GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Το σχολείο του Ντιν Μιχαηλίδη!

Από τον Αλέξανδρο Πιστοφίδη Στη διεθνή αξιολόγηση PISA του ΟΟΣΑ για το επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε 40 χώρες, Φινλανδία και Κα...

Από τον Αλέξανδρο Πιστοφίδη

Στη διεθνή αξιολόγηση PISA του ΟΟΣΑ για το επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε 40 χώρες, Φινλανδία και Καναδάς πήραν τις πρώτες θέσεις κι εμείς μια από τις τελευταίες. Σε προηγούμενο άρθρο είχα γράψει για το φινλανδικό σχολείο. Αυτή τη φορά θα σας παρουσιάσω εν συντομία ένα πρότυπο δημόσιο σχολείο του Καναδά, το σχολείο Balwin στο Εντμοντον. Διευθυντής του είναι ο ελληνικής καταγωγής Dean Michailides. Για το σχολείο αυτό είχαν γραφτεί πριν μερικά χρόνια διθύραμβοι στα γερμανικά ΜΜΕ. Αυτός ήταν και ο λόγος που με ώθησε να μάθω περισσότερα για το Balwin και για το εκπαιδευτικό σύστημα του Καναδά.
Στον Καναδά δεν υπάρχει υπουργείο παιδείας και αυτό είναι ίσως το μυστικό επιτυχίας. Η μεταρρύθμιση άρχισε...
πριν δύο δεκαετίες από μια ομάδα δασκάλων εναλλακτικής εκπαίδευσης με σύνθημα: «ζήτωωω ανακαλύψαμε τον εχθρό της παιδείας μας. Είμαστε εμείς οι ίδιοι». Αντί λοιπόν του ομοσπονδιακού υπουργείου υπάρχει το Συμβούλιο Εκπροσώπων Παιδείας των περιφερειών. Οι περιφερειακές υπηρεσίες παιδείας αποφασίζουν για το γενικό πλαίσιο και τις γενικές κατευθυντήριες γραμμές σπουδών και μέσα σε αυτό το πλαίσιο κάθε σχολείο φτιάχνει το δικό του αναλυτικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις τοπικές ανάγκες. Στην Ελλάδα, παρά την κυριαρχία του λεγόμενου νεοφιλελευθερισμού, στα θέματα παιδείας, το κράτος λειτουργεί πατερναλιστικά σαν αυστηρός πατερούλης. Αποφασίζει για όλα ακόμη και για το τι και πως θα διδαχθεί στο μακρινό Καστελόριζο, δίχως να το έχει επισκεφθεί κανείς από εκείνους που αποφασίζουν. Οι περιφερειακές υπηρεσίες των περιφερειών αξιολογούν κάθε χρόνο τα σχολεία και εκείνα που δεν τα πήγαν καλά παίρνουν έξτρα επιχορήγηση για επιμόρφωση και εξοπλισμό.
Όπως ακριβώς στην Φινλανδία έτσι και στον Καναδά δεν υπάρχουν ειδικά σχολεία. Τα σχολεία είναι ενιαία για όλους. Υγιή παιδιά, παιδιά με βαριές αναπηρίες όπως κωφάλαλα, ακόμη και παιδιά με σύνδρομο ντάουν πηγαίνουν στο ίδιο σχολείο. Τα ίδια τα υγιή παιδιά υιοθετούν ανάπηρους συμμαθητές τους, προσφέροντας φροντίδα και βοήθεια. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο στη χώρα μας, τη «χώρα του φιλότιμου», της «φιλοξενίας» και της «χριστιανικής αγάπης», είμαι σίγουρος, πως πολλοί γονείς, παρακινούμενοι και από δασκάλους, θα διαδήλωναν απαιτώντας να διωχθούν από το σχολείο των παιδιών τους, τα διαφορετικά, τα έτσι κι αλλιώς στιγματισμένα«παιδιά παρίες». Γνώρισα δάσκαλο που έλεγε πως βρήκε έναν τρόπο να ξεχωρίζει «ποια είναι γνήσια βορειοηπειρωτάκια και ποια αλβανάκια στην τάξη» Τέτοιοι δάσκαλοι δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση σε αίθουσα αγωγής παιδιών.
Ένα από τα πρότυπα σχολεία, γνωστό και εκτός Καναδά, είναι το Balwinschool στην πολιτεία Εντμοντον. Διευθυντής του είναι ο ελληνικής καταγωγής Ντην Μιχαηλίδης. Το σχολείο είναι σε μια φτωχογειτονιά με παιδιά, κυρίως μεταναστών. Τα παιδιά είναι κυρίως από την Αφρική και την Ασία. Όπως λέει ο Μιχαηλίδης «σημασία δεν έχει ποια και πόσα παιδιά είναι μέσα στην αίθουσα αλλά ποιοι και πόσοι δάσκαλοι βρίσκονται στη διάθεση των παιδιών, Σε μερικές τάξεις μπορεί να κάνουν μάθημα και 5 δάσκαλοι ταυτόχρονα».
Ό,τι συμβαίνει με όλα τα άλλα σχολεία συμβαίνει και εδώ. Παρότι οι περισσότεροι γονείς δε γνωρίζουν αγγλικά ή γαλλικά, συμμετέχουν σε όλη την μαθησιακή διαδικασία ακόμη και στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών. Οι πόρτες του σχολείου είναι ανοιχτές και μπορεί οποιοσδήποτε γονιός να μπει μέσα, να συμμετέχει ενεργά στο μάθημα και να δει τι κάνουν οι δάσκαλοι με τα παιδιά τους. Τα παιδιά διδάσκονται την μητρική τους σαν πρώτη γλώσσα και την αγγλική και γαλλική σαν δεύτερη. Η θέση του Μιχαηλίδη είναι πως παιδιά που δεν γνωρίζουν καλά την μητρική τους δεν μπορούν να μάθουν άλλη. Το σχολείο προσφέρει στους γονείς μαθήματα γλώσσας μέχρι και μουσικής. Υπάρχει αίθουσα γονέων όπου βρίσκει κανείς ακόμη και πίνακες με όλα τα κριτήρια αξιολόγησης των παιδιών τους. Στο σχολείο υπάρχουν ακόμη και βρέφη μερικών μηνών. Γονείς που εργάζονται μπορούν να τα αφήσουν στο σχολείο, αφού είναι μέσα στο πρόγραμμα μαθημάτων η εξοικείωση ή καλύτερα η συναισθηματική ταύτιση με τα βρέφη (Empathybaby). «Από τότε που εφαρμόσαμε αυτό το πρόγραμμα παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά απέκτησαν αίσθημα ευθύνης έναντι των μικρών και σταμάτησαν τις βιαιότητες. Ακόμη και τα υπερκινητικά παιδιά έγιναν πιο ήρεμα. Τη φροντίδα των βρεφών την έχουν αναλάβει εξ ολοκλήρου οι μαθητές.
Από τα 475 παιδιά, κάθε δεύτερο είναι παιδί μεταναστών από την Αφρική και Ασία ή έχει κάποιο ψυχικό ή σωματικό πρόβλημα. Σε απάντηση πολλών ελλήνων οι οποίοι βρίσκουν πως τέτοια φιλελεύθερα μέτρα δεν μπορούν να έχουν πρακτική εφαρμογή σε έλληνες, ο Μιχαηλίδης αποδεικνύει πως μπορούν να έχουν εφαρμογή σε κούρδους, ιρακινούς, αφγανούς και καμερουνέζους, άρα σε όλους. Χρειάζεται μόνο διάθεση, μεράκι και περίσσευμα σε υπομονή για να κερδίσεις την εμπιστοσύνη παιδιών και γονέων. Η θέση-αρχή του Μιχαηλίδη είναι πως ο δάσκαλος δεν μπορεί να το παίζει θεός με τα παιδιά των άλλων κάνοντας τον «ξερόλα». «Μαθαίνουμε μαζί, μαζί με τα παιδιά και τους γονείς τους». Ο Μιχαηλίδης έχει ένα ετήσιο budget τεσσάρων εκατομμυρίων δολαρίων για όλες τις δαπάνες του σχολείου και τις αμοιβές των δασκάλων. Μέσα σε αυτό είναι και οι εκατό χιλιάδες για την ετήσια επιμόρφωση των 35 δασκάλων. (δίνοντας στο διαδίκτυο την λέξη κλειδί Balwin school Edmonton μπορεί κανείς να διαβάσει άρθρα σε διάφορες γλώσσες για το πρότυπο αυτό σχολείο, που ελάχιστα διαφέρει από τα άλλα σχολεία του Καναδά)
Σαν τον Μιχαηλίδη, υπάρχουν πολλοί έλληνες σε Αμερική, Αυστραλία και Ευρώπη. Πιστεύετε πως τους έχει καλέσει ποτέ κανένας έλληνας υπουργός για να τους συμβουλευτεί; Όχι βεβαίως. Όταν, με το που αλλάζει υπουργός ακόμη και του ιδίου κόμματος αλλάζουν όλοι οι διευθυντές υπηρεσιών και οργανισμών, σαν να ήταν άχρηστοι, για να τοποθετηθούν οι κολλητοί, το να ζητάς πολιτικές Καναδά και Φινλανδίας είναι χαμένη υπόθεση. Αυτό το παραμύθι, από στόματα πολιτικών μας, πως δήθεν αυτά τα φιλελεύθερα συστήματα δεν ταιριάζουν στην νοοτροπία των αυτοαποκαλούμενων απογόνων του Σωκράτη και του Αριστοτέλη, μας προσβάλει αφάνταστα. Εγώ θα έλεγα πως τέτοιοι πολιτικοί, όχι μόνο δεν μας ταιριάζουν, αλλά μας προσβάλλουν βάναυσα.

13 σχόλια

  1. Καλά τα λες.
    Εδώ, έχουμε τον κάθε μπούφο υπουργό που κάνει ό,τι του κατέβει αλλά έχουμε και άλλο "επίπεδο" εκπαιδευτικών.
    Λούφα και παραλλαγή, τί λέμε τώρα.
    Εγώ όταμ ήμουν 1η δέσμη πριν από χρόνια, ο καθηγητής Φυσικής μας έστελνε απέναντι στο παντοπωλείο να πάρουμε ουζάκι και μεζέδες...
    Και ο φιλόλογος μου είχε στην έκθεση (3η Λυκείου) 9 (!!!) με άριστα το 20 και στις τότε Πανελλαδικές έγραψα 17.
    Chaos...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η εκπαίδευση δεν είναι κάτι το ξεκομμένο από τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Ότι σκ.. είναι η διοίκηση, οι υπηρεσίες, κλπ κλπ , το ίδιο σκ.. είναι και η εκπαίδευση.

    Η βασική αιτία των δεινών στην εκπαίδευση, όπως και στους άλλους τομείς, ο κομματικός συνδικαλισμός.

    Το να απαγορευτεί ο κομματικός συνδικαλισμός, είναι κάτι που δε μπορεί να γίνει. Οπότε καμιά ελπίδα για βελτίωση.

    Όως κάποιες έξυπνες ιδέες μπορεί να λειτουργήσουν για λίγα χρόνια...

    Τα λεφτά που αναλογούν απο τον προϋπολογισμό για την παιδεία, να μοιραστούν με τη μορφή κουπονιού στους γονείς των μαθητών.

    Αυτοί με τη σειρά τους να επιλέξουν το σχολείο που θα στείλουν τα παιδιά τους.

    Σε όποιο σχολείο παρουσιάζεται αύξηση εγγραφών.. φοιτούν (επιτυχώς) πολλά παιδιά, να φτιαχτεί μια "συνθήκη" όπου οι εκπαιδευτικοί να παίρνουν σημαντικά αυξημένο το επίδμα απόδοσης.

    Να υπάρχουν δικλείδες μη καταστρατήγησης της παραπάνω διαδικασίας επιδότησης των σχολείων με τα καλά αποτελέσματα... π.χ. τα στατιστικά δεδομένα των πανελληνίων εξετάσεων...

    Όταν θα υπάρξει φαντασία στο υπουργείο παιδείας πολλλά μπορούν να γίνουν.

    Αν υπάρχουν στυλιανίδηδες, λυκουρεντζαίοι, σπηλιωτοπουλαίηδες .. άστα να πάνε.

    Θα έκανε μεγάλο βήμα η τωρινή κυβέρνηση αν έβαζε στο πόστο του υπουργού π.χ. το μπαμπινιώτη, που στηρίζει με το όνομά του, (θεωρητικά) διαχρονικές εκπαιδευτικές αξίες, ή κάποιον άλλον σημαντικό εκπαιδευτικό θεματοφύλακα...

    Τσάκα τσάκα θα αποσυνέδεε τον κομματισμό και τη μικροπολιτική με το υπουργείο παιδείας.

    Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς δείκτες και τη μεθοδολογία της Πίζα, πολλά μπορούν να λεχτούν.

    Αναρωτιέται όμως κάποιος...
    πώς γίνεται π.χ. η Φινλανδία, χώρα με ασήμαντη ως μηδενική προσφορά τα τελευταία 5.000 χρόνια, στην παιδεία και τον πολιτισμό στην ευρώπη, να βγαίνει μέσα σε μια 10ετία η top χώρα;

    Μήπως είναι εκπαιδευτική φούσκα;

    Λένε κάποιοι πως το γιαπωνέζικο κεφάλαιο (της τεχνολογίας) βρήκε πύλη εισόδου στην Ευρώπη, μέσα από τη φινλανδία και την τεχνολογικοποίηση της χώρας, δες τη φίρμα νόκια π.χ.

    Συνακόλουθα αυτή η εξέλιξη υποστηρίζεται ή αντανακλά κοινωνικά στο φινλανδικό εκπαιδευτικό θαύμα!
    (αν κλείσει η Νόκια, αν φύγει το γιαπωνέζικο ή του τζορτζσόρος το κεφάλαιο, να δούμε μετά

    Πώς γίνεται όμως το μέτριο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα , πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ή πρωτοπανεπιστημιακής εκπαίδευσης , να εξάγει περισσότερους επιστημονικούς εγκεφάλους στην Ευρώπη και την Αμερική;

    Περισσότερους κι από τη Φινλανδία κι από την Κορέα! ( την εκπαιδευτική φούσκα της άπω ανατολής την προηγούμενη πενταετία, μέχρι που μας βγήκε χάρτινη η κορεατική τίγρη.)

    Στα υπόψη πως το φινλανδικό αλφάβητο έχει 15 ή 17 σύμβολα (γράμματα)
    , έναντι των 24 του ελληνικού ή των 27 άλλων ευρωπαϊκων χωρών.

    Σκεφτείτε το πλεονέκτημα του φινλανδού μαθητη, που διδάσκεται στον ίδιο διδακτικό χρόνο λιγότερη ύλη . Αυτό σαν εφετζήδικη παράθεση, αλλά και σαν προβλματισμο για το κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί δείκτες της πίζα. μπορούν να ιχνηλατήσουν και να αποτυπώσουν το βάθος κάθε εκπαιδευτικού συστήματος.

    Μη τσιμπάτε στην πασοκικη/σημιτική εκπαιδευτική ανακάλυψη - πρόταση εντυπωσιασμού των μαζών της αρχής του μιλένιουμ (2000) που την πατρονάρει τώρα κι η νουδού... που στερείται ποαντελώς φαντασίας κι αντιγράφει ασύστολα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ώστε έτσι εεε, τα γουρουνάκια που αποκαλούνται "Σέχτα Επαναστατών" πήγαν και άφησαν την προκήρυξη τους στον τάφο του παιδιού που σκοτώθηκε από τον αστυνομικό, ωραίο ιδεολογικό περιτύλιγμα διάλεξαν!
    Όχι επαναστάτες αλλά αλήτες με όλη την σημασία της λέξεως είναι και να μην πουλάνε φούμαρα, πληρωμένοι δολοφόνοι είναι, εχθροί του λαού είναι, πράκτορες ξένων στην Ελλάδα υπηρεσιών είναι, τι θα ωφεληθεί ρε γουρούνια ο απλός Έλληνας από τις πράξεις σας «επαναστάτες» του κερατά ;
    Πόση και πόση ζημιά δεν θα πάθει ο απλός Έλληνας από τις πράξεις σας «επαναστάτες» του κερατά;
    Κερατόσποροι είσαστε, πουτάνας γιοι είσαστε!
    Και αυτοί που σας γέννησαν και σας μεγάλωσαν δεν σκύψανε ποτέ πάνω σας, δεν σας χάιδεψαν, δεν σας είπαν ,ένα μωρουδιακό τραγουδάκι γιατί ήταν σκατάδες και ανάξιοι να έχουν παιδιά, χαμένοι και αυτοί σαν και εσάς.
    Μόνο που αυτοί περιοριστήκαν στο να σας γεννήσουν και όχι σε αυτό που κάνετε εσείς, που όλο το μίσος σας εναντίων τους, το βγάζετε εναντίων του λαού της Ελλάδας με αυτόν τον τρόπο από όπου και να είσαστε, είτε Έλληνες είτε όχι.
    Τι κατάφερε ρε γουρούνια η 17 Νοέμβρη; Απλά πρόσθεσε κάμποσες αλυσίδες στην πλάτη του Έλληνα για να μην παραπονιέται ότι του λείπει φορτίο να κουβαλά, αυτό θέλετε και εσείς γουρούνια;
    Η είσαστε πρακτοράκια με ημερομηνία λήξης άλλης χώρας που θέλει σε όλα τα άλλα που έχει φορτωθεί η Ελλάδα ιδιαιτέρως αυτήν την εποχή, να της χωθεί και το δικό σας αγγούρι;
    Στον διάολο και ακόμη παραπέρα, αλλά θα έρθει και η δική σας η σειρά είτε από αυτούς που σας πληρώνουν άμεσα, και δεν θα σας χρειάζονται πια, είτε από αυτούς που την πληρώνουν έμμεσα, εδώ είναι και ο παράδεισος και εδώ και η κόλαση!
    Και θα την ζήσετε την κόλαση, θέμα χρόνου είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άψογος!

    Ελπίζω κάποια στιγμή να τα πάρουν χαμπάρι όλα αυτά οι "φανταστικοί πολιτικοί μας".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
    ΣΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ.
    ΑΠΟ ΚΕΙ ΞΕΚΙΝΑΝΕ ΟΛΑ.
    ΟΤΑΝ ΑΛΑΖΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Η ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΑΚΟΜΗ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΣ.
    ΤΩΡΑ ΚΑΡΑΔΟΚΟΥΝ ΟΙ ΠΑΣΟΚΟΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΑΛΑΖΙΟΥΣ ΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΠΡΙΝ.}
    ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΜΕ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥΣ ΜΑΥΡΟΓΙΑΛΟΥΡΗΔΕΣ ΚΑΙ ΕΜΑΣ ΚΟΜΠΑΡΣΟΥΣ.
    ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΟΥΜΕ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΓΚΡΕΜΟ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΥΦΛΟΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΟΥΜΕ.
    ΣΕ ΕΜΑΣ ΕΝΑΠΟΚΕΙΤΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΣΩΣΙΕΣ.
    ΟΤΑΝ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΩΧΑΔΕΡΦΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΛΑΜΟΓΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΑ ΒΙΩΝΟΥΜΕ.
    ΧΑΡΙΣΜΑ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μη τα μηδενίζετε όλα.

    Το παιδί μου πάει σε Δημόσιο δημοτικό, η τάξη έχει 20 παιδιά μεταξύ των οποίων: 1 με κινητικά προβλήματα και 2 με μαθησιακές δυσκολίες.
    Το ένα μάλιστα συνοδεύεται μόνιμα από ειδική δασκάλα (αμοιβόμενη από το Δημόσιο) που ασχολείται αποκλειστικά μαζί του και το βοηθά να ανταπεξλεθει στις απαιτήσεις της τάξης.
    Το άλλο, μέχρι πέρισυ παρακολουθούσε ενισχυτική διδασκαλία τις ώρες συγκεκριμένων μαθημάτωντων αντί του κανονικού προγράμματος και πλέον έχει φτάσει στο επίπεδο της υπόλοιπης τάξης. Το φαινόμενο δε τα παιδιά να παραμένουν κατά το διάλλειμα στην τάξη για να βοηθήσουν τους συγκεκριμένους συμμαθητές τους να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους είναι καθημερινό.

    Για όσους αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα με τα παιδιά τους τους προτρέπω να αναζητήσουν τις δυνατότητες που υπάρχουν να ενσωματωθούν τα παιδιά τους σε κανονικές τάξεις.

    Αυτό που κυρίως απαιτείται είναι η συμμετοχή των γονέων. Πόσοι παρουσιάζονται στις συνελεύσεις του Συλλόγου Γονέων και πόσοι επικοινωνούν τακτικά με τους Δασκάλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. OTI ΛΕΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ.ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΗΓΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.

    ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΡΧΟΜΟΥΝ ΠΟΤΕ ΕΔΩ.

    ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ...ΠΟΙΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΛΛΗΝΑΣ Η ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΘΑ ΚΑΘΟΤΑΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΝΕΤΕ ΣΑΝ ΝΑΝΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ??ΔΗΛ ΘΑ ΕΧΕΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΤΑΞΗ.???

    ΟΥΤΕ ΜΕ ΣΦΑΙΡΕΣ.ΓΙΑΤΙ? ΓΙΑΤΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ ΑΛΛΗΛΕΝΔΕΤΑ!!!

    ΤΕΜΠΕΛΙΔΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!!

    ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.

    ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΜΑΣ.

    ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΣΑΝ ΖΩΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΔΙΑΠΡΕΠΟΥΜΕ.


    ΦΤΟΥ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. >Το άλλο, μέχρι πέρισυ παρακολουθούσε ενισχυτική διδασκαλία τις ώρες συγκεκριμένων μαθημάτωντων αντί του κανονικού προγράμματος και πλέον έχει φτάσει στο επίπεδο της υπόλοιπης τάξης.

    Η ενισχυτική στα περισσότερα σχολεία γίνεται για να συμπληρωθεί το τυπικό ωράριο των εκπαιδευτικών, όταν τους υπολείπονται ώρες.

    μάλιστα είναι ένας τρόπος για να ξεφορτωθούν τα παιδιά από την τάξη, τα ααβανάκια κλπ.. να κάνουν μάθημα τα ελληνάκια ήσυχα και "πολιτισμένα".

    ΔΙΑΡΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΑΦΗΝΟΥΝ ΕΔΩ ΟΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΥΛΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΜΑΤΑ?
    ΧΕΣΤΗΚΑΝ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ. ΟΠΙΣΘΡΟΜΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Eixate dr koutsouko giayto sas diavazei o kosmos!!
    to pasok 8a exei aytodynamia giati exei dr koutsouko...den xreiazetai allagi eklogikou nomou

    45 % pasok!!
    168 edres!!
    11 % i diafora!!
    to elege o dr stin Milioni kai eixe kai mia kritiki magoura apo tous krites pou itan ston peiraia!Kostas pasp

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κάνει μεγάλο λάθος ο Πιστοφίδης και ο PISA του ΟΟΣΑ. Προφανώς τα κριτήριά τους δεν είναι σωστά.Το εκπαιδευτικό σύστημα στον Καναδά είναι πράγματι πολύ ελέυθερο, γεγονός που σημαίνει ότι ένα παιδί αν έχει θέληση και κλίση στο διάβασμα, μπορεί να γίνει πολύ καλός μαθητής.Ένα παιδί που δεν έχει τέτοιες τάσεις γίνεται ο χειρότερος και από το χειρότερο δικό μας.Έχω δει παιδιά ηλικία 9, 11, 14 ετών στον Καναδά, που δε γνωρίζουν τα στοιχειώδη, όπως λόγου χάρη που είναι η Αυστρία, ή Αίγυπτος, ο Αμαζώνιος ή τι είναι η Ακρόπολη. Στον Καναδά και πολύ σωστά, τα ΑΜΕΑ, όχι οι βαρειές περιπτώσεις, συμμετέχουν στα κανονικά σχολεία. Το ίδιο όμως γίνεται και εδώ.Ειδικά σχολεία, του τύπου καλλιτεχνικά, αθλητικά, υπάρχουν και λειτουργούν με μερική επιτυχία. Ο Καναδάς είναι μια χώρα όπου οι κανόνες, οι θεσμοί και η αξιοκρατία είναι σεβαστοί,γι' αυτό και μπορεί να υπάρξει μια σχετική ελευθεριότητα στο σύστημα. Μπορείτε να φανταστείτε στην Ελλάδα να κάνουν κουμάντο στα σχολεία οι συνδικαλιστές και οι διάφοροι"αδιάφθοροι" τοπικοί παράγοντες ; Στη χώρα μας σήμερα δεν πάσχουμε απο περισσότερη ελευθεριότητα, αλλά απο τήρηση των κανόνων, σεβασμό σε αρχές,σε αξίες και στην αξιοκρατία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Διαχειριστής , Πέτα στην μμ στοιχεία επικοινωνίας σας pridlozhenie να αγοράσει το χώρο . Πάρα πολύ . Θα πληρώνουν καλά λεφτά .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση