώστες, όπως λέμε ΛΑΙΚΟ ΚΟΜΜΑ, ΕΡΕ, ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
    Και οι μόνοι που δεν φταίνε δεν είναι αυτοί, οι εργαζόμενοι, αλλά οι οικογένειες τους, αλλά και αυτοί να μην στεναχωριούνται , η μαμά ΔΕΞΙΑ, κάπου θα τους βολέψει, δεν είναι δυνατόν να τους αφήσει στο δρόμο, τόσες και τόσες υπηρεσίες της έχουν προσφέρει, έτσι θα τους αφήσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ 25 Ιουν 2009 1:01:00 πμ

    Προς άρση θεμελιωδών ιδεολογικών παρανοήσεων σχετικά με το Σοσιαλισμό:

    Ο σοσιαλισμός δεν είναι ένα “ορθολογικά οργανωμένο” και αποδοτικότερο από τον καπιταλισμό παραγωγικό σύστημα, αλλά η “κοινωνία όπου η μεγάλη εργαζόμενη μάζα παύει να είναι μία μάζα διευθυνόμενη και αρχίζει αντίθετα να ζει με όλο της το είναι ολόκληρο την ενεργό οικονομική και πολιτική ζωή, που την διευθύνει με τον αυτοκαθορισμό της όλο και πιο συνειδητά και πιο ελεύθερα ” (Ρόζα Λούξεμπουργκ).

    Πολύ πιο μπροστά από το σύστημα που υποθάλπει τον κάθε "περιορισμένης ευθύνης" Αγγελόπουλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. The United States stunned top-ranked Spain 2-0 Wednesday night on goals by Jozy Altidore and Clint Dempsey, advancing to the Confederations Cup final with one of the Americans' biggest soccer victories.
    GOD BLESS AMERICA THE BEAUTIFUL.
    ZHTW H U S A H KALITERI XWRA STON PLANITI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δηλαδή κ. Πιστοφίδη που ακριβώς έχει λάθος ο Ανδριανόπουλος? Οταν η επιχείρηση μπαίνει μέσα ο εργοδότης λόγω "κοινωνικής ευθύνης" οφείλει ολοκληρωτικά να καταστραφεί για να μην χασουν εργασία και έσοδα οι εργαζόμενοι? Και τα έσοδά τους (μισθοί, ασφαλιστικά κλπ) για όσο διάστημα η επιχείρηση έμπαινε μέσα μήπως θα πρέπει να τα χρωστάνε αναδρομικά στον εργοδότη? Αυτοί δεν φταίνε αν η επιχείρηση δεν πούλαγε λόγω δικών τους επαγγελματικών λ.χ. αδυναμιών? Πόσοι γύριζαν κουμπί στο City 995 μόλις στο μικρόφωνο έβγαινε η Κανέλλη? Και κάτι τελευταίο. Η θάτσερ δεν είπε αυτά για την κοινωνία αλλά πως "δεν υπάρχει κοινωνία αλλά μόναχά άτομα".

    Liberal

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτός που έγραψε το άρθρο αυτό είναι ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΟΣ.
    Έχει μείνει πίσω επίσης καμμιά τριανταριά χρόνια σε ότι αφορά το τί είναι εφικτό και το τί είναι φαντασίωση στη διακυβέρνηση μιας χώρας.
    Επειδή είναι ξεκάθαρο ότι ο συντάκτης του άρθρου είναι βλαμμένος από κούνιας έχω να τον ρωτήσω τα εξής:
    1. Πόσων χρονών είναι;
    2. Έχει ζήσει ποτέ στο εξωτερικό;
    3. Έχει ιδέα πόσες χώρες κατέστρεψε οικονομικά ο σοσιαλισμός πολύ πριν το 1981 που ήλθε στην Ελλάδα;
    Επειδή έτυχε να ζώ στη Βρετανία μεταξύ 1977 και 1990 έχω να τον πληροφορήσω τα εξής:
    1.Η εργατική (σοσιαλιστική) κυβέρνηση Κάλαχαν είχε κυριολεκτικά διαλύσει τη Βρετανία. Μόλις σε μία 7-ετία έκλεισαν όλες σχεδόν οι μεγάλες επιχειρήσεις (BMC-φορτηγά, Austin-Morris-Jensen-Wolseley-αυτοκίνητα, όλοι οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών (Norton, κλπ), όλες οι εταιρίες ηλεκτρονικών συστημάτων, είναι ατέλειωτη η λίστα.
    2.Παρόλες τις συνεχείς επιδοτήσεις θέσεων εργασίας το 1979 η ανεργία είχε φθάσει το 14%, ο δημόσιος τομέας είχε διπλασισθεί σε μια δεκαετία, τα ελλείμματα και τα χρέη κάλπαζαν.
    3.Η Βρετανία είχε καταντήσει ο παρίας της Δυτικής Ευρώπης, προφανώς λόγω της οικονομικής της αδυναμίας, έφθασε το 1979 να έχει χαμηλότερο ΑΕΠ από την Ιταλία, ενώ μια δεκαετία πρίν είχε το διπλάσιο.
    4.Καθημερινά είχαμε Δελτίο απεργιών στο μετρό, τα λεωφορεία, τα Πανεπιστήμια, τα ορυχεία, τα εργοστάσια, τα λιμάνια, κλπ.
    ΟΛΟΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΝ ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΛΛΑ Ο ΣΟΣΟΑΛΙΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΚΑΘΑΥΤΟΣ.
    Η Μάργκαρετ Θάτσερ ήταν ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ο πρώτος πολιτικός που κατάλαβε ότι ΜΟΝΟ ΜΕ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΡΑΦΕΙ Η ΠΑΡΑΚΜΗ.
    Η Μάργκαρετ Θάτσερ ήταν ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ο πρώτος πολιτικός που ασπάσθηκε τις απόψεις του περίφημου νομπελίστα Μίλτον Φρίντμαν περί οικονομικής διαχείρισης σε μία σύγχρονη οικονομία.
    Τη Θάτσερ αντέγραψαν αργότερα πρώτα ο Ρήγκαν και μετά την κατάρευση του σοσιαλισμού, όλος ο κόσμος, εκτός βέβαια από την τριτοκοσμική Ελλάδα του Αντρέα.
    Διάβασε παρακάτω από τη wikipedia για να ξεστραβωθείς άσχετε Ελληναρά που νομίζεις ότι καταλαβαίνεις οικονομικά.
    Milton Friedman (June 26, 1912 – November 16, 2006) was an American economist, statistician and public intellectual, and a recipient of the Nobel Memorial Prize in Economic Sciences. He is best known among scholars for his theoretical and empirical research, especially consumption analysis, monetary history and theory, and for his demonstration of the complexity of stabilization policy.[1] A global public followed his restatement of a political philosophy that insisted on minimizing the role of government in favor of the private sector. As a leader of the Chicago School of economics, based at the University of Chicago, he had a widespread influence in shaping the research agenda of the entire profession. Friedman's many monographs, books, scholarly articles, papers, magazine columns, television programs, videos and lectures cover a broad range of topics in microeconomics, macroeconomics, economic history, and public policy issues. The Economist hailed him as "the most influential economist of the second half of the 20th century…possibly of all of it".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 11.51

    Θα είχατε απόλυτο δίκαιο αν αναφερόμουν στη "Θεωρία του Δαρβίνου" περί "φυσικής επιλογής", που είναι συγκεκριμένη. Αναφέρομαι στον Δαρβινισμό (εξέλιξη της θεωρίας του Δαρβίνου ( Spencer, Tylor, Morgan, k.a. ) όπου γίνοανται αναφορές σε "ευγονική", σε "Ζωτικό χώρο", σε "θεωρίες ράτσας", κ.λ.π.. Υπάρχουν γενετιστές που προχωρούν σε ακραίες προτάσεις επίλυσηςμέχρι και του προβλήματος του υπερπληθυσμού με ανθρώπινες παρεμβάσεις. Το πιο σωστό θα ήταν να αναφερθώ στον "άκρατο κοινωνικό δαρβινισμό".
    Σας ευχαριστώ πάντως για την παρατήρηση.

    Αλέξανδρος Πιστοφίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κυρ Αλέκο, άντε πρώτα να μάθεις την προπαίδεια και μετά να μιλάς για τη Μάργκαρετ Θάτσερ.
    Η πρακτική σκέψη της επηρέασε όλες τις χώρες του κόσμου, αλλά εσύ προφανώς πιστεύεις ότι είσαι πιό έξυπνος από τους λαούς δεκάδων χωρών που εφάρμοσαν τις δικές της ιδέες.
    Ο σκοταδισμός παρασίτων σαν και σένα είναι αυτός που μας έφτασε να μην μπορούμε να σηκώσουμε κεφάλι εδώ και τριαντα χρόνια.
    Τελικά ο σοσιαλισμός είναι σαν την ομοφυλοφιλία, άμα σου μπεί η ιδέα δεν σου βγαίνει μέχρι να σε πάρει ο καλός Θεός.
    Είσαι ανάξιος ακόμη και να ανταλάσσει κανείς απόψεις μαζί σου.
    Άντε γαμήσου, ανεγκέφαλε αφισσοκολλητή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. What If: The Annan Plan and Turkey

    Σχέδιο Ανάν για το Τουρκοκουρδικό

    Marcus A. Templar

    ΠΡΟΛΟΓΟΣ


    Η Άγκυρα θέλει λύση του Κυπριακού κατά το Σχέδιο Ανάν (σε επιδεινωμένη μάλιστα εκδοχή του) και καταγγέλλει τους Κυπρίους που το απέρριψαν. Αν οι Τούρκοι το θέλουν για λύση του Κυπριακού, γιατί δεν το υιοθετούν για λύση του προβλήματος των είκοσι εκατομμυρίων Κούρδων της Τουρκίας, μειονότητας αντίστοιχης σε ποσοστό πληθυσμού με τους Τουρκοκυπρίους;

    Το ερώτημα διατυπώνεται σε άρθρο του Μάρκους Τέμπλαρ, αμερικανού ιστορικού και εμπειρογνώμονα για τα Βαλκάνια.
    Το αρθρο λοιπον θετει ενα ενδιαφερον σεναριο τυπου ''τι θα συνεβαινε αν'' απευθυνομενο σε Τουρκους αλλα και ολους εκεινους στην διεθνη κοινοτητα που δεν σταματουν δηθεν να κοπτωνται για την δημοκρατια και ελευθερια αλλα στην πραξη να κακοποιουν την αξια της δικαιοσυνης.

    ο Τεμπλαρ περιγράφει λοιπον ως εξής τα χαρακτηριστικά της εφαρμογής του Σχεδίου Ανάν για τη θεραπεία της Τουρκίας από τη χρόνια πληγή της κουρδικής ανταρσίας:

    AΡΘΡΟ

    Οι ελληνοκυπριοι,πλειονοτητα του πληθυσμου στη νησο Κυπρο με ομοθυμια απερριψαν το σχεδιο που προπαρασκευαστηκε απο τον γγ.ΟΗΕ κ.Αναν για την επανενωση με την μικρη τουρκικη μειονοτητα της νησου,κατα το δημοψηφισμα στις 24 Απριλιου 2004.

    η ελληνικη πλειονοτητα θεωρησε την λυση αυτη ανεφαρμοστη και αδικη,ενω η τουρκικη κυβερνηση(σ.σ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ Η ΜΗ..) την εξυμνησε ως βιωσιμο και καταλληλο για αμφοτερες πλευρες.

    το μεγεθος της τουρκικης μειονοτητας στην Κυπρο-χονδρικα το 18 στα εκατο του πληθυσμου της νησου,εξαιρουνται οι παρανομα μετακληθεντες εποικοι απο την τουρκια- ισοδυναμει με το ποσοστο της Κουρδικης μειονοτητας στην Τουρκια.

    Δοθεντων των μακροχρονιων κουρδικων αιτηματων για ευρυτερα πολιτικα και αλλα δικαιωματα στην Τουρκια,τιθεται ενα ενδιαφερον ερωτημα του τυπου ''τι θα συνεβαινε αν;''-ΑΝ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΝ ΕΦΗΡΜΟΖΕΤΟ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΥΡΔΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ, ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΘΑ ΤΟ ΕΚΡΙΝΑΝ ΑΚΟΜΗ ΩΣ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΟ ΤΟΤΕ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Με την επίτευξη συμφωνίας μεταξύ των δύο κοινοτήτων που ζουν στην Τουρκία (τουρκικής και κουρδικής) και με την έγκρισή της σε δημοψήφισμα, το σημερινό κράτος παύει να υφίσταται και αντικαθίσταται από ένα νέο.
    Από αυτό δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής, ακόμη και αν η μια ή η άλλη περιοχή το ζητήσουν με συντριπτική πλειοψηφία. Σύμφωνα με τις διατάξεις του σχεδίου, η Τουρκία γίνεται ένα διζωνικό, δικοινοτικό ομοσπονδιακό κράτος, στο οποίο το 37% της επικράτειας περιέρχεται στην εξουσία της νέας κουρδικής κυβέρνησης.
    Το νέο ομοσπονδιακό κράτος τιτλοφορείται ψευδεπίγραφα «Ενωμένη Τουρκική Δημοκρατία» και υπό το νέο του Σύνταγμα οι δύο μεγαλύτερες εθνικές ομάδες (Τούρκοι και Κούρδοι) έχουν ίση αντιπροσώπευση στη Γερουσία, παρά την πληθυσμιακή τους ανισότητα.
    Με αυτήν τη διάταξη το κράτος περιέρχεται σε ακινησία.
    Το Ανώτατο Δικαστήριο (που λύνει τα αδιέξοδα) αποτελείται επίσης από ίσο αριθμό Κούρδων (18% του πληθυσμού) και Τούρκων (80%) δικαστών, με επιπλέον τρεις ξένους δικαστές.
    Έτσι τρεις ξένοι δικαστές θα ρίχνουν τις κρίνουσες ψήφους. Δοθέντος ότι δεν υπάρχει ιεραρχία των νόμων μεταξύ των συνιστώντων κρατών, η «ομοσπονδία» είναι στην πραγματικότητα συνομοσπονδία, στην οποία τα συνιστώντα κράτη αποτελούν την πηγή του Δικαίου για την κεντρική εξουσία και όχι το αντίστροφο! (Πρέπει να σημειωθεί ότι ο λόγος για τον οποίο οι ΗΠΑ εγκατέλειψαν την αρχική συνομοσπονδιακή δομή τους ήταν ότι δεν ήταν λειτουργική. Το Σύνταγμα του 1789 έδωσε σαφή ομοσπονδιακή υπεροχή έναντι της νομοθεσίας των Πολιτειών.)
    Τουρκικοί και κουρδικοί πληθυσμοί μετατοπίζονται, ο καθένας στην αντίστοιχη περιοχή του.
    Για τους Τούρκους ισχύουν περιορισμοί των δικαιωμάτων τους για επιστροφή και μόνιμη εγκατάσταση στα σπίτια και τις περιουσίες τους στην κουρδική περιοχή, αλλά για τους Κούρδους δεν υπάρχουν τέτοιοι περιορισμοί.
    Επιπλέον οι Τούρκοι που παρέμειναν στα κουρδικά εδάφη δεν επιτρέπεται να ξεπεράσουν ποτέ το 6% των κατοίκων ενός χωριού. Έτσι οι Τούρκοι εμποδίζονται να αποκτήσουν δικό τους σχολείο ή και να κάνουν παιδιά, εάν το ποσοστό του 6% έχει συμπληρωθεί.
    Η οικονομία της νέας ομοσπονδιακής Τουρκίας είναι χωρισμένη -χωρίς κοινή νομισματική και δημοσιονομική πολιτική. Επιπλέον τούρκοι επιχειρηματίες δεν επιτρέπεται να επενδύουν στο κουρδικό κράτος. Και ενώ οι Κούρδοι επωφελούνται όλων των παραπάνω διατάξεων, οι Τούρκοι φορολογούμενοι επωμίζονται το κόστος όλων αυτών των τροποποιήσεων και συμβάσεων της νέας δημοκρατίας, επειδή τα Ηνωμένα Έθνη κρίνουν ότι οι Κούρδοι υπέφεραν στις προηγούμενες δεκαετίες και πρέπει να αποζημιωθούν.
    Επιπροσθέτως, οι τούρκοι πολίτες δεν έχουν το δικαίωμα να προσφύγουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις ζημίες που υπέστησαν με την εφαρμογή του Σχεδίου Ανάν.
    Η ανωτέρω ανάλυση περιγράφει τι απέρριψαν οι Κύπριοι με το Δημοψήφισμα της 24 Απριλίου 2004 και τι μπορούν να υιοθετήσουν οι Τούρκοι με την εφαρμογή του Σχεδίου Ανάν για το δικό τους μειονοτικό πρόβλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΥΓ.1 μεταφραστή: Εκτός του κ. Ερντογάν το άρθρο αφορά και τους παρ' ημίν φανατικούς προπαγανδιστές του Σχεδίου Ανάν του ΕΛΙΑΜΕΠ, τον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ, τον ΣΥΝ και «βαρόνους» της ΝΔ και των ΜΜΕ, με τα κουρδισμένα παπαγαλάκια τους.

    ΥΓ.2 σ.σ
    Αφιερωνεται στους ανωνυμους ελληνες που αντιστεκονται στην μαζικη προπαγανδα,τον πολυπλευρο αφελληνισμο ,τον υπογειο ακηρυχτο πολεμο και την μαζικη επιθεση εναντιον τους.και στους πλανημενους που ακομη μπορουν να ανανηψουν.καθως και στους πολλαπλασιαζομενους εξωνημενους ως χλευη προς αυτους.

    ΥΓ.3 συγγραφεα.
    "Στη μνήμη του Τάσσου και του Λάμπρου, που τόσες φορές μας έκαμαν περήφανους..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Γιατί φοβάστε τον φιλελευθερισμό; Να σας πω εγώ γιατί. Διότι είναι ένα σύστημα που ανταμοίβει τους ΙΚΑΝΟΥΣ. Κάποιος λοιπόν που είναι ανίκανος, οκνηρός και ανεπρόκοπος, βρίσκει καλύτερη ιδεολογική στέγη στην ιδεολογία του σοσιαλισμού που τον διαβεβαιώνει ότι έχει ΟΛΑ τα δικαιώματα του κόσμου και ΚΑΜΙΑ υποχρέωση, το δε κράτος είναι υποχρεωμένο να του εγγυάται δια βίου το εισόδημα, την εργασία και την περιουσία του. Για αυτό και ο σοσιαλισμός χαρακτηρίστηκε όπιο υποσχέσεων.
    Ε, λοιπόν αγαπητοί μου αριστερούληδες, είτε το θέλετε είτε όχι, το καπιταλιστικό σύστημα έδωσε ψωμί και ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ στους λαούς. Ο σοσιαλισμός, τριτοδρομικός ή μη, (για μερικούς νοσταλγούς του πολιτικού απατεώνα Ανδρέα Παπανδρέου), τα μόνα που προσέφερε στην ανθρωπότητα ήταν η φτώχεια, η πείνα, η εξαθλίωση, η ισοπέδωση και τα γκούλαγκ! Αφήστε λοιπόν τις "Ρόζες Λούξεμπουργκ" και τους "Ερνέστους Γκεβάρα" εκεί που βρίσκονται. Αρκετά ταλαιπωρήσατε την ανθρωπότητα με αυτούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. 10.04,
    "Η πρακτική σκέψη της επηρέασε όλες τις χώρες του κόσμου,". Δεν διαφωνώ ότι επηρέασε όλες τις χώρες του κόσμου κάνοντας λίγους πλούσιους πλουσιότερους και τους λαούς φτωχότερους. Αυτές τις αμαρτίες πληρώνουμε σήμερα. Οσον αφορά στο χαρακτηρισμό σου "Ο σκοταδισμός παρασίτων σαν και σένα", δικαιολογεί πλήρως αυτά που έγραφα στον 11:51. Οταν χαρακτηρίζεις κάποιον παράσιτο δικαιούσαι και να τον εξοντώσεις δίχως ενοχές. Οι Ναζί, όταν χαρακτήριζαν κάποιους παράσιτα τους έκαναν σαπούνια καλέ μου "πατριώτη" και "χριστιανές ορθόδοξε". Αφισσοκολλητής δεν υπήρξα ποτέ, ούτε γλύφτης, ούτε υπηρέτης κανενός. Οταν το θεώρησα σωστό ψήφισα ακόμη και ΝΔ το 2004. Αυτά για να σου δείξω ότι δεν έχω παρωπίδες σαν κι εσένα. Δεν έχω καμία δέσμευση κομματική, δεν επιδίωξα να κάνω, παρότι μπορούσα, πολιτική καριέρα. Ακολούθησα πάντα αυτό που πιστεύω κάθε στιγμή. Οι άνθρωποι μεγαλώνουν, μαθαίνουν και αλλάζουν. Μόνο τα ντουβάρια και οι βλάκες δεν μαθαίνουν, δηλαδή δεν αλλάζουν αλλά ακολουθούν αυτό που έμαθαν από τους γονείς τους. με αυτή τη λογική θα έπερεπε να είμαστε ακόμη πίθηκοι πάνω σε δέντρα.

    Αλέξανδρος Πιστοφίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. 11:03
    "Γιατί φοβάστε τον φιλελευθερισμό;"

    Eνας Βέλγος οικονομολόγος του 19ου αιώνα, που αυτοανακηρύχτηκε εκπρόσωπος της σχολής των «φιλελευθεριστών», ο Molinari, έγινε παγκοσμίως γνωστός γιατί έγραφε:
    «Από οικονομική άποψη, οι εργάτες πρέπει να θεωρούνται σαν πραγματικές μηχανές, που προσφέρουν μια ορισμένη ποσότητα παραγωγικών δυνάμεων κι απαιτούν, σαν αντάλλαγμα, ορισμένα έξοδα συντήρησης, (όπως οι μηχανές λάδια)για να μπορούν να λειτουργούν με κανονικό και συνεχή ρυθμό». Τότε υπήρχαν μόνο «αφεντικά» και εργάτες. Σήμερα θα εννοούσε όλους τους μη διευθυντές. Δεν φοβάμαι τον φλελευθερισμό γενικά και αόριστα αλλά αυτόν του
    Molinari, που σήμερα τον εκφράζει ο νεοφιλελευθερισμός. Εσας σας βρίσκει σύμφωνο; Δεν καταλαβαίνετε ότι μόνοι σας βγάζετε τα μάτια σας; Ποιο είναι τελικά το νόημα της ζωής να δουελεύουν οι πολλοί μαλάκες σαν τα ζώα παραμένοντας στη φτώχεια για να μπορούν λίγοι κηφήνες να ζουν μέσα στη χλιδή;

    Αλέξανδρος Πιστοφίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κύριε Πιστοφίδη για μία ακόμα φορά είστε πολύ έυστοχος. Κάποιοι όψιμοι "φιλελέυθεροι" στην Ελλάδα, ανακάλυψαν τον Friedman πριν μερικά χρόνια και έχουν κολήσει. Δεν τους έχει ενημερώσει κανείς ότι στον αναπτυγμένο κόσμο η θεωρία του περί Μονεταρισμού είναι πλήρως ξεπερασμένη. Από τα τελευταία μονεταριστικά πειράματα ήταν αυτό της Αργεντινής που τα αποτελέσματα το 2001 είναι γνωστά...
    Κατά τ'αλλα τους προτείνω να διαβάσουν και καμιά ποιο σύγχρονη οικονομική θεωρία από του Νεο-κλασικούς του 50 και τους μονεταριστες το 60-70. Και επειδή πρέπει να είμαστε συγκεκριμένοι προτείνω να ασχοληθούν λίγο με τα Behavioral Economics και Post Keynsian Economics μπας και ξεκολήσουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Δηλαδη ρε μαγκες
    αν ο ΕΤ πηγαινε καλα
    και η Γιαννα εδινε μεγαλες
    αυξησεις μισθων και bonuses
    θα τα μοιραζονταν οι εργαζομενοι
    της Δεξιας/Νεοφιλελευθερης εφημεριδας της με την υπολοιπη κοινωνια
    που τωρα καλουν κλαιγοντας σε συμπαρασταση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Όσοι δεν γνωρίζουν τις θεμελιώδεις διαφορές μεταξύ liberal και libertarian, ας δουν εδώ:
    http://www.theadvocates.org/quiz/quiz-pdf.pdf

    Όσοι θέλουν να μάθουν γρήγορα ποια είναι πραγματικά η ιδεολογία τους, ας κάνουν το παρακάτω test:

    http://www.theadvocates.org/quizp/index.html

    Τουλάχιστον να μπορούμε να συνεννοούμαστε. Γιατί μερικοί έχουν μπερδευτεί από τα σκόπιμα παιχνίδια λέξεων κάποιων στην Ευρώπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. 25/06 1:04 μμ, ο 11:01 πμ.

    Κύριε Πιστοφίδη, έχω παρατηρήσει ότι χρησιμοποιείτε αποσπασματικά ρηθέντα από διάφορους συγγραφείς και διανοητές κατά το δοκούν, προσπαθώντας να στοιχειοθετήσετε τις απόψεις σας, πετυχαίνοντας όμως εντέλει να οικοδομήσετε μια παντελώς έωλη συλλογιστική. Επιμένετε να συγχέετε τον φιλελευθερισμό με μια "σέχτα" του, (μιας και είναι της μόδας ο όρος), τον αναρχοφιλελευθερισμό. Ο τελευταίος δεν εφαρμόστηκε ποτέ και είναι αυτός που άπτεται του "δαρβινισμού" που επικαλείσθε και που ασπαζόταν εν πολλοίς ο Μολινάρι, ο Χάγιεκ αλλά και άλλοι. Ο δε "νεοφιλευθερισμός" ΔΕΝ ΛΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ, ότι η πλειονότητα των ανθρώπων πρέπει να χειμάζεται, για να ζουν πλουσιοπάροχα κάποιοι. Αντιθέτως λέει ότι ο πλούτος και η ευημερία πρέπει να μοιράζονται σε ΟΛΗ την κοινωνία και μάλιστα εξασφαλίζοντας ένα ελάχιστο ποσοστό ευημερίας για ΟΛΟΥΣ. Από εκεί και πέρα όμως, οι δυνάμεις της κοινωνίας πρέπει να αφήνονται ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ να δημιουργούν. Το δε κράτος πρέπει να εξασφαλίζει ΑΥΣΤΗΡΌΤΑΤΟΥΣ κανόνες προς αυτές τις κατευθύνσεις, ΧΩΡΙΣ να παρεμβαίνει στην διαμόρφωση της αγοράς, αλλά μόνο ως κατασταλτικός μηχανισμός, πχ στον ενδεχόμενο σχηματισμό καρτέλ. Όλα αυτά είναι αυτονόητα και ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΑ διεθνώς, όσο και αν κάποιοι προσπαθούν να τα συκοφαντήσουν ελλείψει επιχειρημάτων.
    Και για να σταματήσουν οι παρανοήσεις όσο αναφορά τον φιλελευθερισμό, σε αυτόν διεθνώς υπάρχουν δύο τάσεις, οι οποίες είναι περισσότερο αλληλοσυμπληρούμενες, παρά αλληλοσυγκρουόμενες. Ο κοινωνικός ή ριζοσπαστικός φιλελευθερισμός, που δίνει λίγη περισσότερη έμφαση στη κοινωνική προστασία και του οποίου εγχώριοι θιασώτες είναι ο Καραμανλής, (όπως και ο θείος του), ο Έβερτ, ο Σουφλιάς και άλλοι πολλοί ακόμα και από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ όπως ο Σημίτης και ο Παπανδρέου και ο "σκληρός" φιλελευθερισμός ή "νεοφιλελευθερισμός" όπως ΚΑΚΩΣ τον ονομάζουν πολλοί, θέλοντας προφανώς να τον δαιμονοποιήσουν. Θιασώτες του ο Ανδριανόπουλος, ο Μάνος, ο Μητσοτάκης και άλλοι επίσης πολλοί. ΔΕΝ υπάρχει χρυσή συνταγή για την διαχείριση ενός κράτους. Πρέπει να εφαρμόζονται ΚΑΙ οι δύο, αναλόγως των περιστάσεων. Ούτε υπάρχει αμιγές πολιτικό σύστημα. Ακόμα και στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ, υπήρχαν ψήγματα καπιταλισμού. Αντιστοίχως και στα φιλελεύθερα συστήματα των δυτικών χωρών, υπήρχαν και υπάρχουν "νησίδες" σοσιαλισμού. Γεγονός είναι πάντως ότι ο φιλελευθερισμός υπερέχει κατά κράτος έναντι του σοσιαλισμού. Και αν θέλετε την προσωπική μου άποψη, εγώ τάσσομαι αναφανδόν υπέρ του φιλελευθερισμού που εφαρμόζεται στον Καναδά και στην Αυστραλία, αν και θαυμάζω την Αμερική για τα επιτεύγματά της.
    Και για να έλθουμε στα δικά μας, δυστυχώς έχουμε μείνει η τελευταία σοσιαλιστική χώρα της Ευρώπης, με έναν τόσο τερατώδη δημόσιο τομέα που απορροφά και στραγγαλίζει κάθε ικμάδα δημιουργίας σε αυτόν τον τόπο. Ίσως τελικά να μας ταιριάζει καλύτερα ο σοσιαλισμός ή η "αυξημένη κρατική παρέμβαση", όπως ευσχήμως τον ονομάζουν πολλοί, διότι δυστυχώς τα ιδανικά του σύγχρονου νεοέλληνα, από της ελεύσεως του ΠΑΣΟΚ και εντεύθεν, είναι: Τσιγάρο, φραπέ, τσιφτετέλι, τάβλι και σαβουροφαγητό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όλοι εμείς δεν πρέπει να μεμφόμεθα και να στηλιτεύουμε αυτή την νοοτροπία. Κάποια στιγμή λοιπόν θα πρέπει και εμείς ως λαός να κάνουμε την επανάσταση του αυτονόητου. Και να είστε σίγουρος κύριε Πιστοφίδη, ότι το μέλλον μας ΔΕΝ είναι το περισσότερο κράτος, αλλά η κοινωνία και η οικονομία της ελευθερίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση