GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Τα γλυπτά δεν ανήκουν στην Ελλάδα...

Ανήκουν στο σπίτι τους. Μια άλλη άποψη... . Γράφει ο Αλέξανδρος Πιστοφίδης .. Όταν ξεκίνησε η εκστρατεία επιστροφής των γλυπτών του Παρθεν...

Ανήκουν στο σπίτι τους. Μια άλλη άποψη...
.
Γράφει ο Αλέξανδρος Πιστοφίδης
..
Όταν ξεκίνησε η εκστρατεία επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα, με σύνθημα «τα γλυπτά ανήκουν στην Ελλάδα», πολύ γρήγορα κατάλαβαν όλοι ότι το σύνθημα είχε ένα πρόβλημα. Οι χιλιάδες αρχαιολόγοι των εκατοντάδων αρχαιολογικών μουσείων της Δύσης έμειναν παντελώς αδιάφοροι μέχρι τρομοκρατημένοι. Αν η επιστροφή δημιουργούσε ένα νομικό προηγούμενο θα έπρεπε να αδειάσουν όλα τα αρχαιολογικά μουσεία της Δύσης από τα ελληνικά, αιγυπτιακά, ρωμαϊκά, ασσυριακά, κ.λ.π. εκθέματα. Ολοι οι αρχαιολόγοι των χωρών αυτών θα έπρεπε να χάσουν τη δουλειά τους ή να περιοριστούν σε ανασκαφές στις χώρες προέλευσης των έργων τέχνης. Ευτυχώς, αντιλήφθηκαν όλοι ότι δίχως συμμαχίες και συνεργασίες δεν επιτυγχάνεται τίποτα στη διεθνή σκακιέρα.
Ετσι το σύνθημα μετατράπηκε στο «τα γλυπτά ανήκουν στον τόπο προέλευσής τους». Ολοι σχεδόν οι μουσειολόγοι του κόσμου δέχονται ότι...
τα έργα τέχνης είναι μάρτυρες της ανθρώπινης πολιτισμικής ιστορίας και συνδέονται με τον συγκεκριμένο τόπο δημιουργίας τους (in situ) . Εξω από το χώρο αυτό δεν έχουν να μας φανερώσουν τίποτα. Είναι απλώς νεκρά βουβά αντικείμενα δίχως δεσμό και συνέχεια.
Ενας από τους πρωτεργάτες αυτού του κινήματος Νέας Μουσειολογίας ήταν και ο διευθυντής μου στο Uebersee Museum της Βρέμης, Herbert Ganslmay, πρόεδρος των Εθνολογικών Μουσείων στην UNESCO. Φλογερός Φιλλέληνας και φίλος της Μελίνας (τάφηκε στο νεκροταφείο της Καισαριανής) είχε γράψει ένα βιβλίο με τίτλο: «Η Νεφερτίτη θέλει να πάει στο σπίτι της» ( Die Nefertiti will nach Hause), εννοώντας ότι την περίφημη πολύχρωμη προτομή της Νεφερτίτης (1370-1330 π.Χ) που βρίσκεται στο Altes Museum του Βερολίνου.
Υπάρχουν μοναδικά εκθέματα σύμβολα που αποτελούν κληρονομιά ολόκληρης της ανθρωπότητας και όχι μόνο της Ελλάδος και ένα από αυτά είναι σίγουρα και τα γλυπτά του Παρθενώνα. Αυτά ανήκουν στον τόπο καταγωγής τους. Το ίδιο ισχύει και για τις τοιχογραφίες του Ακρωτηρίου της Θήρας, που ανήκουν στο Ακρωτήρι και όχι στο Αρχαιολογικό μουσείο της Αθήνας. Υπάρχουν χιλιάδες παρόμοια αγαλματίδια(κούροι, ταναγραίες, κ.λ.π.) αγγεία και άλλα ελληνικά αρχαία αντικείμενα που εκτίθενται σε διάφορα μουσεία του κόσμου. Κανείς δεν είπε να επιστραφούν κι αυτά. Δεν είναι κακό, π.χ. ένας αμερικανός επισκέπτης που δεν έχει τη δυνατότητα να επισκεφτεί τη χώρα μας να έχει τη δυνατότητα να θαυμάσει στη χώρα του ένα αυθεντικό αντικείμενο αρχαίας ελληνικής τέχνης.
Αλλωστε και στα υπόγεια του Εθνικού αρχαιολογικού μουσείου μας υπάρχουν πάνω από 4000 αιγυπτιακά έργα τέχνης προσφορές από έλληνες της Αιγύπτου που έφυγαν από την Αίγυπτο μετά την άνοδο του Νασέρ στην εξουσία. Οι γερμανοί πήραν όλο το ιερό του ναού της Περγάμου, το μετέφεραν στο Βερολίνο και ονόμασαν το Μουσείο «Pergamon Museum». Αυτό είναι αποδεδειγμένα έργο τέχνης ελλήνων. Μπορούμε να το απαιτήσουμε, έχει κάποιο νόημα, ή να απαιτήσουμε να επιστρέψει στο φυσικό του χώρο στην Πέργαμο; Tα μοναδικά γλυπτά του Παρθενώνα είναι παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά και ανήκουν στο σπίτι τους στον Παρθενώνα μας.

9 σχόλια

  1. ΦΤΩΧΑ ΕΓΚΑΙΝΕΙΑ!!

    ΗΤΑΝ ΣΑΝ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΚΟΣΜΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΕ ΓΚΑΛΕΡΙ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ!!

    ΤΕΘΛΙΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

    ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΝΤΥΣΙΜΑΤΑ
    ΚΑΡΑΚΙΤΣΑΡΙΟ!!!

    ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΟΣΑ ΛΕΦΤΑ???

    ΟΤΑΝ ΜΠΗΚΕ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΝ ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΣΑΝ ΩΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ!!

    ΑΥΤΟ ΕΞΟΡΓΗΣΕ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΗΣ ΣΤΗΜΕΝΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΑΝ ΟΣΟΥΣ ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΑΓΑΝ ΤΟΝ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ!!

    ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΠΑΠΑΝΔΡΕΙΚΩΝ!!

    ΠΟΙΑ ΕΓΚΑΙΝΕΙΑ???

    ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ???

    ΚΡΙΜΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ!!

    ΕΡΧΕΤΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ!!

    ΦΑΝΗΚΑΝ ΛΙΓΟΙ ΝΑ ΣΗΚΩΣΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΜΕΛΙΝΑΣ!!

    ΤΑ ΕΛΓΙΝΕΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΤΑ ΔΩΣΟΥΝ ΠΟΤΕ ΟΤΑΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΦΤΩΧΑ ΕΓΚΑΙΝΕΙΑ!!

    ΦΙΛΟΙ ΜΟΥΣΕΙΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αλλωστε και στα υπόγεια του Εθνικού αρχαιολογικού μουσείου μας υπάρχουν πάνω από 4000 αιγυπτιακά έργα τέχνης προσφορές από έλληνες της Αιγύπτου που έφυγαν από την Αίγυπτο μετά την άνοδο του Νασέρ στην εξουσία.

    ---------------
    ===============

    Άμα θέλουμε το πιστεύουμε ότι ήταν τάχα «έλληνες» που μετέφεραν «αιγυπτιακά» έργα τέχνης στην Αθήνα.

    Πιθανώς πρόκειται για γερμανούς που την κοπάνησαν από την Αίγυπτο κλέβοντας τέχνη ή αιγυπτιακή ή ελληνιστική. Η Ελλάδα, εδώ και καιρό υπό γερμανική εξουσία, σε πλήρη άγνοια φιλοξένησε χωρίς να το θέλει ξένα αντικείμενα τέχνης.

    Αυτό πρέπει να διορθωθεί άμεσα.

    Επίσης πρέπει να απαγορευτεί ρητά σε γερμανούς να διενεργούν ανασκαφές με την ιδιότητα Αρχαιολόγων. Να σταλούν αμέσως στις χώρες τους.

    Να πάρουν τα κουβαδάκια τους και να παίζουν στις δικές τους παραλίες μήπως βρουν κανέναν δεινόσαυρο. Στην Ελλάδα δεν έχουν καμιά δουλειά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έξω από τη χώρα οι Γερμανοί και όλη η Ζήμενς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΦΤΩΧΑ ΕΓΚΑΙΝΕΙΑ!!

    ΗΤΑΝ ΣΑΝ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΚΟΣΜΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΕ ΓΚΑΛΕΡΙ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ!!

    ΤΕΘΛΙΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

    ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΝΤΥΣΙΜΑΤΑ
    ΚΑΡΑΚΙΤΣΑΡΙΟ!!!

    ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΟΣΑ ΛΕΦΤΑ???

    ΟΤΑΝ ΜΠΗΚΕ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΝ ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΣΑΝ ΩΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ!!

    ΑΥΤΟ ΕΞΟΡΓΗΣΕ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΗΣ ΣΤΗΜΕΝΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΑΝ ΟΣΟΥΣ ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΑΓΑΝ ΤΟΝ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ!!

    ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΠΑΠΑΝΔΡΕΙΚΩΝ!!

    ΠΟΙΑ ΕΓΚΑΙΝΕΙΑ???

    ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ???

    ΚΡΙΜΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ!!

    ΕΡΧΕΤΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ!!

    ΦΑΝΗΚΑΝ ΛΙΓΟΙ ΝΑ ΣΗΚΩΣΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΜΕΛΙΝΑΣ!!


    O KOΣΜΟΣ ΔΕΝ ΜΑΖΕΥΤΗΚΕ ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΝΟΜΠΑΡΕ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ....ΤΟΝ ΣΦΕΤΕΡΙΣΤΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ!!

    ΤΑ ΕΛΓΙΝΕΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΤΑ ΔΩΣΟΥΝ ΠΟΤΕ ΟΤΑΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΦΤΩΧΑ ΕΓΚΑΙΝΕΙΑ!!

    ΦΙΛΟΙ ΜΟΥΣΕΙΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ρε μαλάκες προτεραιότητα της χώρας είναι τα μάρμαρα του Παρθενώνα????
    Ρε θα τρελαθούμε τελείως σ' αυτή την χώρα ...!!!
    Η υποκρισία δεν έχει όρια!!!
    Αν επανέρχονταν σήμερα με κάποιο τρόπω όλοι αυτοί οι μεγάλοι Έλληνες και έβλεπαν
    το πως καταντήσαμε την Ελλάδα που μας άφησαν σαν πληροφορώ ότι θα τα είχαν σπάσει
    όλα τα αγάλματα. Και αυτό όχι για κάποιον άλλο λόγο παρά μόνο γιατί δεν είμαστε ανάξιου
    να μιλάμε γι' αυτούς ,για των πολιτισμό τους,για τις τέχνες τους για το μεγαλείο τους!!!!
    Ο πολιτισμός δεν ξεκινά και δεν αναδεικνύεται τα αρχαία του παρελθόντος άλλα από της
    πράξεις και την πορεία του σήμερα!!!

    Άν θέλουμε να μας ακούνε οι ξένοι και να έχουμε μια ισχυρή φωνή θα πρέπει πρώτα να κοιτάξουμε το μέλλων αυτής της χώρα και όχι το παρελθόν και να σταματήσουμε να παρακαλάμε για τις ΚΟΛΟΠΕΤΡΕΣ ............έχουμε καταντήσει γραφικοί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. το νόημα του επανατρισμού έχει να κάνει με την αποκατάσταση ενός πολιτισμικού μνημείου που ενώ αποτελεί παγκόσμιο διαχρονικό σύμβολο βρίσκεται τώρα σε αποσπασματική, ακρωτηριασμένη μορφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. AFISTE TOIS MALAKIES KAI VGITE STOUS DROMOUS ENANTION TWN MOULADWN STO IRAN. LEFTERIA STA ADELFIA MAS.
    EINAI TO IDIO OPOS H DIKIA MAS EPANASTASI ENANTION TIS DIKTAKTORIAS.
    ANTE...MALAKES ELLINES NA DIADILOSETE GIA TIN LEFTERIA KAI DIMOKRATIA TOU IRANIKOU LAOU...ANTE KSEFTILES APO TOUS KANAPEDES KOPROSKILA.......KOIMOSASTE

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Έκπληκτος παρακολουθούσα τα υποτιθέμενα εγκαίνια του νέου μουσείου της Ακροπόλεως από τη ΝΕΤ η οποία είχε υπότιτλο "Όλος ο κόσμος στρέφει τα μάτια του στην Αθήνα".

    Κατ'αρχήν αυτά δεν ήταν εγκαίνια αλλά ξενάγηση και κατά δεύτερον έδωσαν πολύ μεγάλη σημασία στην ελλάδα για τα εγκαίνια του νέου μουσείου για εσωτερική κατανάλωση νομίζοντας ότι ο κόσμος τρώει κουτόχορτο λες και δεν γνωρίζει τι έκανε το ΠΑΣΟΚ ,ο Ανδρέας Παπανδρέου και η Μελίνα Μερκούρη για την δημιουργία αυτού του νέου μουσείου.

    Επειδή τυγχάνει να έχω δύο δορυφορικούς δέκτες στο σπίτι μου και επειδή έκανα Zapping σε πάνω από 2500 κανάλια,σας πληροφορώ ότι όχι μόνο κανείς δεν είχε σταμένα τα μάτια του στην Αθήνα αλλά μας είχαν ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΧΕΣΜΕΝΟΥΣ όλοι οι ξένοι και όλα τα κανάλια του εξωτερικού των οποίων το ενδιαφέρον ήταν αποκλειστικά και μόνο με τα γεγονότα στο Ιράν και Ιράκ καθώς και με εσωτερικά τους θέματα.
    Αν "έπαιξε" το θέμα για τρία λεπτάκια το Cnn και η RAI αυτό δεν σημαίνει ότι είχαν στραμένα τα μάτια τους στην Αθήνα και άρα αυτά τα πούστικα να τα αφήσουν στην ΕΡΤ.

    Προσπάθησαν να ωραιοποιήσουν το θέμα στο κρατικό κυρίως κανάλι,να μας εκφωνούν λογίδια συγκινητικού ενδιαφέροντος ενώ την ίδια στιγμή έδειχναν το μαύρο χάλι και άραχνο της Αθήνας των πολυκατοικιών μετά των ακαλαίσθητων κεραιών τους που βρίσκονται δίπλα από το νέο μουσείου,με τόνους τσιμέντο και χωρίς ούτε ένα παρκάκι στα τηλεοπτικά πλάνα.
    Τι να το κάνεις ένα τέτοιο μουσείο όταν η ακαλαισθησία γύρω του αγγίζει τα όρια της αθλιότητας;

    Ούτε το σπίτι μπροστά από το μουσείο δεν τόλμησαν να κατεδαφίσουν επειδή απλά έβαλε τα μεγάλα μέσα ο ιδιοκτήτης του με αποτέλεσμα ενώ το μουσείο είναι ένα καλαίσθητο "κουτί",χαραμίζεται η αρχοντιά του και το εντυπωσιακό του μέγεθος από την πληθώρα των άθλιων κατασκευασμάτων δίπλα του,σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή που λέγεται "ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ" και Περιφερειακός Ακροπόλεως μέχρι το θέατρο της Δώρας Στράτου και την οδό Αρακύνθου.

    Απλά ένα καινούργιο κτήριο είναι αλλά όχι και όπως το παρουσίαζαν όλες αυτές τις ημέρες τα ελληνικά Σκατοmedia.

    Και αναρωτιέμαι γιατί όλα αυτά.
    Μήπως για να πιέσουμε τους εγγλέζους να μας δώσουν τα μάρμαρα του Παρθενώνα πίσω,με αφορμή ότι τώρα πιά έχουν το δικό τους χώρο στο νέο μουσείο μας ;

    Είμαστε σοβαροί σαν κράτος όταν το πιστεύουμε αυτό ενώ δεν μπορούμε την ίδια στιγμή ούτε να διαχειριστούμε τους λαθρομετανάστες που κατά εκατομμύρια εισβάλουν στη χώρα μας,όταν δεν μπορούμε να ασκήσουμε veto και να σηκώσουμε 30 F16 και Mirage για να πούμε στους Σκοπιανούς βγάλτε το σκασμό με τη Μακεδονία μας γιατί θα σας γαμήσουμε ότι έχετε και δεν έχετε χωρίς την άδεια των υποτιθέμενων συμμάχων μας,όταν δεν μπορούμε να ελέγχουμε το Αιγαίο,όταν δεν καταρίπτουμε τα τουρκικά ή έστω ένα τουρκικό Jet που πετάει πάνω από εθνικό εναέριο χώρο μας,όταν είμαστε τα δουλάκια της Ευρώπης, θα μπορέσουμε να ζητήσουμε και να απαιτήσουμε από τους φίλους εγγλέζους τα μάρμαρα του Παρθενώνα;

    Με ποιά εξωτερική πολιτική θα το κάνουμε και είμαστε τόσο μάγκες που θα τα διεκδικήσουμε δικαστικώς κάνοντας αγωγή στους άγγλους και σέρνοντας τους στα διεθνή δικαστήρια ;

    Λίγη σοβαρότητα δε βλάπτει και όσον αφορά τη ΝΕΤ ας τους πει κάποιος ότι πλέον υπάρχουν εκατοντάδες μέσα για να πληροφορείται ο κόσμος τα γεγονότα όπου και αν γίνονται και ότι όσο περισσότερο βλακείες λένε τόσο περισσότερο περίγελος θα γίνονται για να μην πω Καραγκιόζηδες σεβόμενος και το θάνατο του Σπαθάρη.

    Η προσπάθεια της κυβέρνησης να παρουσιάσει τα εγκαίνια σαν το παγκόσμιο γεγονός του Ιουνίου με εκατοντάδες προσωπικότητες και προέδρους και πρωθυπουργούς έπεσε στο κενό και αρκέστηκε η ΝΕΤ και η κυβέρνηση να δείχνει πλάνα από τις αφίξεις προσωπικοτήτων του βεληνεκούς της Τζένης Μπαλατσινού και του Κωστόπουλου άντε και μερικών άλλων διασημοτήτων που αν δεν είχαν τα χρήματα του άντρα τους ίσως να ήταν και καθαρίστριες στο νέο μουσείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση